Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Meisjes gewond bij neonazifeest

Gestart door Iwan, 11 maart 2007, 15:30:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Twee Nederlandse meisjes van de neonazistische groep Blood & Honour zijn gewond geraakt
bij een vechtpartij na een bijeenkomst. De politie van de Vlaamse stad Mechelen heeft dat zondag gemeld.

Enkele honderden skinheads van Blood & Honour feestten zaterdagavond in Mechelen, nadat een aantal
van hen eerder een SS-kerkhof in het Limburgse Lommel had bezocht. Na het feest kwam het tot een
vechtpartij met allochtonen. De twee meisjes raakten lichtgewond en werden voor controle naar het ziekenhuis gebracht.

Politie
De politie in Mechelen wist van het neonazifeest. ,,De zaal ontruimen was gezien het grote aantal
aanwezigen niet opportuun''
, zei commissaris Jean Schouben. ,,Het feest zelf verliep zonder enige overlast, noch incidenten''.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Bo

Dan weten ze voor de volgende keer dat ze daar niet aanwezig moeten zijn, misselijk word ik van dit soort dingen, kan er werkelijk diep van over mijn nek gaan!!! >:(

Eric

Blood en Honour, de naam alleen al  *G
De honour is in ieder geval ver te zoeken.
Dit soort randdebielen zijn er helaas ook.
Ik vraag me af waar die haat bij dat soort mensen vandaan komt.

Iwan

Citaat van: Eric op 11 maart 2007, 17:05:50
Blood en Honour, de naam alleen al  *G
De honour is in ieder geval ver te zoeken.
Dit soort randdebielen zijn er helaas ook.
Ik vraag me af waar die haat bij dat soort mensen vandaan komt.
Ik denk dat het gros gewoon meelopers zijn die zich speciaal willen voelen
en/of bij een groepje willen horen, de mensch is nu eenmaal een kuddedier.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Bo

Citaat van: Eric op 11 maart 2007, 17:05:50

Ik vraag me af waar die haat bij dat soort mensen vandaan komt.

Ik denk dat de haat voortkomt uit onvreden over allerlei dingen. Samen met een vertroebelde visie over maatschappelijke situaties. Maar bovenal denk ik: onzekerheid over een eigen toekomst. Bepaalde mensen hebben een groep nodig om zich te kunnen handhaven, zich overeind te (kunnen) houden.

Ik denk dat dit in stand wordt gehouden met het feit dat er niet werd ingegrepen op het moment dingen uit de hand dreigden te lopen.
groeperingen als deze drijven op de angst van de ander .....

Iwan

Citaat van: Bo op 11 maart 2007, 17:22:36
Citaat van: Eric op 11 maart 2007, 17:05:50

Ik vraag me af waar die haat bij dat soort mensen vandaan komt.

Ik denk dat de haat voortkomt uit onvreden over allerlei dingen. Samen met een vertroebelde visie over maatschappelijke situaties. Maar bovenal denk ik: onzekerheid over een eigen toekomst. Bepaalde mensen hebben een groep nodig om zich te kunnen handhaven, zich overeind te (kunnen) houden.

Ik denk dat dit in stand wordt gehouden met het feit dat er niet werd ingegrepen op het moment dingen uit de hand dreigden te lopen. Groeperingen als deze drijven op de angst van de ander .....

Ik denk dat je daar een goed punt hebt, mooi verwoord ook, kan me helemaal vinden in jouw mening.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."