Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Kinderen vermist bij restaurantbrand

Gestart door Iwan, 24 december 2007, 21:05:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Vier meisjes van 7, 6, 3 en 1 jaar oud zijn vermist geraakt bij een grote brand in een restaurant
in Arnemuiden (Zeeland). De kinderen wonen in de etage boven het restaurant.
Bij de brand is de woonetage helemaal uitgebrand. De brandweer zoekt vanuit een hoogwerker
met een schijnwerper naar de vermiste meisjes.

Onder de restaurantbezoekers zijn, voor zover bekend, geen gewonden gevallen.
Het restaurant is inmiddels ontruimd. Inmiddels zijn er vier ambulances gearriveerd.
De brand gaat gepaard met veel rookontwikkeling. Het dak is geblakerd.
De brand is uitgebroken in het Chinese restaurant Oriental Paradise.

Burgemeester Koos Schouwenaar van Middelburg is op de plek van de brand aanwezig.
In de loop van de avond zal de gemeente officieel meer bekend maken over de brand.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Oh mijn hemel wat verschrikkelijk.

Alhoewel je het na dat bericht helemaal niet verwacht, heb je toch de hoop dat ze eruit zijn gekomen op een of andere manier
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

De vier zusjes die maandagavond in hun slaap werden verrast door een felle brand boven
een Chinees Indisch restaurant in Arnemuiden zijn omgekomen. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd.
De lichaampjes van de vier zijn geborgen.

Het vuur ontstond maandagavond rond 19.00 uur in het woonhuis boven het restaurant waar de meisjes
lagen te slapen. De kinderen van 7, 6, 3 en 1 jaar oud zijn de dochtertjes van de restauranteigenaar.

Het pand in de Noordstraat in het Zeeuwse dorp staat door de felle brand op instorten waardoor
de brandweer en leden van het forensisch onderzoeksteam van de politie moeilijk naar binnen konden.
Vanuit een hoogwerker hebben brandweermannen eerder op de avond twee van de meisjes
in de uitgebrande woning zien liggen. De andere twee werden gevonden toen de hulpverleners
eindelijk naar binnen konden.

Alle gasten in restaurant Oriëntal Paradise die zich op het moment van de brand in de eetgelegenheid
bevonden, konden een veilig heenkomen zoeken. Ook de eigenaar bleef ongedeerd. Het woongedeelte
is helemaal uitgebrand. Medewerkers van Slachtofferhulp zijn maandagavond aanwezig in de Noordstraat
om omwonenden op te vangen.

Burgemeester Koos Schouwenaar van de gemeente Middelburg waar Arnemuiden onder valt heeft
de rampplek maandagavond bezocht. Schouwenaar betuigde zijn medeleven met de familie van de meisjes.
De gemeente belegt dinsdag om 10.00 uur een bijeenkomst voor buurtbewoners in buurthuis de Arne.
Een speciaal team van hulpverleners ontfermt zich intussen over de ouders van de meisjes.





Ã,©nieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Je 4 kinderen ineens allemaal weg, het zou je maar gebeuren.

Had het er vanmiddag nog met mijn dochter over, zij heeft namelijk ook 4 kinderen.
We zaten naar de kinderen te kijken en je ziet je kinderen dan spelen en rondrennen, en je dan moeten voorstellen dat ze ineens allemaal omkomen bij zo'n vreselijk drama, ik zou me geoof ik ophangen was haar reactie.
Als je daar dan over nadenkt kan ik die reactie wel begrijpen.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

De vier zusjes die op kerstavond in Arnemuiden om het leven kwamen door een brand
in het woonhuis boven het restaurant van hun ouders, zijn zaterdag begraven.
Na de plechtigheid was er gelegenheid tot condoleren.

Op het kerkhof in Heinkenszand waren ongeveer 350 mensen aanwezig.
Rondom de laatste rustplaats van de zusjes gold een verordening voor onder meer de pers
dat er geen journalisten mochten zijn. De meisjes waren 1 tot en met 8 jaar oud.
Hun kisten waren voorzien van afbeeldingen van vogels en vlinders.
Op de rouwlinten van de bloemstukken stonden Chinese tekens.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

 Ik heb de herdenkingsgezien zover mogelijk via Omroep Zeeland. Het valt niet met woorden te omschrijven mensen. Sorry zelfs ik had tranen er van in mijn ogen.

Dity

Waarom sorry?
Als het je zo aangrijpt mag je je emoties tonen vind ik.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

TimT

Ja, het greep mij enorm aan.
Het was echt een drama en de herdenkingsdienst die was zover het mocht te bekijken via de lokale omroep. Je zag de klas met kinderen waar één van de meisjes inzaten. De 4 kistjes. De verhalen van de burgemeester en schooldirecteur. Echt aangrijpend, die mensen, huilende massa, het uitgebrande pand. Dit allemaal samen, nee ik kon mijn tranen niet bedwingen.