Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Geert Wilders wil grondwet wijzigen

Gestart door Iwan, 12 december 2007, 16:45:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  Geert Wilders vindt dat artikel 1 uit de Grondwet, het non-discriminatiebeginsel,
moet worden veranderd. De wijziging moet het mogelijk maken moslims anders te behandelen dan niet-moslims.

"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij
in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen.
"

De grondwetswijziging moet het volgens de politicus ook mogelijk maken criminele moslimjongeren harder
aan te pakken. Wilders: "Als een minderjarig moslimkind over de schreef gaat, dan moet het samen met
de ouders het land uit worden gezet. Want de ouders zijn verantwoordelijk voor minderjarige kinderen.
Als er eerwraak plaatsvindt, dan moet het hele gezin het land uit. Gewoon verwijderen.
"

Wilders brengt in januari een nu al omstreden film uit. Hij hoopt dat de film de ogen van veel mensen
zal openen. "Bijvoorbeeld door te laten zien hoe sommige verzen uit de Koran letterlijk worden toegepast,"
aldus de PVV-voorman in HP/De Tijd.






©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

 *G  die Geert, die gekke Geert toch.
Ik heb ook nog wel een paar leuke ideeëtjes voor hem;
bepaalde parken, sportscholen, zwembaden, café's en restaurants en dergelijke verboden maken voor moslims,
zetten we er bordjes voor met verboden voor Joden Moslims.

Geert moet vooral zo doorgaan met die belachelijk ideeën en dan verlies hij dat beetje krediet dat hij nog heeft bij verstandige Nederlanders helemaal.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

ik weet eerlijk gezegt niet meer of ik hier om moet lachen of om moet huilen.
het is echt de fascistische dorpsgek van Nederland


Iwan

Citaat van: bertus op 12 december 2007, 23:36:52
ik weet eerlijk gezegt niet meer of ik hier om moet lachen of om moet huilen.
het is echt de fascistische dorpsgek van Nederland
Ik kan er wel om lachen, omdat ik er vanuit ga dat Wilders met zulke uitspraken zijn eigen graf graaft.
(ik ben positief ingesteld en ga er vanuit dat de meeste Nederlanders slim genoeg zijn om niet op hem te stemmen.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

hij heeft op het moment een half miljoen kiezers achter zich staan, dat geeft hem wel degelijk wel macht en (slechte) invloed.
Maar het is inderdaad te hopen dat hij bij de volgende verkiezingen wat zetels lichter word.

Iwan

"Ik wil premier worden." Dat zei de extreem-rechtse Nederlandse politicus Geert Wilders
gisteravond na afloop van een partijbijeenkomst nabij Venlo. Hoewel hij de momenteel
voor zijn partij PVV uiterst gunstige peilingen kan relativeren, denkt Wilders dat de PVV
op termijn toch de grootste partij wordt. Dat meldt De Telegraaf.

Milieu
"Ooit ga ik premier worden en dan is het een hele eer om de functie van minister-president te vervullen",
zei Wilders. De PVV-voorman sprak voor 200 gasten in een besloten bijeenkomst.
Daarbij stelden zich enkele mensen kandidaat voor de PVV voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen.
Er hadden zich 400 mensen aangemeld, maar van de brandweer mocht slechts de helft naar binnen.
"Uit de zaal kwamen allerlei vragen, niet alleen over de islam, maar ook over minimumstraffen,
de Antillen en milieubeleid
", zei Wilders.

België
De omstreden politicus stond na afloop enkele tientallen journalisten en cameraploegen uit Nederland
en Belgie te woord. Die mochten de zaal pas in, nadat alle bezoekers weg waren en niet zonder eerst
onderworpen te zijn aan allerlei zeer strenge veiligheidsmaatregelen.
Een speurhond controleerde hun materiaal op de mogelijke aanwezigheid van bommen
en de journalisten werd grondig gefouilleerd. Tassen en jassen mochten niet mee de zaal in.

Veiligheid
De straten in de omgeving van de zaal waar Wilders sprak, waren afgesloten door tientallen agenten.
Buurtbewoners moesten hun paspoort laten zien voor ze naar huis mochten.
Overigens bleef het de hele avond rustig. Wilders zei niet te weten waarom de strenge veiligheidsmaatregelen
genomen werden. "Daar beslis ik niet over" zei hij. Wel genoot Wilders zichtbaar van het geven
van de persconferentie in zijn eigen Venlose dialect. "In Den Haag geef ik niet graag persconferenties, maar dit hier is leuk".




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op 21 maart 2009, 16:51:37
"Ik wil premier worden." Dat zei de extreem-rechtse Nederlandse politicus Geert Wilders
gisteravond na afloop van een partijbijeenkomst nabij Venlo. Hoewel hij de momenteel
voor zijn partij PVV uiterst gunstige peilingen kan relativeren, denkt Wilders dat de PVV
op termijn toch de grootste partij wordt. Dat meldt De Telegraaf.
En ik wil graag een nacht gevuld met passie en seksueelgenot doorbrengen met Carice van Houten.
Ik vrees dat wij, Geert en ik, ons er beiden bij zullen moeten neerleggen dat geen van ons beider wensen uit zal komen.
Voor Geert kan het slechts uitlopen op een grote teleurstelling als hij blijft geloven in zijn droom.
(voor mij kan het slechts uitlopen op een straatverbod als ik Carice blijf stalken)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."