Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Drie jaar cel voor 'sekstherapeut'

Gestart door Iwan, 10 juli 2007, 19:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

De rechtbank in Roermond heeft de 59-jarige psychotherapeut Hans Krens uit Ubbergen
veroordeeld tot drie jaar celstraf, waarvan één jaar voorwaardelijk, wegens ontucht.

De rechtbank acht bewezen dat hij jarenlang ontucht heeft gepleegd met vrouwelijke cliënten
in zijn praktijk thuis en in Molenhoek. Verder mag hij acht jaar lang zijn beroep niet uitoefenen
en moet hij in totaal 10.000 euro smartengeld betalen aan vier slachtoffers.

Het Openbaar Ministerie had vier jaar cel, waarvan één jaar voorwaardelijk, geëist.
Het OM had de rechtbank ook verzocht om Krens een levenslang beroepsverbod op te leggen.
De slachtoffers hadden in totaal om ruim 70.000 euro schadevergoeding gevraagd.

Binnendringen
Krens voerde ruim vijftien jaar lang experimentele behandelsessies uit met vrouwen,
die psychische problemen hadden. Dat gebeurde naakt: zowel Krens als de cliënten
ontkleedden zich geheel en lagen op een matras. Daarbij raakte de man de genitaliën
van de vrouwen aan en in sommige gevallen was er ook sprake van het binnendringen
van het lichaam van de cliënten. Zij zouden volgens Krens zo de warmte en geborgenheid krijgen,
die ze vlak voor hun geboorte te kort waren gekomen.

Krens bevestigt dat hij dit heeft gedaan, maar hij ontkent dat hij seksuele bedoelingen had.
Alle handelingen hadden volgens hem een therapeutisch karakter, waarmee bepaalde klachten
en ziekten konden worden bestreden. Volgens de therapeut heeft hij ruim 160 vrouwen naakt behandeld.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik begrijp niet dat de vrouwen niet protesteerden tegen deze 'behandelmethode'.
Je kunt toch wel begrijpen dat je naakt te laten behandelen en dat daarbij de therapeut je aanraakt
en zelfs penetreert niet normaal is?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Als een therapeut bij mij met zoiets aan zou koemn zou ik hem zelf wel aangeven, dit kan ik niet onder een behandelmethode plaatsen hoor.
Dit is gewoon puur misbruik maken van je positie tegen over vrouwen die het moeilijk hebben
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************