Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

'Blaastest voetgangers'

Gestart door Iwan, 23 september 2009, 03:33:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Spitsnieuws.nl
Blaastest Voetgangers

Om overlast te voorkomen in uitgaansgebieden waar problemen zijn met openbare orde of geweld,
wil minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) er een blaastest invoeren voor voetgangers.

Dat kondigde de bewindsvrouw vanavond aan in het televisieprogramma Pauw & Witteman.
Ter Horst denkt dat de maatregel helpt om overlast te voorkomen, aangezien veel problemen
worden veroorzaakt door alcoholgebruik. Alcohol werkt bij ieder mens anders.
Hoewel openbare dronkenschap is verboden, kun je niet altijd zien of iemand dronken is,
betoogde ze. De bewindsvrouw wees erop dat de blaastest al wordt afgenomen bij bijvoorbeeld
(brom)fietsers en automobilisten. Wandelaars mogen nu niet zomaar aan een blaastest worden onderworpen.
Dat moet in de wet worden geregeld, aldus Ter Horst.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een beetje een vreemd voorstel van een minister die zelf nou ook niet echt van onbesproken gedrag is
qua alcohol in het verkeer. Ik snap de bedoeling van deze blaastest ook niet helemaal er is toch al
een wet om openbare dronkenschap aan te pakken?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

En wat wil ze dan doen als mensen hebben geblazen en ze een te hoog alcoholpromille heben?

Een loopverbod geven net zoals bestuurders een rijverbod krijgen? *G

Sorry hoor, laat ze daar in Den Haag maar eens beginnen de echte problemen aan te pakken en niet met die onzinnige plannen aankomen.

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************