Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Benoeming Aboutaleb is islamitische machtsovername

Gestart door Iwan, 18 oktober 2008, 00:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aboutaleb is een goede keuze als burgemeester van Rotterdam.

Eens, ....
Oneens, ....
Anders.

Iwan

De keuze voor de Marokkaanse PvdA'er Ahmed Aboutaleb als nieuwe burgemeester van Rotterdam
blijkt een gruwelbeeld voor rechtse politici als Geert Wilders en Filip Dewinter.

Op zijn weblog schrijft Dewinter, politiek leider van de rechtse partij het Vlaams Belang,
vandaag dat met de keuze voor Aboutaleb de islamitische machtsovername 'een feit' is.

'De benoeming van een Marokkaanse burgemeester is het sluitstuk op de multiculturele poging om onze steden
af te snijden van hun wortels en geschiedenis en er smeltkroezen van de diversiteit van te maken,
'
zo fulmineert de Vlaming tegen het gisteren genomen besluit van de Rotterdamse gemeenteraad.   

Witte vlucht
Dewinter denkt dat door 'de sleutels van onze steden in handen te leggen van een allochtoon'
de tweedeling van de maatschappij verder zal toenemen. Volgens Antwerpse politicus zal de arrogantie
van Marokkanen er door toenemen, terwijl steeds meer autochtonen de stad zullen uitvluchten.

Wilders liet vandaag weten dat een Marokkaan als burgemeester van Rotterdam
'net zo gek is als een Nederlander die burgemeester is van Mekka'.

'Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Dit is gekkenwerk,'
waarschuwt de PVV-leider.

Kiezen
Gisteravond liet PVV-Kamerlid Fleur Agema al weten dat haar partij via een Kamerdebat de benoeming
van Aboutaleb wil tegenhouden. Zijn aanstelling is volgens Agema onwenselijk omdat Aboutaleb
een Nederlands én een Marokkaans paspoort heeft.

Dewinter laat weten dat Aboutaleb wat hem betreft moet bekendmaken voor welke nationaliteit hij kiest.





©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citeer'Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Dit is gekkenwerk,'
Die uitspraak doet mij denken aan die leus die ergens op een muur stond;
alle Turken terug naar Marokko, het bekt lekker en zal vast bepaalde bevolkingsgroepen
aanspreken maar het is natuurlijk een fundamentele onjuiste uitspraak, daar een aartsbisschop
iets uit het katholicisme is en een imam over het algemeen niet katholiek is. Persoonlijk zou mijn keuze
ook niet op Aboutaleb zijn gevallen als burgemeester van Rotterdam gezien zijn afkomst.
Ik zou liever een Rotterdammer als burgemeester van Rotterdam zien ipv een Amsterdammer,
maar goed het is geen regel/wet dat alleen een Rotterdammer burgemeester van Rotterdam mag worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik ben er nog over uit of ik hem de juiste man op de juiste plaats vind.

Ik vind het vreemd dat hij tot nu toe nog geen karwei heeft afgemaakt waaraan hij begonnen is,
al heeft hij beloofd om deze keer de rit uit te zitten. Misschien dat hij inderdaad zoals Tim al aangaf
nog te onervaren voor zo'n zware post. Ook dat de PvdA nu burgemeesters heeft in 3 van de 4 grote steden
in Nederland vind ik niet echt ideaal. Wellicht dat Gerd Leers van het CDA een betere keuze was geweest,
maar die had zich al teruggetrokken voor de keuze van de gemeenteraad, nadat minister van Binnenlandse Zaken
Guusje ter Horst (PvdA) hem had verteld dat hij als tweede op de voordracht was geplaatst en hij zichzelf kansloos achtte.
Dat geeft me toch een beetje het idee dat de uitkomst al vaststond en dat lijkt mij niet de erg democratisch.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik heb gehoord via verschillende media dat hij een goed burgemeester zal zijn.

Ik vind het supergoed dat hij burgemeester is. Eindelijk wordt Wilders eens tegen zijn kop gestoten. Waarom zou een man van Marokkaanse afkomst geen goede burgemeester zijn? Mijn zege heeft hij in ieder geval. En ik hoop dat meer steden niet naar afkomst gaan kijken, maar gewoon voor de beste gaan!

Iwan

Citaat van: Dee-E op 18 oktober 2008, 13:20:32
Ik heb gehoord via verschillende media dat hij een goed burgemeester zal zijn.

Ik vind het supergoed dat hij burgemeester is. Eindelijk wordt Wilders eens tegen zijn kop gestoten. Waarom zou een man van Marokkaanse afkomst geen goede burgemeester zijn? Mijn zege heeft hij in ieder geval. En ik hoop dat meer steden niet naar afkomst gaan kijken, maar gewoon voor de beste gaan!
Je zou het ook zo kunnen zien dat Wilders zijn zin krijgt,
Wilders wilde dat Aboutaleb zou opstappen als staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en nu is hij inderdaad weg.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

attje

Vind hem niet de juiste man om meerdere redenen. Ten eerste heeft hij een dubbele nationaliteit. Niet dat dat normaal gesproken erg is, maar wel als je een hoge bestuurlijke functie bekleed.
Veel mensen zeggen dat hij de juiste afspiegeling is van een multiculturele samenleving in Rotterdam. Juist om te zeggen dat we een multiculureel land zijn, zegt volgens mij dat er een duidelijke scheidingslijn wordt getrokken tussen diverse culturen. Het zij en wij gevoel.
Zoals Tim al zei heeft ie nooit wat afgemaakt. Hij heeft nooit op een post een hele termijn afgemaakt.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Nevyn

Nou ja, ik kan hem wel begrijpen. Dat zijn kansen, die moet je niet laten liggen.

Iwan

Citaat van: Dee-E op 19 oktober 2008, 23:01:55
Nou ja, ik kan hem wel begrijpen. Dat zijn kansen, die moet je niet laten liggen.
Uiteraard het is toch een soort van promotie, maar zo komt hij wel over als een baantjesjager.
Citeerbaan·tjes·ja·ger de; m,v -s iem die altijd op voordelige baantjes uit is
En welke garantie hebben de burgers van Rotterdam dat Aboutaleb niet over 2 jaar weer is vertrokken als hij een ministerpost krijgt aangeboden?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Je hebt een punt, Iwan..
Maar ik denk dat ik het ook gedaan zou hebben, ook al heb ik die andere termijnen niet uitgezeten. Want waarschijnlijk verwacht hij niet om binnenkort (of binnen twee jaar) een betere functie te hebben.

En ik ben bang dat dan moet blijken of hij een baantjesjager is. En dan ben ik het met jullie eens dat het geen goede keuze was.

Iwan

DEN HAAG - In de Tweede Kamer is geschokt gereageerd op een oproep
van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) aan lokale PvdA-ers
om extra geld voor minima uit te venten als een PvdA-cadeautje.

Met de 50 miljoen euro, die het kabinet in juni uittrok voor de laagste inkomens,
moet volgens Aboutaleb de 'slagkracht van de PvdA' worden getoond:
"Wij zijn in staat iets te bedenken dat binnen een half jaar leidt tot 50 euro
op de bankrekening
," schrijft de bewindsman samen met PvdA-Kamerleden
in een e-mail aan lokale PvdA-ers. Aboutaleb noemt het 'een spectaculaire PvdA-actie'.

Vóór Kerstmis moet het geld worden verdeeld. "U kunt lokaal deze actie promoten
als PvdA-actie. Zo zal het succes op uw lokale afdeling uitstralen.
"

De VVD is woedend. De partij noemt de oproep van Aboutaleb 'ronduit schandalig'
en eist vandaag een spoeddebat. Volgens Kamerlid Atzo Nicolaï misbruikt Aboutaleb
zijn positie als staatssecretaris om campagne te voeren voor zijn partij.
"Het is al belachelijk dat wij met z'n allen 50 miljoen moeten ophoesten om de PvdA
voor Sinterklaas te laten spelen. Nog schandaliger is dat deze staatssecretaris
een campagnebrief ondertekent waarin kabinetsbeleid wordt verkocht als een PvdA-presentje.
Als bewindsman moet Aboutaleb de bevolking dienen, niet de PvdA
," verklaart Nicolaï.

Ook SP-leider Agnes Kant is verbijsterd: "Kennelijk vinden ze bij de PvdA reclame
voor zichzelf belangrijker dan het helpen van mensen met een laag inkomen.
"
Het CDA noemt de e-mail 'niet erg chique'. Volgens die partij moet een staatssecretaris
het kabinetsbeleid uitdragen en 'niet het PvdA-programma'.

In een reactie zegt Aboutaleb dat de e-mail ervoor moet zorgen dat de 50 miljoen
euro ook echt bij de minima terecht komt. Aboutaleb stort het geld in het gemeentefonds.
De gemeenten kunnen het vervolgens verdelen. "De staatssecretaris vond het belangrijk
de lokale bestuurders daarop te wijzen
", zegt een woordvoerster.




©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DEN HAAG - Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) betreurt
dat zijn naam staat onder een e-mail, die woensdag leidde tot politiek rumoer.

In een e-mail aan lokale PvdA-politici staat dat het extraatje dat het kabinet heeft
uitgetrokken voor mensen met de laagste inkomens, kan worden uitgelegd als een
'spectaculaire PvdA-actie.'

Aboutaleb zegt dat hij niet zelf het brein was achter deze actie, maar vindt
'bij nader inzien' ook dat hij niet zijn handtekening eronder had moeten zetten.

De Tweede Kamer stemde eerder dit jaar in met een door de PvdA ingediend wijzigingsvoorstel
om mensen met de laagste inkomens 50 euro extra te geven. Dit geld wordt via de gemeenten uitgekeerd.

De VVD vindt het niet terecht dat de PvdA goede sier maakt met beleid van het hele kabinet
en zei woensdag Aboutaleb hierover aan de tand te willen voelen in een spoeddebat.
CDA-Tweede Kamerlid Liesbeth Spies vindt dat Aboutaleb een 'scheve schaats' heeft gereden.
Volgens haar past 'uitleg en wellicht excuus.'




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik ben het met het CDA eens dat het niet echt chique is van Aboutaleb,
als ze het een iniatief is dat genomen door de PvdA mogen ze dat wat mij betreft best vermelden,
maar niet doen alsof de PvdA het zelf betaald. Ze moeten gewoon erbij vertellen dat het kabinetsbeleid is
en dat ook het CDA en de CU het plan hun steun hebben gegeven.
Het aftreden eisen van Aboutaleb gaat me weer wat te ver, hij moet gewoon zijn fout rechtzetten
en zijn excuses aanbieden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Aboutaleb doet het toch wel redelijk volgens mij, althans beter dan ik had verwacht.
Ook de moties van wantrouwen die hij aan zijn broek heeft gehad heeft hij overleefd.
Ik dacht van de week ergens gelezen te hebben dat Aboutaleb terugkeert in de landelijke politiek,
als minister, maar dat kan ik nu nergens meer terugvinden.
Tot nu doet hij het beter dan ik had gedacht, maarja de 2 jaar zijn natuurlijk nog niet om.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."