Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zou jij ..........?

Gestart door Iwan, 25 november 2006, 18:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Stel je zou terug in de tijd reizen naar 1933, Duitsland en Adolf Hitler zou daar je pad kruisen
en je zou de kans krijgen om hem vermoorden.
(Je hebt immers kennis van datgene wat er in de toekomst staat te wachten;
de 2de wereldoorlog en de miljoenen doden)
Zou je het dan doen?
Waarom wel/niet?


(In 1933 was Hitler net benoemd tot Rijkskanselier
en werd toen nog als de grote verlosser van Duitsland gezien)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Nee, dan werd zijn rol wel door een ander overgenomen vroeg of laat. Want Duitsland in die tijd was een zooi. Iedereen die het volk naar de mond sprak kon grootse dingen berijken toen denk ik.

jaantje

Pfff,moet ik wel ff over nadenken hoor!

Iwan

Ik zou het niet doen, omdat het een enorme invloed op de toekomst zou hebben en de kans zou groot zijn
dat het juist averechts werkt omdat er iemand anders zou komen die hetzelfde of erger zou doen
en Hitler daarbij ook nog eens de status van heilige/rolmodel zou kunnen krijgen.

En Hitler is ook maar een kleine jonge vergelijken bij Mao en Stalin.
Alleen hebben wij hier in het westen het meeste last van hem gehad.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op 29 november 2006, 22:01:20
Ik zou het niet doen, omdat het een enorme invloed op de toekomst zou hebben en de kans zou groot zijn dat het juist averechts werkt omdat er iemand anders zou komen die hetzelfde of erger zou doen en Hitler daarbij ook nog eens de status van heilige/rolmodel zou kunnen krijgen.

Het heden zou enorm veranderen en wie weet zou jij c.q. je ouders er niet eens zijn...dus nee..wat er in het verleden is gebeurd moet je niet willen veranderen...

Iwan

Als je naar het verleden reist en er dan iets veranderd, dan verander je het heden,
dus het zou volkomen zinloos zijn om doelbewust te proberen iets in het verleden te veranderen,
omdat je door je verandering de toekomst beïnvloed en er een alternatieve toekomst zal ontstaan.

Het heden (punt A) zou niet meer het heden zijn waaruit jij bent vertrokken om jouw doel te volbrengen omdat je iets in het verleden (punt B) hebt veranderd.

Jouw heden zou punt A zijn en het verleden punt B, als je iets veranderd op punt B
zal punt A niet meer bestaan, maar vervangen zijn door punt X .
En vanuit punt X zal er geen noodzaak zijn om terug te reizen naar punt B om wat te veranderen,
waardoor het heden niet zal veranderen in punt X, maar punt A zal zijn,
waardoor je wel naar punt B reist, waardoor punt X zal ontstaan,
waardoor je niet naar punt B zal reizen, enzo eindeloos voort.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."