Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

De ophef rond de nieuwe film van Dick Maas; Sint

Gestart door Iwan, 19 oktober 2010, 22:33:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alle opheft rond de nieuwe film van Dick Maas is .....

zwaar overdreven.
3 (100%)
begrijpelijk, .....
0 (0%)
terecht, Sinterklaas is een kinderfeest en daar moet je geen horrorfilms over maken.
0 (0%)
anders, namelijk........
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan


De nieuwe film van Dick Maas over een moordlustige Sint zorgt voor veel ophef.
Zo roept de landelijke ouderorganisatie Ouders & Coo ouders van jonge kinderen op om tot 5 december de bioscopen
die de Sinterklaasfilm SINT van Dick Maas vertonen te mijden. "Door Sinterklaas als een horror actiefiguur neer te zetten,
poogt Dick Maas bewust de traditie om zeep te helpen,
" stelt directeur Werner van Katwijk van Ouders & CooO.

Ook het NICAM, de organisatie die verantwoordelijk is voor de leeftijdskeuring van audiovisuele media in Nederland,
heeft de afgelopen week al tientallen klachten ontvangen over de reclame-uitingen van de horrorfilm Sint.
Klagers spraken hun onvrede uit over het feit dat jonge kinderen van slag zouden raken door de poster van Sint.
Hierop is het silhouet te zien van een grimmige Sinterklaas. Regisseur Johan Nijenhuis is een van de eerste mensen
die aan de bel heeft getrokken over de filmposter van de nieuwe Dick Maas-film Sint. "Alle kinderen zullen van de poster schrikken",
stelt Nijenhuis vanavond in RTL Boulevard. "Als je iets snapt van de ontwikkeling van een kind, moet je deze poster niet ophangen."


Wat vind jij van alle opheft rond de nieuwe film van Dick Maas.
Is alle reuring terecht en moet je over een kinderfeest als Sinterklaas
geen horrorfilm willen maken of is alle ophef zwaar overdreven?


trailer Sint
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Overdreven

Als ouder zorg je ervoor dat je kind de film niet te zien krijgt en je kunt nog altijd
uitleggen (als er vragen over de poster of voorstukjes komen) dat het een film is
voor grote mensen.

Als dit al niet mag dan kun je Child's play ook gaan verbieden.....moordlustige poppen
lijkt me ook niet zo goed aangezien kinderen ermee spelen...

Iwan

gestemd op: zwaar overdreven
Wat Kim zegt; ouders hebben ook een verantwoordelijkheid, die beslissen of de kinderen deze film, voor ouderen, film wel of niet zien.

Ik ben in elk geval wel nieuwsgierig naar de film en denk dat als het ff kan ik deze film wel in de bios ga kijken en zeker zal kopen op bluray
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik denk dat de klachten eigenlijk helemaal niet gaan over de gruwelijkheid. Maar meer over het feit dat jonge kinderen geloven in Sinterklaas en dan komt er zo'n poster die duidelijk Sinterklaas moet voorstellen en dus daarom de aandacht van de jonge kinderen trekt, terwijl je aan alles kan zien dat het niet helemaal is wat jonge kinderen verwachten. Een "enge" staf, "enge" letters en een duistere uitstraling ed. Natuurlijk zijn er engere posters. Maar die posters gaan niet over DE kindervriend Sinterklaas waar alle jonge kinderen nu druk mee bezig zijn. Die kinderen denken Sinterklaas te zien, dat is toch logisch.
Ik vind de reactie van Dick Maas dan ook wat kortzichtig. Als je dan een "horrorsatire" maakt op de grootste Nederlandse traditie waar alle jonge kinderen in geloven, dan moet je ook beseffen dat zo'n poster een gevoel van weerstand oproept. En om dan maar te roepen dat ouders maar een verhaaltje moeten verzinnen, tsja lekker dan, wie is hij dat hij kan zeggen wat ouders moeten doen omdat hij zo'n film wil maken? Dit kon hij gewoon verwachten als je in deze tijd met zo'n poster komt en wat hij nu doet is gewoon olie op het vuur gooien om meer publiciteit te krijgen.
(en nogmaals het gaat niet om de gruwelijkheid van de poster zelf, maar om wat het uitstraalt)
En de reactie van Huub Stapel vind ik echt zo kinderachtig, geen woorden voor. Nooit geweten dat dat zo'n onsympathieke man was!


En als je dan toch perse zo'n horrorsatire wil maken, calculeer dan kritiek in en wees zo flink om op een andere manier reclame te maken.
Want dan kan je zelf ook voor de fantasie zorgen op een andere manier reclame te maken.

Lynn

Ik ben door al dit gedoe alleen maar nieuwsgieriger geworden naar de film!

Iwan

Heb de film inmiddels, een hele tijd geleden alweer, inmiddels gezien.
En vond de film niet echt schokkend, vond het uitgangspunt wel origineel en voor een Nederlandse film
was het ook best een redelijk goede horrorfilm.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."