Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Jaaa ! Ik ga op termijn verhuizen !

Gestart door Kattenhuis, 13 september 2019, 19:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kattenhuis

Het huurhuis waar ik al ruim 30 jaar woon ga ik op termijn (over ik verwacht ruim een half jaar) verlaten. Mijn huis (oud en energieslurpend, klasse E ) gaat net als vele anderen hier in de buurt tegen de vlakte.

Ik ga verhuizen naar een spiksplinternieuw huis een paar honderd meter hier vandaan.  Ze zijn nu bezig die huizen te bouwen. Het nieuwe huis is energieneutraal (Klasse A++ ) en krijgt vloerverwarming en een warmtepomp en is NIET aangesloten op gas. Wel zonnepanelen op het dak.  Ik heb ongeveer een maand terug een (huur)huis kunnen kiezen en gekozen voor een hoekhuis aan het eind van de straat. Ook de aanpassingen tegen meerprijs gekozen en kleur keuken etc. gekozen.

Rond 1 mei volgend jaar verwacht men de oplevering.  Stapsgewijs ben ik regelmatig al aan het opruimen en al wat dingen aan het inpakken.

Kattenhuis

Gisteren ben ik verhuist naar de eerder genoemde energieneutrale (nieuwe) huurwoning. Heb het verhuizen zelf laten doen door een verhuisbedrijf (inpakken zelf gedaan). Nu zit ik in het nieuwe huis met heel veel volle dozen. De meubels heb ik zo staan zoals ik in de planning had. Kan zijn dat er nog wat iets opschuift. Ben ook in het oude huis bezig, los spul opruimen e.d.

carola

Moet er veel gebeuren aan je nieuwe  huisje

Kattenhuis

Citaat van: carola op  2 juni 2020, 23:50:11
Moet er veel gebeuren aan je nieuwe  huisje

Oude huis heb ik zo'n 1,5 week geleden opgeleverd (sleutels ingeleverd). Ik woon in mijn nieuwe huurhuis en ben de 1e bewoner van het pas door de aannemer opgeleverde huis.

Omdat ik ook nog bezig was met het oude huis en zaken in het nieuwe huis moest doen heb ik er voor gekozen diverse dingen later te gaan doen (ook omdat ik kwakkel met mijn gezondheid en veel zelf moet doen.) Laminaat heb ik laten leggen (beneden pvc-laminaat en boven gewoon laminaat). Het verhuizen zelf had ik uitbesteed maar heb wel alles moeten inpakken (o.a. veel boeken,cd's e.c). Internet/tv/telefoon werkte de 1e dag al, al lopen de kabels nog nietg door de muur. In de woonkamer met open keuken heb ik de boel redelijk op orde. Boven lijkt het nog een pakhuis met dozen. Ik heb gepland alle boeken, dvd's en de meeste cd's in 1 slaapkamer te zetten. Voor dat ik alles klaar heb ben ik wel een hele tijd verder. Op verschillende plekken in huis moet ik ooit nog schilderen, maar moet ook bijkomen van alle rompslomp van de afgelopen maanden. Ik heb nu een hoekhuis met ongeveer5 meter tuin voor en ongeveer 14 meter diepe tuin achter. (Had een bovenwoning met klein balkon).We zijn aan het kijken of we als bewoners van het blok gezamelijk schuttingen kunnen inkopen met korting. TV is inmiddels bezweken, die had al een paar jaar horizontale strepen in het beeld. Nieuwe 55 inch inmiddels gekocht. Kosten van alles lopen fiks op, ook al krijgen we een verhuisvergoeding. Zo heb ik o.a. extra opties nieuwe huis,  verhuizing, laminaat + het leggen, inductiekookplaat, verf, lampen etc. als kosten. Verder ook veel kleine dingen zoals geaarde contacdozen (heb geen gewone stopcontacten hier). Ik moet ooit nog rolgordijnen e,d hebben, maar moet het nu even rustig aan doen met uitgaven doen.

De 4 katten die ik per kat had verhuisd waren in het begin wat angstig door de nieuwe omgeving maar zijn inmiddels aardig gewend en een aantal dagen baldadig geweest. Momenteel werk ik ook al een tijdje thuis omdat ik tot de kwetsbare groep wordt gerekend. Ik ben blij dat ik de verhuizing achter de rug heb. De periode rond de verhuizing veel meer last van hartkloppingen e.d. Daarom doe ik het nu ook wat rustiger aan en pak zo nu en dan wat dozen uit.

Sugamilk

Hoe bevalt je nieuwe huis inmiddels kattenhuis?

Kattenhuis

Citaat van: Sugamilk op 27 augustus 2020, 13:00:46
Hoe bevalt je nieuwe huis inmiddels kattenhuis?

De tijd gaat snel, ik woon hier inmiddels al ruim 3 maanden.  Nieuwe huis bevalt mij heel goed. Vorige huis was ook oud en versleten. De woningstichting deed daar ook maar weinig aan en later dit jaar gaan een paar straten gesloopt worden.

Hier ben ik nog lang niet klaar in huis. Dat komt mede door mijn gezondheid (zo nu en dan hartkloppingen, vaak moe ook. Ik weet dat ik slaapapneu heb. Ik doe elke x wat in huis. Ik ben bezig in 1 van de kamers boven de cd's/lp's in kasten te zetten (alles op alfabet) en ook de boeken in kasten te plaatsen. Ik heb behoorlijk veel boeken/cd's/dvd's. Rustige buurt hier en ik heb deze week de eerste aardbeien uit eigen tuin gehaald. In andere kamers is ook nog 1 en ander te doen, maar elke x weer wat.

Sugamilk

Ah superfijn zeg om te lezen! :-) Doe rustig aan!