Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Meerdere doden familiedrama Hengelo

Gestart door Iwan, 6 maart 2007, 17:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

HENGELO - In Hengelo (Gld.) heeft zich dinsdagmiddag een familiedrama voltrokken.
Volgens een politiewoordvoerder zijn daarbij meerdere doden (3) gevallen.
Volgens de politie gaat het om een moeder en twee kinderen.
Ook de vader was in de woning aanwezig toen de politie naar binnen ging.
Die is in ââ,¬Å¾zorgwekkende toestand aangetroffenââ,¬Â en naar een ziekenhuis gebracht.
Dit zei een politiewoordvoerster dinsdagavond op een persconferentie over het familiedrama in Hengelo.
Volgens haar is de man formeel aangehouden, maar nog niet gehoord. Over de toedracht van het drama
wilde de politie lopende het onderzoek nog niets bekendmaken.

Het drama zou zich hebben afgespeeld aan de Oranjehof in de Gelderse plaats, zo meldt Omroep Gelderland.De politie heeft de straat afgezet. De recherche onderzoekt de woning en doet tevens
technisch onderzoek.

De politie hoort buurtbewoners. Voor hen is slachtofferhulp geregeld, aldus de politiewoordvoerder.
De Ronde verwacht pas later in de avond meer bijzonderheden over het drama te kunnen vertellen.

De tussenwoning ligt in een normale woonwijk uit de jaren '80 net buiten de dorpskern.
Volgens Omroep Gelderland zouden de twee kinderen in respectievelijk groep 5 en groep 8
van de basisschool hebben gezeten. Het hoofd van de school verklaarde tegen de omroep
verbijsterd te zijn, omdat het een heel normaal gezin was.

Volgens een overbuurvrouw woonde het gezin al langer dan zestien jaar in de straat.
De vader komt uit Hengelo en is werkzaam bij een meubelfabriek, aldus deze buur.
De moeder werkte volgens haar als verpleegster, de kinderen zijn twee jongens van 9 en 11 jaar.
De politie vond de slachtoffers dinsdagmorgen, aldus de buurvrouw.

Al twee dagen was het stil in en rond de woning, zei ze. De kinderen zouden de laatste dagen
ook niet op school zijn gekomen, weten buurtbewoners. De vader was ook niet op zijn werk verschenen.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

HENGELO - De vader en verdachte in het familiedrama dat zich dinsdag in het Gelderse Hengelo
afspeelde, is woensdagmiddag uit het ziekenhuis ontslagen. De man wordt overgebracht naar een politiecel.
Vrijdag wordt hij voorgeleid aan de officier van justitie in Zutphen. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

De politie trof dinsdag in een woning aan de Oranjehof de levenloze lichamen van een vrouw en haar
twee kinderen aan. De vader van het gezin werd met onbekend letsel in het ziekenhuis opgenomen.
De politie verdenkt hem van moord of doodslag.

Op de lichamen van de drie slachtoffers wordt donderdag sectie verricht. De politie verklaarde dinsdag
dat de moeder en twee kinderen niet met buitensporig geweld om het leven zijn gebracht.

Mogelijk zijn de slachtoffers overleden na het slikken van een hoeveelheid pillen. De politie wil dit bevestigen
noch ontkennen. Ook over de reden van de ziekenhuisopname van de vader doet de politie geen uitspraak.

De recherche werkt met twintig mensen aan het onderzoek. Het buurtonderzoek wordt woensdag voortgezet.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

HENGELO - De gezinsmoord in het Achterhoekse Hengelo, waarbij Aidan (12) en Roan (8) omkwamen,
is een bewuste actie van beide ouders geweest. Dat staat in een brief die de ouders achterlieten.

Ze hebben samen besloten een overdosis aan pillen aan hun kinderen Aidan en Roan toe te dienen
en aan zichzelf. Tevens werd de hond van het gezin omgebracht. Toen een zus van Olga en de politie
ze in het huis aantroffen, lagen ze op bed. Dat heeft de familie aan de telegraaf laten weten.

In de brief, die de familie onder ogen heeft gehad, staat ook dat ze ââ,¬Ëœproblemenââ,¬â,,¢ hadden en dat die
de achtergrond vormden voor de collectieve zelfdoding. Over de problemen willen de nabestaanden
zich niet uitlaten, maar de zelfmoord is niet geboren uit sektarische of religieuze beweegredenen.
Ook vormen de kinderen op zich geen motief.

Voor de familie is het overigens nog wel een raadsel waarom Erik K. de overdosis pillen heeft overleefd.
Justitie beschouwt hem nu als verdachte van moord of doodslag.

De familie Ter B. en K. hopen dat door duidelijkheid te geven, de speculaties over de dood van hun geliefden
gestaakt worden. Ze vrezen dat Erik als de grote boosdoener wordt gezien.

Gisteren is sectie verricht op de lichamen. De nabestaanden hopen dat justitie ze snel vrijgeeft zodat
ze begraven kunnen worden.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

HENGELO - Het echtpaar in Hengelo dat haar eigen kinderen deze week heeft vermoord,
bleek grote schulden te hebben.

Die waren zo hoog opgelopen dat vader Erik K. en moeder Olga gezamelijk besloten eerst Aidan en Roan
en de hond om te brengen en daarna zelf pillen te slikken. Alleen de man overleefde.
De 44-jarige K. wordt nu moord ten laste gelegd.






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Eric

Dat zij zichzelf het leven ontnemen omdat ze een onmogelijke financiele situatie gecreeerd hebben kan ik mij nog enigzins voorstellen, maar dat zij hun jonge kinderen en hun hond met zich meenemen vind ik toch wel heel erg.
Je leest dit soort ellende best wel vaak de laatste tijd  :(

Celine

Ja, aan de buitenkant was het een normaal gezin; leuk huis, gave auto, kinderen hadden verschillende hobby's, zagen er altijd picobello uit....

Torenhoge schulden? vind ik geen reden om je gezin uit te moorden. Ãâ€"Ã,µ