Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Balkenende bepaalt vragen van Tijs van den Brink

Gestart door Iwan, 28 september 2009, 00:26:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citeer"Ik denk dat van de tien keer dat 'ie zegt
'Ik zou het er niet over hebben als ik jou was',
dat ik het dan zeven keer ook niet doe.
Want ja, je hebt maar tien minuten en het moet
toch een gezellig gesprekje worden nietwaar?"

Tijdens het Gesprek met de Minister-President bepaalt premier Balkenende grotendeels zelf
welke onderwerpen aan de orde komen. Althans als Tijs van den Brink 'dienst' heeft.
Dat zei Tijs van den Brink in een vertrouwelijk gesprek met studenten Journalistiek van de Hogeschool van Utrecht.

Van den Brink meldt Balkenende vooraf waar hij het allemaal over wil hebben. De minister-president
zegt over sommige onderwerpen dan dat als Van den Brink dat onderwerp ter sprake brengt,
het geen gezellig gesprek wordt. Vervolgens maakt Van den Brink weliswaar zelf de afweging
of hij het er misschien toch over wil hebben, maar dat gebeurt 7 van de 10 keer niet,
zo meldde hij openhartig tijdens het onderonsje met de studenten.

Eén van de studenten nam het gesprek op en speelde deze informatie door aan GeenStijl.1 2
Tijs van den Brink over het wekelijkse gesprek met de Minister President.
Tijs van den Brink: 'Een journalist hoeft niet objectief te zijn.'






Ã,©journalistiek.nieuwslog.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vindt het toch wel opmerkelijke uitspraken voor een journalist, ik dacht namelijk altijd dat een journalist
een zekere mate van objectiviteit dient te betrachten omdat hij er niet zoveel toe doet in het geheel,
het gaat immers de geïnterviewde en haar/zijn mening. Ik kan me wel voorstellen dat je als interviewer
een tegendraadse mening aanneemt om een goed interview/discussie te krijgen met de geïnterviewde.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Vandaar dat die antwoorden van Balkenende zo ingestudeerd klinken
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Nevyn

Als hij zich laat afschrikken door een minder gezellig gesprek, is die Thijs geen goede journalist. Logisch dat Balkenende alleen wil bespreken waar hij zin in heeft, maar dat is niet altijd het doel van de journalist. Als de journalist denkt groot nieuws te kunnen halen uit de miljoenennota en Balkenende schrapt dat onderwerp, moet er bij jou als journalist al iets gaan knagen.. Wie weet heeft die man wel wat te verbergen dat belangrijk is voor het land.. Moet de journalist daar dan niet achteraan proberen te gaan?