Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Boze Saskia houdt moed

Gestart door Iwan, 10 september 2007, 15:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

LEEUWARDEN - Saskia van Ruiten, (32) de doodzieke anorexiepatiënte uit Leeuwarden,
heeft gisteren bij de politie aangifte gedaan tegen de Apeldoornse 'miljonair' Remon de B., alias Frank Verbeek.

Hij wilde haar 150.000 euro schenken voor een behandelmethode in een Zweedse kliniek. De man blijkt
een notoire oplichter en pathetische leugenaar te zijn. "Ik ben niet netjes geweest", biechtte hij op.
Saskia, die door haar ziekte ook blind is geworden, is aangeslagen. "Maar ik wil doorvechten.
Hij heeft mijn leven verwoest, maar het heeft me strijdvaardiger dan ooit gemaakt.
"
Bij de redactie van de Telegraaf stroomden de reacties binnen van mensen die geld wilden doneren
voor de behandeling van de vrouw.

De Telegraaf achterhaalde de ware identiteit van de weldoener.
Dat gebeurde nadat De B. vrijdagavond bij de talkshow van Pauw & Witteman - vermomd met pruik,
bril en ringbaardje zendtijd kreeg.

In werkelijkheid wilde de man aandacht voor zichzelf "omdat mijn leven helemaal kapot is."
De redactie van de populaire talkshow betreurt het dat de man niet zorgvuldig is gescreend.
Samen met moeder Cobie Sollie en stiefvader Herman de Jong probeert Saskia de enorme tegenslag
te verwerken. "De B. is hier vrijdag nog op bezoek geweest. Alles leek zo echt. Ik kan het nog niet geloven",
zegt de 41 kilo wegende Saskia. Verzekeraar Univé wil de behandeling niet financieren.
Ze had de hoop op de weldoener gevestigd. De gezondheidstoestand van de jonge vrouw gaat intussen
snel achteruit. "Verschillende vitale organen dreigen nu uit te vallen. Ik heb nog maar een paar maanden te leven."

De B. heeft een strafblad, is psychiatrsich behandeld en leeft naar eigen zeggen in een fantasiewereld.

Via internet zijn intussen foto's van hem opgedoken waarbij mensen worden gewaarschuwd
voor zijn praktijken. Ook werd hij door bewoners van het christelijke opvangcentrum De W.I.C.
in Balkbrug tijdens de uitzending van Paul en Witteman herkend als De B. Het opvanghuis geeft onderdak
aan mensen met verslavingsproblemen, relatieproblemen en mensen met psychische problematiek.
"Iedereen herkende hem in de uitzending", zegt vrijwilliger Gerard Eshuis. De Stichting Fonds Eetstoornissen
in Soest zamelt nu geld in om toch de levensreddende behandeling voor Saskia te kunnen bekostigen.
Donaties kunnen naar gironummer 97264 van de stichting, tbv. Saskia van Ruiten.

De biologische vader van anorexiapatient Saskia blijkt een vermogend directeur te zijn van een vleesbedrijf
in Leeuwarden, Van Ruiten Food. De vermogende Van Ruiten wil niet zeggen of hij nu met 150.000 euro
over de brug komt om zijn bloedeigen dochter, die na verwachting nog twee maanden te leven heeft, zal helpen.

ââ,¬Å¾Daar wil ik niet over praten. Ik ben haar vader en het doet mij enorm veel verdriet.ââ,¬Â




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Schandalig dat iemand zo ziek is dat ze een doodziek ander mens als Saskia,
zo kan misbruiken om zelf aandacht te krijgen. Vindt het trouwens ook raar
dat er bij Pauw en Witteman niet beter gescreend wordt en begrijp die biologische vader ook niet.
Die man heeft toch genoeg geld, maar tot nu toe heeft hij nog niet het geld gegeven
wat haar misschien het leven kan redden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik hoop dat ze die man een poosje laten brommen, jee zeg om op die manier de aandacht te vragen over de rug van iemand die doodziek is.

En die vader snap ik al helemaal niet.
Als hij al meent wat hij zegt: ââ,¬Å¾Daar wil ik niet over praten. Ik ben haar vader en het doet mij enorm veel verdriet.ââ,¬Â  dan help je je dochter toch en helemaal als je genoeg geld hebt
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************