Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Is er meer haat in Nederland sinds Wilders?

Gestart door TimT, 28 december 2009, 07:24:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimT



Op sommige websites word er gezegd, dat sinds de komst
van Geert Wilders er meer haat in Nederland is gekomen.

Maar wat denk jij?
Was er voor het tijdperk van Fractievoorzitter / partijleider Geert Wilders minder haat in Nederland?



Of was die aanwezig alleen verborgen,
of was die even actief alleen geeft de media er nu meer aandacht aan?
Aan jullie het woord! 

Dity

CiteerOp sommige websites word er gezegd, dat sinds de komst van Geert Wilders er meer haat in Nederland is gekomen.

Ik denk niet dat er door de komst van Geert Wilders meer haat is ontstaan dan er voor zijn komst was.

CiteerWas die aanwezig alleen verborgen?

Reken maar dat die haat er ook was toen Pim Fortuin en Theo van Gogh werden vermoord. Bij Pim Fortuin kon er nog een heleboel haatgevoelens buiten de media worden gehouden.
Maar bij Theo van Gogh ging dat niet meer op. Als je zag wat er toen allemaal gebeurde puur uit haat en in het nieuws kwam.
Dat had dus niks te maken met Geert Wilders, die was toen nog niet eens op de voorgrond (althans ik had nog niet van hem gehoord)

CiteerOf was die even actief alleen geeft de media er nu meer aandacht aan?

Ik denk dat daar ook een deel van de oorzaak ligt dat men vind dat er tegenwoordig meer haat is ontstaan.
Door de komst van het internet kan iemand anoniem zijn/haar ongenoegen kwijt en dat wordt door velen gelezen waardoor je een soort van sneeuwbaleffect krijgt.

En Geert Wilders zegt wat er bij een groot deel van de bevolking leeft maar dat niet durft te zeggen omdat je dan meteen te boek staat als racist

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik denk niet dat er sinds de opkomst van Wilders meer haat is in Nederland,
wellicht dat door Wilders de tegenstellingen meer gekanaliseerd zijn en de verschillen duidelijker zijn geworden,
omdat men met de komst van Wilders het gevoel heeft dat men meer mag en kan zeggen zonder meteen
als nazi/racist of egoïst te worden weggezet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik denk niet dat er meer haat is dan dat er haat was.
Ik denk wel dat sommige bevolkingsgroepen het nu meer voelen, omdat nu ondubbelzinnig openlijk steun is uitgesproken voor acties als etnische registraties ed.

Iwan



Citaat van: Lejah op 20 juni 2010, 19:03:19
Ik denk niet dat er meer haat is dan dat er haat was.
Ik denk wel dat sommige bevolkingsgroepen het nu meer voelen,
omdat nu ondubbelzinnig openlijk steun is uitgesproken voor acties als etnische registraties ed.
Etnische registratie wordt in Nederland al toegepast sinds 1995.
De wet Bevordering Evenredige Arbeidsdeelname Allochtonen is destijds ingevoerd op initiatief
en met steun van GL, D66 en de VVD. De bedoeling van die wet was destijds om te kunnen registreren
of bedrijven wel genoeg 'allochtonen' aannamen. Ik heb er zelf ook regelmatig mee te maken gehad
dat ik een vragen formulier moest invullen waarop ik mijn nationaliteit moest invullen en de nationaliteit
van mijn moeder en mijn vader.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 20 juni 2010, 19:11:17


Citaat van: Lejah op 20 juni 2010, 19:03:19
Ik denk niet dat er meer haat is dan dat er haat was.
Ik denk wel dat sommige bevolkingsgroepen het nu meer voelen,
omdat nu ondubbelzinnig openlijk steun is uitgesproken voor acties als etnische registraties ed.
Etnische registratie wordt in Nederland al toegepast sinds 1995.
De wet Bevordering Evenredige Arbeidsdeelname Allochtonen is destijds ingevoerd op initiatief
en met steun van GL, D66 en de VVD. De bedoeling van die wet was destijds om te kunnen registreren
of bedrijven wel genoeg 'allochtonen' aannamen. Ik heb er zelf ook regelmatig mee te maken gehad
dat ik een vragen formulier moest invullen waarop ik mijn nationaliteit moest invullen en de nationaliteit
van mijn moeder en mijn vader.

Ik doelde meer op de openlijke steun van etnische registratie en de forse uitbreiding daarvan. De etnische registratie die Wilders voorstelt gaat veel verder dan we nu heben
Sommige mensen voelen zich bedreigd door deze uitslag. Sommige mensen hadden niet verwacht dat de steun an Wilders zo groot zou zijn.
Veel Islamitische mensen hadden niet verwacht dat stellingen en voorstellen als etnische registratie, om de Islam als politieke richting te zien en niet te erkennen als geloof/Godsdienst en nog meer van dat soort zaken, zulk een groot draagvlak zouden krijgen in het land waar zij wonen. Daardoor voelen zij de haat nu meer.
dat bedoel ik meer.

Iwan

Citaat van: Lejah op 20 juni 2010, 19:25:54
Citaat van: Iwan op 20 juni 2010, 19:11:17
Citaat van: Lejah op 20 juni 2010, 19:03:19
Ik denk niet dat er meer haat is dan dat er haat was.
Ik denk wel dat sommige bevolkingsgroepen het nu meer voelen,
omdat nu ondubbelzinnig openlijk steun is uitgesproken voor acties als etnische registraties ed.
Etnische registratie wordt in Nederland al toegepast sinds 1995.
De wet Bevordering Evenredige Arbeidsdeelname Allochtonen is destijds ingevoerd op initiatief
en met steun van GL, D66 en de VVD. De bedoeling van die wet was destijds om te kunnen registreren
of bedrijven wel genoeg 'allochtonen' aannamen. Ik heb er zelf ook regelmatig mee te maken gehad
dat ik een vragen formulier moest invullen waarop ik mijn nationaliteit moest invullen en de nationaliteit
van mijn moeder en mijn vader.

Ik doelde meer op de openlijke steun van etnische registratie en de forse uitbreiding daarvan.
De etnische registratie die Wilders voorstelt gaat veel verder dan we nu heben
Sommige mensen voelen zich bedreigd door deze uitslag. Sommige mensen hadden niet verwacht
dat de steun an Wilders zo groot zou zijn.

Veel Islamitische mensen hadden niet verwacht dat stellingen en voorstellen als etnische registratie,
om de Islam als politieke richting te zien en niet te erkennen als geloof/Godsdienst en nog meer van dat soort zaken,
zulk een groot draagvlak zouden krijgen in het land waar zij wonen. Daardoor voelen zij de haat nu meer.
dat bedoel ik meer.
Misschien er slordig van mij dat ik het niet precies weet, aangezien ik uit overtuiging niet op de PVV heb gestemd,
maar in hoeverre wil de PVV de etnische registratie precies uitbreiden? Van criminelen wordt de etnische achtergrond
ook al bijgehouden, althans het CBS weet jaarlijks te  vermelden hoeveel % van de criminelen autochtoon is en hoeveel
% allochtoon. Voormalig minister Guusje ter Horst (PvdA) pleitte er in 2008 ook voor dat Politie en Justitie de etnische
achtergrond van misdadigers moeten gaan vastleggen.  bron

Dat sommige mensen de Islam meer (gaan) zien als ideologie dan als een tamelijk onschuldige godsdienst kan ik aan een kant
wel begrijpen. Als ik zie hoe de islam in veel landen verweven is met de maatschappij, rechtspraak en het dagelijkse leven dat
vind ik dat ook best beangstigend. In Nederland neemt religie, gelukkig maar, niet meer zo'n grote plaats in in de maatschappij
en wordt er meer gehandeld uit logica in de bv de rechtspraak. Terwijl ik met enige regelmaat lees dat er in landen met het
islamitisch recht vaak gehandeld wordt vanuit de Koran. Wanneer een vrouw verkracht wordt, word zij gestenigd en de daders
komen er met relatief lichte straf vanaf, wanneer een meisje van 12 niet met een oude man wil trouwen, zoals ook de profeet
getrouwd was met een 6-jarig meisje, dan wordt zij daartoe gedwongen. Dat soort 'barbaarse' taferelen, die je trouwens ook
aantreft bij het Jodendom en het Christendom, zou ik niet graag zien in Nederland en ik zou me daar ook tegen verzetten.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."