Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ambtenaren willen niet onder Wilders werken

Gestart door Iwan, 2 juni 2009, 19:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan

Meer dan de helft van de ambtenaren wil niet werken voor een minister
of staatssecretaris van de PVV, mocht die partij in de regering komen.
Dat blijkt uit enquête die het ambtenarenblad Republic onder lezers heeft gehouden.

printstuur artikel door
Vierenvijftig procent van de ongeveer vijfhonderd ondervraagden zegt niet voor een
PVV-bewindspersoon te willen werken. "Als ik voor een dergelijk persoon zou moeten
gaan werken, neem ik ontslag
", zegt een ambtenaar in een toelichting.
Zevenendertig procent heeft geen bezwaar. Wel zegt ruim de helft van deze groep
'met enige tegenzin' naar zijn werk te zullen gaan.

Van de ondervraagden zegt 68 procent het een 'drama' te vinden als de PVV
gaat regeren. Vijfentachtig procent schat de bestuurlijke kwaliteiten van de partij
van Geert Wilders in als slecht of matig. Acht procent is van plan op de PVV te gaan
stemmen.

Wilders heeft vrijdag kort na publicatie van de resultaten van de enquête Kamervragen
gesteld aan minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA).
Wilders benadrukt dat ambtenaren moeten werken voor alle democratisch gekozen politici,
van welke politieke kleur die ook zijn. De PVV-leider wil van Ter Horst weten of ambtenaren
die weigeren voor een PVV-minister te werken, de laan uit kunnen worden gestuurd.

De enquête is actueel omdat de PVV sinds enkele weken de grootste partij is in de peilingen.
Dat heeft geleid tot de vraag of andere partijen na de volgende verkiezingen met de PVV
een regering willen vormen. De top van het CDA sluit dat bijvoorbeeld niet uit,
tot ongenoegen van een deel van de partij.





©trouw.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het is belachelijk dat ambtenaren niet onder Wilders willen werken en dat een partij als het CDA
weigert om met Wilders in een coalitie te stappen. Deze mensen hebben totaal geen respect voor
de wil van het volk. Nu heb ik vandaag vernomen dat we in een rechts land leven, deze ambtenaren
zijn dus rechts, de meesten stemmen weliswaar PvdA en SP, maar dat zijn vanaf vandaag
rechtse partijen geworden.

Deze rechtse ambtenaren dienen per direct hun ontslag in te dienen na dit vertoon van
de arrogantie ten top. Ambtenaren werken voor de overheid als de PVV daar deel van uitmaakt
dan kunnen ze of ontslag nemen, en dus geen uitkering krijgen, of ze kunnen gewoon hun werk doen.

Ook ambtenaren moeten de wet en het gezag respecteren, een ambtenaar die zich om
andere redenen niet kan verenigen met het beleid dat hij moet uitvoeren, zal een andere baan moeten zoeken.

Nu kan ik me bij het CDA nog wel iets voorstellen dat ze zeggen; Als de PVV de grootste partij
wordt dan hoeven ze niet bij ons te komen, maar net de D66 dat zei over de LPF, zal ook het CDA,
als de PVV de grootste partij is, waarschijnlijk wel gewoon in een coalitie met de PVV stappen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik vind het moedig dat ambtenaren en ongetwijfeld diplomate gewoon zeggen onder een PVV-bewindspersoon wens ik niet te werken. Oud-premier Beel nam ook ontslag toen nog gemeentesecretaris was in een gemeente waar een NSB burgemeester kwam. Beel was één van de eerste mensen die de trend durfde te zeggen voor bepaalde politici zal ik nooit werken.
Ambtenaren hebben ook een wil en willen ze ontslag nemen, dan hebben ze daar volledig recht op.
En ik denk dat Donner, Balkenende en andere elite CDA elite waaronder Premiers de Jong, Van Agt en Lubbers zouden echt flink stampij veroorzaken. Zelfde als ik goed vind dat de PvdA niets ziet in de samenwerking met de PVV. Als alle partijen duidelijk maken we werken niet met de PVV dan maken we duidelijk aan de bevolking, u stem gaat verloren want wij willen niet zo labiele partner.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  3 juni 2009, 01:37:21
Ik vind het moedig dat ambtenaren en ongetwijfeld diplomate gewoon zeggen
onder een PVV-bewindspersoon wens ik niet te werken. Oud-premier Beel nam ook ontslag
toen nog gemeentesecretaris was in een gemeente waar een NSB burgemeester kwam.
Beel was één van de eerste mensen die de trend durfde te zeggen voor bepaalde politici
zal ik nooit werken.

Ambtenaren hebben ook een wil en willen ze ontslag nemen, dan hebben ze daar volledig recht op.
En ik denk dat Donner, Balkenende en andere elite CDA elite waaronder Premiers de Jong,
Van Agt en Lubbers zouden echt flink stampij veroorzaken. Zelfde als ik goed vind dat de PvdA
niets ziet in de samenwerking met de PVV. Als alle partijen duidelijk maken we werken niet
met de PVV dan maken we duidelijk aan de bevolking, u stem gaat verloren want wij willen
niet zo labiele partner.
Vergelijk je de PVV nu met de NSB? Dat vindt ik nogal een stevige opmerking, waarbij je miljoenen
stemmers van de PVV stigmatiseert als NSB-ers of op z'n minst op het hebben van NSB-sympathieën.
Dus jij zit er niets verkeerds aan als de PvdA de Nederlandse bevolking chanteert door te zeggen;
als u op de PVV stemt dan gaat uw stem verloren? Misschien is het dan een goed idee voor de PvdA
om te eisen dat alle stemmen die uitgebracht worden op de PVV tijdens de eerst volgende verkiezingen
niet mee te tellen. Laten we de PVV-stemmers hun democratische recht ontnemen om te stemmen,
laten we in Nederland dan gelijk het stemrecht afschaffen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op  3 juni 2009, 03:23:13
Citaat van: Tim Traas op  3 juni 2009, 01:37:21
Ik vind het moedig dat ambtenaren en ongetwijfeld diplomate gewoon zeggen
onder een PVV-bewindspersoon wens ik niet te werken. Oud-premier Beel nam ook ontslag
toen nog gemeentesecretaris was in een gemeente waar een NSB burgemeester kwam.
Beel was één van de eerste mensen die de trend durfde te zeggen voor bepaalde politici
zal ik nooit werken.

Ambtenaren hebben ook een wil en willen ze ontslag nemen, dan hebben ze daar volledig recht op.
En ik denk dat Donner, Balkenende en andere elite CDA elite waaronder Premiers de Jong,
Van Agt en Lubbers zouden echt flink stampij veroorzaken. Zelfde als ik goed vind dat de PvdA
niets ziet in de samenwerking met de PVV. Als alle partijen duidelijk maken we werken niet
met de PVV dan maken we duidelijk aan de bevolking, u stem gaat verloren want wij willen
niet zo labiele partner.
Vergelijk je de PVV nu met de NSB? Dat vindt ik nogal een stevige opmerking, waarbij je miljoenen
stemmers van de PVV stigmatiseert als NSB-ers of op z'n minst op het hebben van NSB-sympathieën.
Dus jij zit er niets verkeerds aan als de PvdA de Nederlandse bevolking chanteert door te zeggen;
als u op de PVV stemt dan gaat uw stem verloren? Misschien is het dan een goed idee voor de PvdA
om te eisen dat alle stemmen die uitgebracht worden op de PVV tijdens de eerst volgende verkiezingen
niet mee te tellen. Laten we de PVV-stemmers hun democratische recht ontnemen om te stemmen,
laten we in Nederland dan gelijk het stemrecht afschaffen.

Ik durf te zeggen dat alle elementen aanwezig zijn, waardoor mensen zich in één keer keren naar een radicale partij. De crisis, grote werkeloosheid, angsten het is een prachtig middel om mee te spelen. Vele machtige mannen hebben waarvan misbruik gemaakt en gedaan wat in de geschiedenisboeken achteraf allerminst verstandig is geweest.
Ik zeg dat de ambtenaren net als toen met de NSB het recht hebben om hun ontslag in te dienen. Dat ze liever in de WW thuis zitten dan te werken voor een Minister met zulke extreem rechtse denk beelden. Beel was daar een voorbeeld van in de oorlog, laten we zien als de PVV ooit reageert welke ambtenaar eerst het lef toont.
En inderdaad een stem op de PVV is een verloren stem. Want geen gezonde partij zou met deze kliek willen samenwerken in de kamer. Ze gaan nog liever met 6 partijen in een regering dan dat ze de PVV ooit aan de onderhandelingstafel willen hebben. 

Nevyn

Tim, als het zo is, zoals jij zegt, dat niemand met de PVV in de kamer wil, dan heeft de PVV toch weinig kansen om in het kabinet te komen? Wat is dan het probleem?

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  4 juni 2009, 15:40:17
Citaat van: Iwan op  3 juni 2009, 03:23:13
Citaat van: Tim Traas op  3 juni 2009, 01:37:21
Ik vind het moedig dat ambtenaren en ongetwijfeld diplomate gewoon zeggen
onder een PVV-bewindspersoon wens ik niet te werken. Oud-premier Beel nam ook ontslag
toen nog gemeentesecretaris was in een gemeente waar een NSB burgemeester kwam.
Beel was één van de eerste mensen die de trend durfde te zeggen voor bepaalde politici
zal ik nooit werken.

Ambtenaren hebben ook een wil en willen ze ontslag nemen, dan hebben ze daar volledig recht op.
En ik denk dat Donner, Balkenende en andere elite CDA elite waaronder Premiers de Jong,
Van Agt en Lubbers zouden echt flink stampij veroorzaken. Zelfde als ik goed vind dat de PvdA
niets ziet in de samenwerking met de PVV. Als alle partijen duidelijk maken we werken niet
met de PVV dan maken we duidelijk aan de bevolking, u stem gaat verloren want wij willen
niet zo labiele partner.
Vergelijk je de PVV nu met de NSB? Dat vindt ik nogal een stevige opmerking, waarbij je miljoenen
stemmers van de PVV stigmatiseert als NSB-ers of op z'n minst op het hebben van NSB-sympathieën.
Dus jij zit er niets verkeerds aan als de PvdA de Nederlandse bevolking chanteert door te zeggen;
als u op de PVV stemt dan gaat uw stem verloren? Misschien is het dan een goed idee voor de PvdA
om te eisen dat alle stemmen die uitgebracht worden op de PVV tijdens de eerst volgende verkiezingen
niet mee te tellen. Laten we de PVV-stemmers hun democratische recht ontnemen om te stemmen,
laten we in Nederland dan gelijk het stemrecht afschaffen.

Ik durf te zeggen dat alle elementen aanwezig zijn, waardoor mensen zich in één keer keren
naar een radicale partij. De crisis, grote werkeloosheid, angsten het is een prachtig middel
om mee te spelen. Vele machtige mannen hebben waarvan misbruik gemaakt en gedaan
wat in de geschiedenisboeken achteraf allerminst verstandig is geweest.

Ik zeg dat de ambtenaren net als toen met de NSB het recht hebben om hun ontslag in te dienen.
Dat ze liever in de WW thuis zitten dan te werken voor een Minister met zulke extreem rechtse denkbeelden. Beel was daar een voorbeeld van in de oorlog, laten we zien als de PVV ooit reageert welke ambtenaar eerst het lef toont.
En inderdaad een stem op de PVV is een verloren stem. Want geen gezonde partij zou met deze kliek willen samenwerken in de kamer. Ze gaan nog liever met 6 partijen in een regering dan dat ze de PVV ooit aan de onderhandelingstafel willen hebben.
Ik zeg ook dat ze het recht niet hebben om hun ontslag in te dienen
als ze niet onder Wilders willen  werken, sterker nog ik vindt dat hun plicht.
Ik zeg dat ze niet het recht hebben om hun werk te weigeren.
Niets werk weigeren, ontslag indienen! Zo zijn zij blij, maken ze een statement
en Wilders wil sowieso al fors snijden in het aantal ambtenaar.
Ik hoop alleen dat hun ware motief  zo edel is als ze doen voorkomen en dat ze
niet gewoon bang zijn om hun baan te verliezen onder Wilders.
We zijn het hier toch gewoon eens hierover?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ambtenaren hebben niet het plicht, ze hebben ook een recht.
Ondanks dat Wilders Ambtenaren wil ontslaan, betekend niet dat ze ontslag hoeven te nemen vanwege zijn mogelijke bewindspersonen.
We hebben hierover, Geert Wilders en de effecten wat er zou gebeuren als hij de grootste partij word.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  5 juni 2009, 17:51:18
Ambtenaren hebben niet het plicht, ze hebben ook een recht.
Ondanks dat Wilders Ambtenaren wil ontslaan, betekend niet dat ze ontslag hoeven te nemen
vanwege zijn mogelijke bewindspersonen.
We hebben hierover, Geert Wilders en de effecten wat er zou gebeuren als hij de grootste partij word.
Zeker hebben ambtenare ook rechten, maar voor zover ik weet is het niet hun recht om zelf
hun eigen baas te kiezen, onze regering, als het volk anders beslist.
Of je moet alleen ambtenaren nog maar het stemrecht willen geven en het stemrecht
willen afnemen van de 'gewone' burger.

Als ambtenaren niet onder Wilders willen werken, dan is het toch hun plicht om ontslag te nemen?
Als ik niet onder mijn baas wil werken dan kan ik wel eisen dat de baas wordt ontslagen,
maar dat is niet realistisch. Als ik niet onder mijn baas wil werken dan is dat prima en heb ik
alle recht om ontslag te nemen. Bovendien sta ik daarmee achter mijn eigen woorden en zijn het
niet slechts holle frasen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Ambtenaren in gewetensnood door gedoogsteun PVV'

DEN HAAG - 11% van de ambtenaren zegt in gewetensnood te komen als het daadwerkelijk
tot een minderheidscoalitie met gedoogsteun van de PVV komt.

Maar minder dan een procent zegt daadwerkelijk ander werk te gaan zoeken als het zo ver komt.
6% overweegt in zo'n geval een overstap. Dat blijkt uit een enquête van De Pers en EenVandaag onder 500 ambtenaren.

Van alle ambtenaren noemt 42% het een 'slechte zaak' als het tot gedoogsteun van de PVV komt.
De ambtenaren die vrezen in gewetensnood te komen, verwachten vooral problemen op het gebied
van de vrijheid van godsdienst, immigratie en integratie. "Als ze ons maar geen zaken willen laten uitvoeren
die in strijd zijn met onze grondwet,
" zegt er één.

Vooral ambtenaren van het ministerie van Justitie vrezen afbraak van de rechtsstaat. Zo vreest een medewerker
van een justitiële jeugdinrichting dat jongeren alleen nog maar worden opgesloten zonder dat naar de problematiek
wordt gekeken. Al met al zou bij veel ambtenaren toch het besef leven dat ze zich bij het beleid van de democratisch
gekozen partijen neer moeten leggen.

Eerder hield Binnenlands Bestuur, een blad voor bestuurders en ambtenaren, een soortgelijke enquête.
Dat was nog voor de gemeenteraadsverkiezingen. Toen stelde een op de drie ambtenaren nog dat hij een overstap overweegt
als hij onder een PVV-bestuurder moet werken. Toen de PVV een verkiezingsoverwinning haalde in Almere en Den Haag,
peilde het blad de stemming nog eens en bleken de ambtenaren allerminst van plan op te stappen. Een soortgelijk onderzoek
leidde vorig jaar tot ophef. Uit een ledenpeiling van het ambtenarenblad Republic bleek toen dat ruim de helft niet wil werken
onder een bewindspersoon van PVV-huize als die partij in de regering komt.

PVV-leider Geert Wilders stelde daarop Kamervragen. Toenmalig minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA)
gaf toen te kennen dat een ambtenaar ontslag moet nemen als hij zich niet in het beleid kan vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat een helden, toen het nog onwaarschijnlijk was dat de PVV in het regering zou komen zei nog meer dan 45%
dat ze zouden opstappen als de PVV in de regering zou komen, nu het heel waarschijnlijk is dat de PVV in de regering
gaat komt is nog maar minder dan 1% van plan om ander werk te zoeken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."