Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Piet Römer (83) overleden

Gestart door Iwan, 17 januari 2012, 14:04:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: Telegraaf.nl

Piet Römer (83) overleden

AMSTERDAM - Acteur Piet Römer is overleden. Römer, vooral bekend als rechercheur De Cock
uit de tv-serie Baantjer, is 83 jaar geworden. Römer overleed in het bijzijn van zijn familie.

Eind 2010 werd Piet nog met een zware longontsteking in het ziekenhuis opgenomen. Afgelopen zomer
liet hij in een interview met De Telegraaf weten dat hij nog niet van plan was om te stoppen met acteren.

"Daar ben ik ook niet aan toe. Van mezelf mag ik namelijk zeer zeker nog wél werken.
Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er op dít moment nog niet aan moet denken weer aan de slag te gaan.
Ik doe lekker rustig aan, geniet van mijn kopje koffie en op zijn tijd een glaasje wijn."

Römer speelde in verschillende televisieseries en een twintigtal films en in meer dan zestig theaterproducties.
Hij werd bekend in de jaren zestig met de series Stiefbeen en zoon en 't Schaep met de 5 pooten.
Beide series worden beloond met de Televizierring.

In 1969 en 1970 was hij als zanger succesvol en heeft hij samen met Adèle Bloemendaal en Leen Jongewaard hits met
We Benne Op De Wereld Om Mekaar Te Helpen, Niewaar?, Het Zal Je Kind Maar Wezen en Als Je Mekaar Niet Meer Vertrouwen Kan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk


Iwan

Het overlijden van Piet Römer kwam dan wel niet onverwacht, maar schrok er gisteren toen ik het las toch wel even van.
Kende hem vooral van Baantjer, wat ik vroeger elke vrijdagavond volgde...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ja ik volgde dat ook! Was altijd een leuke serie,