Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Column Vermeulen weg bij NRC

Gestart door Iwan, 17 december 2008, 18:23:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Journalist Frank Vermeulen mag bij NRC Handelsblad geen politieke columns
meer schrijven. De hoofdredactie van het dagblad is tot dat besluit gekomen nadat bleek
dat Vermeulen Geert Wilders onder druk had gezet. Ook is hij zijn politieke weblog op de site
van de krant kwijt.

Wilders zegt in een interview met het weekblad HP/De Tijd dat Vermeulen hem
in een column beschuldigde van haat zaaien en hypocrisie, terwijl diezelfde Vermeulen
hem eerder had 'gesmeekt' geen aangifte te doen tegen zijn tienerzoon.
Die had Wilders met de dood bedreigd.
Volgens Wilders had de zoon zijn telefoonnummer via zijn vader verkregen.

Het NRC schrijft : "De hoofdredactie heeft besloten de politieke column en het PolitBlog
van redacteur Frank Vermeulen te beëindigen. Een zaak die begon als een particuliere
kwestie tussen hem en een lid van de Tweede Kamer ââ,¬â€œ over wie hij als columnist vrijuit
moet kunnen schrijven - is een belemmering geworden voor zijn professionele functioneren.
Wij betreuren dit.
"





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Rare mensen die journalisten.. Ze doen werkelijk alles om aan info te komen.
Terecht dat NRC hem 'ontslagen' heeft, al denk ik toch dat meerendeel van de journalisten op deze manier aan de informatie komt..

En dan denk ik, is onder druk zetten erger dan iemand geld bieden voor informatie?

Iwan

Een terechte beslissing van het NRC lijkt mij, als er belangenverstrengeling in het spel zijn
kan een columnist niet meer objectief zijn stukken schrijven en kan me niets anders doen
dan hem op non-actief te stellen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."