Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Mogelijk massale besmetting met hiv of hepatitis

Gestart door Iwan, 11 december 2007, 18:50:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

ALMERE -  Door een fout in gezondheidscentrum De Spil in Almere zijn 621 mensen mogelijk
besmet met hiv of hepatitis, omdat zij met dezelfde pen werden geprikt. Dat maakte een woordvoerder
van de Zorggroep Almere dinsdag bekend. Alle betrokkenen worden onderzocht.

De bewuste prikpen is uitsluitend bedoeld voor thuisgebruik, maar werd van augustus 2006 tot en met
augustus 2007 toch gebruikt in het centrum. Waarom het instrument daar werd gebruikt,
kon de woordvoerder niet zeggen. De bewuste patiënten zijn per brief op de hoogte gebracht.

Dergelijke prikpennen zijn bedoeld voor diabetespatiënten en zijn voorzien van meerdere naalden.
Na elke prik moet de gebruiker aan de pen draaien zodat er een nieuwe naald verschijnt. Zorggroep Almere
sluit niet uit dat medewerkers dit vergaten te doen en dat hierdoor mensen met dezelfde naald zijn geprikt.

Pas toen er een nieuwe medewerker werd ingewerkt, kwam de misstand aan het licht.
Zij kaartte die aan bij Zorggroep Almere. Naast het onderzoek heeft die organisatie
het voorval gemeld aan de Inspectie voor de Volksgezondheid.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

 ÃƒÂ³H  Wat een verschrikkelijk fout!
Je zal maar als een injectie hebben gehad in dat zorgcentrum.
Ik kan er echt niet bij dat daar zo'n domme fout wordt gemaakt.
(Een prikpen gebruiken die uitsluitend is bedoeld voor thuisgebruik.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."