Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Jouw ervaringen?

Gestart door Kim, 2 augustus 2007, 02:14:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim



Geloof jij in een soort van leven na de dood? In geestverschijningen en voorspellende dromen? Geloof jij dat je lot al bepaald is en geloof jij dat de weg die je wandelt al van tevoren staat vastgelegd? Geloof jij dat er iemand over je leven waakt als engel? Vertel hier hoe jij erover denkt en laat je eigen ervaringen horen!

Kim heeft gesproken!  Ãâ€"hb
Het lijkt wel een of ander gebed he?
Maar jullie weten wat ik bedoel he? :D



Celine

Mooie foto trouwens....

Ik geloof niet dat de paden die ik in dit leven bewandel, al bepaald zijn. Het leven leid je grotendeels zelf. 
Wat ik wel geloof is in een 'soort' leven na de dood en geesten.
Zelf heb ik verschillende vreemde dingen meegemaakt. Zo heb ik bijv. de schim van mijn overleden baas, kort na zijn overlijden, nog vaak in het kantoor gezien. 
In 2004 heb ik zelfs mijn overleden schoonvader in een schim (maar superduidelijk) gezien. Ik keek opzij .....en weg was was  hij. Het leuke daarvan was dat mijn schoonfamilie het geloofde en allemaal van de kaart waren. De volgende dag hebben we eten geofferd via de monniken. :)

Kim

leven na de dood?
Ik ben zelf van mening dat je als geest/ziel verder "leeft" en er zult zijn om dierbaren
te beschermen. Ik heb een keer tegen mijn opa (toen hij nog niet ziek was) gezegd
dat hij iets moest laten weten als er iets na de dood was. Hij zei toen heel nuchter
"ik schrijf je wel een brief" toen moest ik nog lachen en zei dat dat helemaal niet kon.
Twee jaar geleden ben ik bij een paragnost geweest die me dingen vertelde over mijn
opa die echt niemand kon weten. Nadat hij de foto had besproken ging hij kaarten
leggen. Hij draaide om een kind, een brief en een man (naast elkaar) even deed hij
zijn ogen dicht en daarna vertelde hij terwijl hij op de kaarten wees dat opa liet zien
dat hij wel degelijk een brief kon sturen en hij bij deze was aangekomen. Ik stond echt
helemaal stomverbaasd.

geestverschijningen
Ik heb een hele vervelende periode meegemaakt in mijn puberteit. Ik werd op school
dagelijks gepest en in elkaar geslagen. Juist in deze periode gebeurden er vreemde
dingen. Zo stond er midden in de nacht opeens een man met een hoed in mijn deur-
opening en het halletje achter hem leek wel verlicht met een gigantische tl-buis.
Terwijl ik met mijn voeten in de vijver zat zag ik een vrouw in een witte jurk door de
struik langsgaan over het kiezelpad, maar ik hoorde geen kiezels en ze was een beetje
wazig zoals ze eruit zag. Na de dood van mijn opa heb ik over hem gedroomd. In mijn
droom zwaaide hij naar me en lachte even later werd ik wakker en zat hij serieus op
mijn bureaustoel. De dag daarna hoorde ik van mijn moeder dat hij ook bij hun op de
kamer was geweest. Mijn vader geloofde het niet.

voorspellende dromen?
Mijn moeder vertelde mij dat ik op 5 jarige leeftijd opeens zei "Opa is dood" en 2 minuten
later ging de telefoon en vertelde mijn oma dat opa was overleden. Ik weet hier zelf niks
meer van. Op 18 jarige leeftijd heb ik een droom gehad dat mijn buurman dood ging en er
stond een ambulance voor de deur en mijn moeder zat op de bank te huilen. Ik vertelde
dit de volgende ochtend en mijn moeder zei:"Bah zeg die niet zo eng!" Ik kom thuis na
school en zie een ambulance staan, ik zet mijn fiets neer kom binnen en zie mijn moeder
huilend op de bank. Ze zegt:"Kim hoe wist je dat? Hij is dood, hij heeft een hartstilstand
gehad".

de weg staat vastgelegd
Ik denk wel dat iemand bepaalde doelen in zijn leven heeft. Iemand die schilder zal worden,
maar de keuze maakt voor een kantoorbaan zal misschien als hobby schilderen. En waarom
zou een weg niet al vastliggen als ik in de toekomst (dromen) kan kijken en de dag daarna
precies hetzelfde zie? (en nee het was geen deja veu)

Geloof jij dat er iemand over je leven waakt als engel?
Dat moet haast wel haha! Heb als baby op 3 hoog aan een
balkon gehangen met mijn voetje met mijn hoofd omlaag en
als peuter ben ik bijna verdronken in een zwembad in Friesland.
Mijn vader heeft me toen gered. :) Ook vreemd, want toen ik
ongeveer 7 jaar was kreeg ik nachtmerries over water en zag ik
mijn vader met oranje dingen op een ligstoel zitten. Links zag ik
mijn moeder bij een hek schreeuwen en zwaaien. Dit bleek achteraf
die dag te zijn geweest. Onbewust dus ergens opgeslagen.

That's it!
Geef mezelf wel erg bloot op dit forum!  *G

Kim

Ehm oke niet dat het echt moet ofzo, maar ik vertel hier best veel
en ook dingen die ik normaal niet snel vertel dus misschien leuk of
ja leuk.....fijn als iemand reageert, nouja het hoeft niet ofzo, maar
dan heb ik tenminste het idee dat ik deze hele lap tekst niet voor
niets heb zitten tikken.....kijk maar, hoeft niet, maar.....JOOOOOO


Nevyn

Hahaha, Kim, jij eist gewoon reacties :P

Ik geloof in precies hetzelfde als jij! Ik denk ook echt dat alles wat jij zegt kan..
Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt, wil ik ook niet.. Ik sta er niet voor open en denk dat ik helemaal zou flippen..

Programma's als Char kijk ik nooit, vind ik te eng..

Ik geloof wel in het lot op bepaalde momenten.. Ik blijf het raar vinden dat ik Léon een half jaar niet heb gezien terwijl we in hetzelfde huis wonen en daarna verliefd op elkaar werden..

Celine

Citaat van: Dee-E op  2 augustus 2007, 21:26:08
Hahaha, Kim, jij eist gewoon reacties :P

Ik geloof in precies hetzelfde als jij! Ik denk ook echt dat alles wat jij zegt kan..
Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt, wil ik ook niet.. Ik sta er niet voor open en denk dat ik helemaal zou flippen..

Programma's als Char kijk ik nooit, vind ik te eng..

Ik geloof wel in het lot op bepaalde momenten.. Ik blijf het raar vinden dat ik Léon een half jaar niet heb gezien terwijl we in hetzelfde huis wonen en daarna verliefd op elkaar werden..

Char kan idd best eng zijn in de zin dat het confronterend is.
Ik heb veel meer dingen meegemaakt, ook iets engs. Ik heb een tijdje in het huis van mijn vader gewoond, hij ging verhuizen en ik kon tijdelijk in de oude woning wonen. Ik heb 1 nacht op zolder geslapen, daarna kon ik het daar niet meer uithouden. Ben nooit meer op zolder geweest en was zelfs overdag bang in dat huis. Ben toen beneden in de woonkamer gaan slapen maar niet alleen, moest altijd een vriendin bij zijn. Ik heb daar niet lang gewoond. Niemand begreep me maar daar had ik het lak aan...het gevoel in dat huis was niet goed en er was iets heel negatiefs. Later hoorde ik van mijn vader dat er iemand in dat huis gestorven was door een echtelijke ruzie, verbranding oid.

bertus

ik heb nog nooit een spook of een geest of iets dergelijks gezien. en dromen die werkelijkheid worden? ik weet het niet, ik kan me 9 van de 10 dromen niet herrineren maar ik heb wel vrij regelmatig een deja-vu gevoel. van hier ben ik toch al een keer geweest, dit gesprek heb ik al een keer gehad, dit is toch al een keer gebeurt, maar ik kan het niet plaatsen

Layla

leven na de dood?
Ja daar geloof ik in omdat het me zonde lijkt als er geen leven is naar de dood. Maar voor het zelfde geld is dat er niet.

geestverschijningen
Die zitten voor mij in het dagelijkse leven. Ik weet niet of het beelden in mijn hoofd zijn of echt geesten. Maar ik ben er tegenwoordig niet bang meer voor. Het frustreert me alleen dat ik niet wat het is wat ik zie of hoe ik er mee kan communiceren, ik kan namelijk alleen dingen zien. Verder misschien een beetje aanvoelen, maar niks horen.

voorspellende dromen?
Geloof ik vrij sterk in. Mijn oma wist uit een droom voor mijn geboorte al te vertellen wat mijn naam was, dat ik rood haar zou hebben (wat vrij onwaarschijnlijk zou zijn aangezien mijn ouders alle bij zwart haar hebben), en hoe ik er uit zou komen te zien ongeveer. Bij ons in de familie hebben heel veel vaak voorspellende dromen. Ik zelf heb er ook wel eens wat gehad.

de weg staat vastgelegd
Als ik geloof in voorspellende dromen zou het misschien wat hypocriet zijn om te zeggen dat ik niet geloof dat de weg is vast gelegd. Ik geloof wel in het lot. Maar ik geloof ook dat je je eigen lot kan herschrijven.

Geloof jij dat er iemand over je leven waakt als engel?
Soort van. Ik heb eens een theorie gehoord over geesten die blijven hangen als een soort van beschermers bij hun familie/vrienden en zelfs kennissen. Het zou me niet verbazen als dat echt zo zou zijn nee.

Iwan

Citaat van: -Rosa- op 28 december 2007, 17:19:31
ik moet wel zeggen dat ik is een keertje iets heel apart maar ook heel fijns heb meegemaakt.
ik droomde ( mijn opa is kort daarvoor verongelukt tijdens het skieen ) dat hij aan de deur stond.
hij zag er precies uit als hem, dezelfde kleren hetzelfde gezicht dezelfde ogen.
ik droomde dat ik hem een knuffel ga en zoals altijd 3 kusjes.
ik werd opdat moment zitten wakker in de houding alsof ik iemand knuffelde, normaal zou ik daarvan geschrokken zijn.
maar ik viel gelijk gewoon weer even vredig in slaap.

verder heb ik is een keertje een voorspellende droom gehad die ook precies zo uit kwam, en heb ik vaker voorgevoelens en dergelijk gehad.
Vlak na het overlijden van mijn vader heb ik ook over hem gedroomd en dat was ook helemaal geen angstige droom.

leven na de dood?
Daar geloof ik niet in, als je dood bent dan heb je geen bewustzijn meer denk ik,
dus kun je niet denken, niet voelen en is er helemaal niets meer.


geestverschijningen
Ik geloof ook niet in geestverschijningen, wel in projectie,
je ziet iets wat je niet meteen herkend en dan maken je hersenen er iets van wat je wel herkend
en dat kan een persoon zijn. (die overleden is)


voorspellende dromen?
Ik geloof niet in voorspellende dromen.
Ik geloof wel in dat als je iets meemaakt een de-ja-vu- gevoel kan krijgen
en dat je dan misschien achteraf denkt dat je het hebt gedroomd.


de weg staat vastgelegd
Ik geloof dat je leven is wat je er zelf van maakt, uiteraard heb je geen totale controle over je leven,
zo kun je bv een ongeluk krijgen waardoor je bv verlamd raakt, maar ik geloof er niet dat je leven al vaststaat.


Geloof jij dat er iemand over je leven waakt als engel?
Ik geloof niet in engelbewaarders (beschermengelen).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."