Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Wilders wil Koran verbieden

Gestart door Iwan, 8 augustus 2007, 22:55:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

RIJSWIJK - Partijleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wil de Koran verbieden.
Hij vindt de Koran een fascistisch boek dat oproept tot geweld.

Hij noemt het heilige boek van moslims "het islamitische Mein Kampf".
Dit laatste boek mag sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog niet meer in Nederland worden verkocht.
Wilders meent dat de Koran net als Mein Kampf verboden moet worden.
Het gebruik van de Koran in huiselijke kring en in de moskee, moet ook worden bestraft, aldus Wilders.

Wilders grijpt de recente mishandeling van Eshan Jami, voorzitter van het comité voor ex-moslims,
aan om nu een verbod op de Koran te bepleiten. Een verbod is een duidelijk signaal aan islamisten
die het boek als 'excuus en inspiratie' voor geweld gebruiken, meent het Kamerlid. "Genoeg is genoeg".

Voorzitter Abdeljamid Khairoun van de Nederlandse Moslimraad is niet verrast door de uitlatingen
van de PVV-leider. "Wilders lijdt aan een religiesyndroom. Hij heeft steeds gezegd dat de Koran
een slecht boek is. Ik verwacht dat hij ook zal vragen om een verbod van de Tora en de Bijbel
",
zegt Khairoun.

De voorzitter van de moslimraad verwijt de politicus dat die passages uit de Koran uit hun verband rukt
zonder voldoende kennis van het heilige boek van de moslims te hebben.

De raad heeft Wilders eerder uitgenodigd voor een gesprek over zijn opvattingen over de islam.
De PVV-leider heeft daarop niet gereageerd.

De VVD is het volslagen oneens met PVV-leider Geert Wilders.
VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra noemt de uitlatingen 'goedkoop gelul in de ruimte'.

Volgens minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) overschrijdt Wilders
met zijn uitspraken over de Koran 'de grenzen van het betamelijke'.
De vrijheid van godsdienst behoort evenals de vrijheid van meningsuiting tot het fundament
van de Nederlandse rechtsstaat, zo laat de minister woensdag weten.

Het verbieden van de Koran in Nederland is voor het kabinet absoluut niet aan de orde en dit zal
in toekomst ook niet zo zijn. De godsdienstvrijheid in Nederland houdt in dat de islam wordt behandeld
zoals alle andere religies.

Het kabinet neemt hiermee wederom afstand van de opvattingen van Wilders.
Die komen op geen enkele manier overeen met het Nederlandse kabinetsstandpunt, is de reactie.
Bovendien zijn deze opvattingen beledigend voor de overgrote meerderheid van moslims in Nederland en daarbuiten.

Nederlandse ambassades in het buitenland hebben deze reactie ook toegestuurd gekregen,
voor het geval ze vragen krijgen. Voor zover bekend is daar nog geen sprake van, aldus een woordvoerder.

Het is de tweede keer dit jaar dat de minister van Buitenlandse Zaken openlijk afstand neemt
van de woorden van Wilders. In februari deed Verhagens voorganger Ben Bot (CDA) dat ook.
Toen had Wilders verklaard dat moslims die in Nederland wilden blijven een deel uit de Koran
moesten scheuren. Als de profeet nog zou leven, zou Wilders voorstellen hem als een extremist
met pek en veren het land uit te jagen, verklaarde hij toen. Die opmerkingen haalden buitenlandse media
en leidden tot informele vragen uit Saudi-Arabië.



©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Advocaat en PvdA-politicus in Lelystad Els Lucas heeft aangifte gedaan tegen PVV-leider
Geert Wilders vanwege diens ingezonden brief in de Volkskrant.

In de brief vergelijkt Wilders de koran met Hitlers Mein Kampf.
Volgens het Kamerlid is de islamitische heilige schrift een fascistisch boek dat oproept
tot geweld tegen niet-gelovigen, en dat net als 'nazi-bijbel' Mein Kampf verboden moet worden.

Te ver
'Dat vind ik heel erg ver gaan,' zegt Els Lucas, voormalig kandidaat-raadslid voor de PvdA
in Lelystad en fractievoorzitter van die partij in Dronten. 'Het geeft ook geen pas dat een parlementariër
zich op deze manier uitlaat
.' Volgens haar zet Wilders met zijn uitspraken over de koran zelf aan tot haat
tussen bevolkingsgroepen.

Maar Lucas maakt bezwaar tegen meer elementen in de brief van Wilders. Zo bepleit de PVV-leider ook
een immigratiestop voor islamitische mensen. Dat druist volgens de advocaat in tegen de Vreemdelingenwet.

Het Openbaar Ministerie heeft de aangifte, die Lucas op persoonlijke titel deed, bevestigd.

Idioot
In een reactie tegen ANP noemt Wilders de aangifte 'heel triest'.
'Ik wil niet aanzetten tot haat; ik wil dat de koran wordt verboden.
Dat is een politieke mening. Ik zit in de Tweede Kamer om die te uiten.
'

Andere partijen in de Tweede Kamer hebben afwijzend gereageerd op Wilders' uitlatingen.
'Goedkoop gelul in de ruimte,' vindt VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra.
De suggestie de koran te verbieden noemt hij 'idioot en drie bruggen te ver'.

SGP-Kamerlid Kees van der Staaij benadrukt dat Wilders zijn uitspraken mag doen,
maar dat een verbod op een heilig boek niet aan de orde is, en bovendien niet past in de Europese traditie.

Schadelijk
Minister Ella Vogelaar (PvdA) voor Integratie noemt de oproep van Wilders 'schadelijk voor de verhoudingen
binnen de Nederlandse samenleving, doordat ze één bevolkingsgroep in een kwaad daglicht stelt en de kloof
tussen moslims en niet-moslims zou kunnen vergroten
'. In een reactie tegen ANP zegt Vogelaar
dat het 'volstrekt duidelijk moet zijn dat het verbieden van de koran in Nederland voor het kabinet
niet aan de orde is en dat in de toekomst ook niet zal zijn.
'



©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tokio

Lig zwaar onder vuur op een ander forum waarin ik Wilders plan ondersteun en reeds hem een mail heb gestuurd dat ik me volledig aansluit bij zijn plan de koran te verbieden.

Iwan

't is natuurlijk een onzinnig plan van Wilders, maar als hij een hele hand eist zal hij wellicht wat vingers krijgen en is zijn doel ook bereikt en bovendien krijgt hij zo weer wat media aandacht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tokio

Mogelijk. Doch ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat veel autochtonen het stilzwijgend eens zijn met ome Geert.

TimT

Ja ik heb Geert zijn nieuwste voorstel gelezen. Kan op de stapel met de rest van de domme ideeën van de PVV.
Ik wil dan een verbod op de bijbel, komt te veel geweld in voor naar mijn smaak! Even onzinnig en alleen de 9
leden van zijn fractie zullen dit voorstel steunen.

Tokio

Weinig respect voor hen die 'afwijkende' ideeen hebben, begrijp ik uit je woorden.
Niks 'domme ideeen'.
Gewoon mensen die de ellende die ontstaan is door toedoen van islam-fundamentalisten en ronselpraktijken
in moskeeen onder islamietische jongeren meer dan beu zijn, of imams die oproepen 'homo's van een flat af te gooien'.

TimT

De man mag de Koran willen verbieden, ik heb wat tegen de bijbel. Veel te langdradig boek met mensen die zeeën in tweeën trekken! Weet je hoeveel vissen toen wel niet zijn doodgegaan. De plagen van Egypte! Nee, serieus te veel geweld naar mijn smaak. Dus ik wil dat ze ook de bijbel verbieden en dan krijgt Geert ook een stem van mij om de Koran te verbieden.
En even voor de duidelijkheid, ik heb zowel de bijbel als de koran gelezen en heb ze in bezit.   

Tokio

Het gaat niet over de bijbel, maar over de koran!
Niet twee zaken door elkaar halen. Als je dat doet als raadslid in welke Zeeuwse gemeenteraad dan ook, wordt je OF niet serieus meer genomen OF teruggefloten door je eigen fractie.

TimT

Ik ga die wel door elkaar houden, want het is ook een boek waar mensen geloof uittrekken. Net als de bijbel!
Ik moet je vertellen Tokio, dat als wij over zulke onderwerpen hebben wij alles meenemen en niet één stukje van de puzzel. In tegenstelling tot jouw en Geert. Die graag hebben over een onderdeel van het plaatje. De wereld is niet zwart en de wit. De wereld is niet zwart, wit!
Heb jij de Koran wel eens gelezen? 

Tokio

Ja, heb 'm zelfs in huis en heb ook diverse bijbels in huis, waaronder de Heilige Schrift die ik veelal gebruik als ik in een bijbel wil lezen. Heb ook vele jaren bijbelstudie gevolgd en weet er dan ook behoorlijk wat van, doch heb geen zin in een discussie over de inhoud van beide boeken omdat het vrijwel altijd uitloopt op een 'wellus-nietus-discussie'.

TimT

Dat is overal in de wereld Tokio. De ene ziet niets in het voorstel en de andere ziet er wel wat in. Maar uiteindelijk komt er geen Koran verbod net zo goed als mijn idee van een bijbelverbod nooit serieus erdoor zal komen!
Ik zal je zeggen ik kan Geert Wilders zijn standpunten niet uitstaan, maar ik respecteer zijn manier van werken. Ik scheld hem niet uit voor Janmaat of Hitler, hij mag er wezen, hij moet er wezen.

Tokio

Wat we missen in dit suffige land met z'n truttige en burgelijk correcte politiek, zijn de reeds vermoorde figuren als Fortuyn en Van Gogh.

TimT

In de toekomst komt weer een nieuwe generatie. Elke generatie kent zijn Wilders. Elke generatie kent zijn stem voor Rechts en een stem voor Links. Het is hoe de wereld draait. Maar Tokio, maar dan even terug on-topic! Hoe wil Geert nu precies de Koran verbieden, hoe gaat men die uit de huizen van menzen halen? Bedoel Mein Kampf is ook zo verkrijgbaar via, via!

Tokio

Door invallen van een soort op te richten anti-koran-politie. Gerichte invallen in moskeeen, deportaties van tegenstanders van het 'Nieuwe Beleid', en niet te vergeten op richten van heropvoedingskampen in de islamietische landen die de NAVO zal gaan veroveren.   :sct:

Iwan

De bijbel (wel gelezen) en de Koran (niet gelezen) zijn voor mij 1 pot nat,
ze zijn uit de tijd en je kunt ze zo interpreteren als je zelf wilt,
de ene leest de boodschap van (naasten) liefde en de andere die van vernietig een ieder die een andere (valse) God aanbid en Mein Kampf vond ik niet te lezen, kon de eerste bladzijde niet eens doorkomen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Partij Voor de Vrijheid was het he.

Nou lekker vrij als je zulke dingen gaat verbieden. Laten we van Nederland maar gewoon weer ouderwets een kerkelijke monarchie maken. Onder Rooms gezag ofzo. Dan kun je zulke dingen verantwoorden.

TimT

Citaat van: Tokio op  9 augustus 2007, 02:17:01
Door invallen van een soort op te richten anti-koran-politie. Gerichte invallen in moskeeen, deportaties van tegenstanders van het 'Nieuwe Beleid', en niet te vergeten op richten van heropvoedingskampen in de islamietische landen die de NAVO zal gaan veroveren.   :sct:

So... waarom heb ik daar nou niet aan gedacht.   :app:
Waar heb je het idee opgedaan Gozer?

Iwan

DEN HAAG - Iran veroordeelt het standpunt van politicus Geert Wilders dat de koran
in Nederland verboden moet worden. De uitspraken over de koran zijn niet constructief
en in niemands belang. Dat schijft de Iraanse ambassade in Den Haag in een verklaring die donderdag
is gepubliceerd. De ambassade roept de Nederlandse politiek en maatschappij op om stelling te nemen
tegen krachten die de samenleving verdelen.

De wereld heeft op dit ogenblik juist behoefte aan een oproep tot begrip, dialoog en verdraagzaamheid,
aldus de Iraanse vertegenwoordiging in Nederland. Zij zegt dat de uitspraken van Wilders afbreuk kunnen
doen aan de inspanningen van de Nederlandse overheid om de culturele diversiteit en de eensgezindheid
in het land te beschermen.

Een woordvoerder van de ambassade zei dat de verklaring niet naar het kabinet is gestuurd.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken wilde niet reageren op de kritiek. De Iraanse verklaring komt
een dag nadat het kabinet afstand nam van de uitspraken van de politicus. Minister Maxime Verhagen
(Buitenlandse Zaken) stelde dat Wilders hiermee "de grenzen van het betamelijke" overschreed.
Ook een Kamermeerderheid schoof de uitspraken met stevige bewoordingen ter zijde.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

ik ben tegen het verbieden van de koran, het heeft zo'n beetje net zoveel zin om een molotov cocktail een moskee in te gooien, moslims zullen het boek echt niet weggooien of opgeven.
van Gogh en Fortuin hebben idd voor gezorgd dat mensen meer discussies met elkaar aangaan maar er zijn ook een hoop idioten die zomaar wat in het rondschreeuwen met de boodschap "ik zeg wat ik wil", dan lok je geen discussies maar ruzies uit wat voor nog meer onbegrip zorgt dan voorheen.

Moslims lopen een kleine 50 jaar achter, het is belangrijker dat OOK de moslims de verhalen uit de koran met een korreltje (desnoods 2 kilo) zout nemen, hoe we dat gaan oplossen weet ik niet maar op fascistische wijze hun boeken gaan verbranden lijkt me gewoon stom.