Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Welke Browser gebruikt u?

Gestart door Iwan, 30 juni 2009, 09:05:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke webbrowser gebruikt u?

Edge
2 (100%)
MS Internet Explorer (MSIE)
2 (100%)
Mozilla Firefox
0 (0%)
Google Chrome
2 (100%)
Apple Safari
0 (0%)
Opera
0 (0%)
Maxthon
0 (0%)
Netscape
0 (0%)
Camino
0 (0%)
Konqueror
0 (0%)
Firebird
0 (0%)
Anders, namelijk
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan


Welke webbrowser (internetbrowser) gebruikt u en welke versie?
Waarom gebruik je de browserdie je gebruikt en bevalt die?
Wat vindt je de eventuele min- en pluspunten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik gebruik (weer) Msie 8.0
Msie gebruik ik omdat die standaard in Windows Vista zit en omdat msie me prima bevalt. (ben het ook gewend)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Normaal altijd Firefox maar voor sommige webpagina's Internet Explorer 6,7,8 (afhankelijk van de pc waarop ik werk)

Iwan

Citaat van: Financieele Dagblad
Microsoft biedt keuze uit browsers

Wordt het Internet Explorer of toch een andere browser?
Miljoenen Europeanen krijgen vanaf vorige maand van Microsoft de keuze.

Het softwarebedrijf voldoet hiermee aan de eis van de Europese Commissie.
Volgens toenmalig Eurocommissaris Neelie Kroes van Mededinging,
inmiddels bezit ze de portefeuille Telecom, drukte Microsoft concurrenten uit de markt
door de koppeling van zijn browser Internet Explorer met besturingsprogamma Windows.

In december trof Microsoft een schikking met de Europese Commissie, waarbij het beloofde
om Windows-gebruikers in Europa de keuze te bieden tussen Internet Explorer of een andere browser.
Het voorkwam hiermee een hoge boete van de Europese Commissie.

De zaak volgde op een bitter gevecht tussen Eurocommissaris Kroes en Microsoft over Window Mediaplayer.
Met de bundeling van deze video- en audiosoftware met Windows maakte Microsoft volgens Kroes ook misbruik
van zijn marktpositie. In totaal kreeg Microsoft daarvoor over een periode van vier jaar € 1,65 mrd aan boetes opgelegd.

Twaalf browsers
Via de automatische update-functie van Windows stuurt Microsoft vanaf maandag de vraag over de gewenste browser.
Computergebruikers kunnen vervolgens in de pop-up een keuze maken uit twaalf alternatieven,
waaronder Firefox, Flock, Chrome (van Google), Opera en Safari (van Apple).

Wie al meerder browsers op zijn computer heeft geïnstaleerd zal niet het verzoek van Microsoft krijgen te zien.
Ook wie de functie automatische updates uitgeschakeld heeft krijgt de keuzelijst niet voor ogen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb toch weer gewoon gekozen voor Microsoft Internet Explorer 8.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Op mijn laptop maak ik gebruik van IE9beta
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

King_Fred_II

Ik mocht er maar 3 aanklikken, maar ik gebruik er 4:
Firefox (die is van Mozilla, dus die optie mag uit de lijst)
Opera
Safari
Google Chrome

Die laatste gebruik ik vooral voor Youtube. In het verleden wilde een browser een filmpje wel een niet weergeven, maar Chrome en Youtube hebben dezelfde maatschappij achter zich, dus dat gaat altijd goed.

Opera gebruik ik voor sites waarvan ik niet zeker ben of die te vertrouwen zijn. Opera heeft namelijk de beste bescherming tegen kwalijke zaken als popups, popunders en virussen. Nadeel is dan wel, dat Opera trager is (maar dat komt doordat hij veel beter aftast of hij het mag weergeven/uitvoeren wat ij op het net tegenkomt).

Firefox gebruik ik voor mijn vertrouwde sites. Die is snel en goed.

Safari gebruik ik omdat ik verschillende email-adressen bij dezelfde provider heb, dus dankzij 4 browsers hoef ik niet steeds uit en in te loggen; ik kan mijn 4 mailboxen simultaan uitlezen.
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

DonWoozy

King Fred, Mozilla is ook een aparte browser ;)

Ik gebruik over het algemeen veel Firefox 4 en nu ook regelmatig IE 9 werken beiden prettig

Iwan

FireFox en IE 9 heb ik op mijn laptop staan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

King_Fred_II

Ik gebruik sinds kort geen Firefox meer. Ongevraagd werd daar op mijn pc opeens de Yahoo toolbar aan toegevoegd en die kan ik er met geen mogelijkheid meer af krijgen.
Op mijn laptop kreeg ik steeds meer zo'n alert-venstertje: dat ik de Yahoo toolbar nog niet had toegevoegd. Sommige ondernemers snappen niet dat al te opdringerige reclame averechts werkt. Exit Firefox dus!!!
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

DonWoozy

Firefox, Google Chrome en IE8

Kattenhuis


King_Fred_II

Heb je het al gehoord? Youtube ondersteunt binnenkort geen IE meer. En ik kan me er iets bij voorstellen! IE werkt namelijk niet goed met veel internet-commando's. Zo is er een bestand "404.shtml" waar je automatisch naartoe wordt gestuurd als je op diezelfde server naar een niet-bestaand bestand wilt surfen. Maar IE doet dat niet! Dus IE zal ook nog wel op andere punten in de fout gaan!!!
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

Iwan



Citaat van: King_Fred_II op 26 juli 2012, 16:24:15
Heb je het al gehoord? Youtube ondersteunt binnenkort geen IE meer. En ik kan me er iets bij voorstellen!
IE werkt namelijk niet goed met veel internet-commando's. Zo is er een bestand "404.shtml" waar je automatisch
naartoe wordt gestuurd als je op diezelfde server naar een niet-bestaand bestand wilt surfen. Maar IE doet dat niet!
Dus IE zal ook nog wel op andere punten in de fout gaan!!!
Het lijkt mij sterk, het gebeurd wel dat youtube geen oudere versies van IE meer ondersteunt.
Zo zijn ze in 2009 gestopt met de ondersteuning van IE6.
Geloof dat IE de op één na meest gebruikte browser is tegenwoordig, dus kan me niet voorstellen
dat YouTube het niet meer ondersteunt. Kon op internet er ook geen bericht over vinden....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

laptop over het algemeen mozilla enkele keer explorer
op tablet meestal chrome

DonWoozy

tegenwoordig ben ik een enorme Google Chrome fan, je kunt je Google account instellen waardoor je op ieder apparaat je eigen favorieten enz.
bij de hand hebt.

Iwan

Op mijn desktop gebruik ik Edge en Google Chrome, op mijn laptop gebruik ik Internet Explorer
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

voor het moment Chrome, Internet Explorer en af en toe Edge

Kattenhuis