Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

CU-lijsttrekker: Bidden kan hiv genezen

Gestart door Iwan, 17 februari 2010, 17:34:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citeer
CU-lijsttrekker: Bidden kan hiv genezen

AMSTERDAM - Hugo Scherff, lijsttrekker van de ChristenUnie in Amsterdam
gelooft in zogenaamde hiv-healings."Ik geloof dat god alles kan, dus ook het genezen van hiv."

Scherff deed zijn uitspraken tegen de website Gay.nl na afloop van het debat tussen hem
en VVD-Amsterdam-kandidaat Frank van Dalen. Het debat vond afgelopen maandag plaats
in Centrum Westwijk. Scherff zei ook geen subsidie aan hiv-healings te willen geven,
mocht hij dat voor het zeggen krijgen: "Bidden is iets tussen jezelf en god, daar is geen geld voor nodig."

Tijdens het debat ging het veel over religieus onderwijs. Van Dalen is groot voorstander
van verplichte COC-voorlichting op iedere middelbare school over homoseksualiteit.
Frank van Dalen was van april 2005 tot juni 2008 voorzitter van COC Nederland

Scherff is het er mee eens dat op iedere middelbare school seksuele voorlichting gegeven zou moeten worden.
"En daar moet dan ook aandacht zijn voor homoseksualiteit. Het COC is echter in veel gevallen niet de juiste
organisatie om dit te doen
", zegt Scherff. "De deur blijft gesloten voor het COC omdat die organisatie christenen
steeds op negatieve manier in het nieuws brengt. Daarbij zijn er lespakketten beschikbaar van bijvoorbeeld
Different en RefoAnders, gemaakt door homoseksuele christenen.
"

Volgens Van Dalen draait van die lespakketten 'je maag om'.
De VVD-er kreeg bijval van een christen uit de zaal.
De spreker zei dat het lespakket 'jonge homo's de vernieling in helpt'.

Van Dalen deed Scherff het voorstel om samen voorlichting te geven op zwaar-christelijke school De Passie.
Scherff zei dat hij ging kijken of dit mogelijk is, maar 'ik weet niet of ze jou daar binnen laten'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Hugo Scherff
Ik heb op Het Gesprek een gesprek gezien tussen Henk Krol en deze Hugo Scherff,
en het leek me best een aardige intelligente jongeman. Hij paste in elk geval niet bij het beeld
dat ik van hem kreeg van het lezen van dit artikel. In dat gesprek met Krol zei hij ook
dat hij nog nooit heeft gezien of gehoord dat God Hiv kan genezen,
maar dat bidden ook geen kwaad kan, zolang er ook professionele medische zorg wordt verstrekt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."