Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Scholieren brengen Hitlergroet

Gestart door Iwan, 27 februari 2007, 17:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AALTEN -  Leerlingen van het Christelijk College Schaersvoorde in het Gelderse Aalten
hebben klassikaal de Hitlergroet gebracht, terwijl dat met een mobiele telefoon werd gefilmd.
Het filmpje is dinsdag opgedoken op de website GeenStijl.

Nol Berends, rector van de school, heeft dat gemeld bij de politie, liet hij dinsdag weten.
Volgens Berends gaat het om oud-leerlingen van zijn school. ,,Het filmpje is zeker een jaar oud.
De meeste leerlingen op het filmpje zijn inmiddels van onze school af.''


Op dit moment onderzoekt de schoolleiding hoe het filmpje op de website terecht is gekomen.
,,Als we dat weten, lichten we de ouders in. Deze actie keuren we ten zeerste af. Het is verschrikkelijk
dat het is gebeurd en dat onze school hiermee in verband is gebracht. Ook gaan we bij de politie aangifte
doen tegen deze leerlingen''
, aldus de directeur.

De school gaat pogingen ondernemen het filmpje van de website te laten verwijderen.




Ã,©DvhN.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De politie heeft een ex-leerling van het Schaersvoorde College in Aalten opgespoord.
Die heeft inmiddels bekend een filmpje op internet te hebben geplaatst waarin zijn klas
de Hitlergroet bracht. Hij maakte de opnamen vorig jaar met een mobiele telefoon.
Het filmpje verscheen dinsdag op de website GeenStijl. Ook enkele andere jongeren
zijn gehoord, zo maakte de politie woensdag bekend.

Het onderzoek is nog niet afgesloten, omdat de politie nog enkele jongeren wil horen.
Het is ook nog niet bekend of het Openbaar Ministerie tot strafvervolging overgaat.

,,Schokkend dat dit heeft plaatsgevonden. Op het moment van de filmopnamen was er
in de klas geen toezicht''
, aldus schooldirecteur Nico Benders. Hij kent de maker van het filmpje
en zegt dat de leerling niet bekendstaat als iemand met racistische sympathieën.
,,Het is volgens mij een uit de hand gelopen grap, maar wel één die bijzonder smakeloos is.''




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een apart gevoel voor humor, maargoed het zijn nog kinderen en hun hersenen zullen nog wel niet volgroeit zijn geweest.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."