Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

achternaam van beiden ouders

Gestart door Iwan, 30 januari 2019, 15:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kinderen de achternaam van beide ouders, goed idee?

2 ouders, dus ook 2 namen
1 achternaam

Iwan

Tot nu toe bepalen ouders welke achternaam hun kind krijgt;
óf die van de vader, óf die van de moeder.

Vandaag bepaalt de Tweede Kamer of kinderen voortaan de achternaam van hun beide ouders kunnen krijgen.
Wat vind jij?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Heeft z'n voor en tegens. Aan de ene kant is de mogelijkheid wel mooi, maar het heeft ook 1 groot nadeel. Zo kan je krijgen dat mijn een paar generaties verder 10 of meer achternamen heeft.

Stel men heeft de achternaam van beide ouders en men trouwd met een partner die dat ook heeft dan kunnen hun kinderen als ze later ook weer de achternamen ( 2 van elke ouder) van hun ouders hebben, dan hebbben ze al 4 (of 2 dubbele) achternamen. enz. enz. Generaties verder heeft men mogelijk een bijna eindeloos aantal achternamen.


Iwan

Citaat van: Kattenhuis op  2 februari 2019, 21:01:38
Heeft z'n voor en tegens. Aan de ene kant is de mogelijkheid wel mooi, maar het heeft ook 1 groot nadeel. Zo kan je krijgen dat mijn een paar generaties verder 10 of meer achternamen heeft.

Stel men heeft de achternaam van beide ouders en men trouwd met een partner die dat ook heeft dan kunnen hun kinderen als ze later ook weer de achternamen ( 2 van elke ouder) van hun ouders hebben, dan hebbben ze al 4 (of 2 dubbele) achternamen. enz. enz. Generaties verder heeft men mogelijk een bijna eindeloos aantal achternamen.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar ik vermoed dat het bij 2 achternamen blijft, bv Jan de Vries en Linda de Bruin krijgen een kind, Bert de Vries - de Bruin.
Bert gaat trouwen met Willem de Wit - Bakker, dan neem ik aan dat hij 1 van zijn eigen achternamen zal moeten vervangen door de 1 van de achternamen van zijn partner,
Bert de Wit - de Bruin. Hoe dan ook vindt het enorm ingewikkeld.  ;D

Moet er toch niet aan denken dat de alle achternamen van mijn voorouders krijg, dan zou ik: 
Iwan van der Ploeg - Geertsema - Overkamp - Hoogstra - Luchtenberg - Pluister - Ottens - Boekema - Boerema - Katsma - van den Berg - Meulema - van der Molen - de Koning - Auts - Pieters enz..  heten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik vind 1 achternaam meer dan genoeg. Hier dragen beide kinderen de naam van hun vader. :-)