Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Bonje met de Buren

Gestart door Iwan, 21 augustus 2014, 17:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Hoe ga jij met je buren om? Kom er elke week voor een kop koffie of zie en spreek jij ze nooit?
Wat voor buren heb jij oud of jong, vrijgezel of een gezin?
Kun je goed overweg met je buren of voer jij een koude oorlog met de buren?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb niet zoveel contact met de buren. Ik groet ze als ik ze tegenkom en als ik iets nodig heb,
bv een kopje suiker dan ga ik wel naar de buren. Nadeel vind ik wel van zo'n klein dorp is het vele import,
dat zijn vaak wat jongere mensen die toch iets anders met je omgaan dan inheemse bevolking.

Mijn buurman kwam vandaag naar mij toe of hij moest helpen met mijn schuur opruimen,
het is daar namelijk en puinhoop momenteel en of we dan bij mij achterhuis dan ook meteen zouden opruimen.
Bij mij achterhuis ligt het sloopafval mijn toilet nog. Lief zou je denken, maar al snel kwam de aap uit de mouw..
Buurman wil graag dat ik mijn scooter weer uit mijn fietsenschuurtje haal want dan kunnen ze er makkelijker door
met hun container. Opzich begrijpelijk.... maar zij hebben mijn fietsenschuurtje volgepakt hun rotzooi, als ze dat
er nou uithalen dan kunnen ze er ook makkelijk langs met hun container, maar ik moet mijn scooter,
maar uit mijn fietsenschuurtje halen. En wat betreft de troep achterhuis, dat moet inderdaad weg, want daar kunnen
de buren last van hebben, maar niet de buren die mij aanspraken, dat zijn andere buren tegen wiens huis dat ligt.
En dezelfde buurman die mij nu aansprak had meer dan een jaar een hoop zand bij mij achterhuis liggen, zou hij
binnen een week opruimen, uiteindelijk heb ik het maar zelf weggebracht na een jaar.

Het zijn volgens mij verder prima mensen, maar ik heb zoiets van als je je auto op het terrein van je buren mag zetten,
als je buren je doorgang geven door zijn/haar fietsenschuurtje omdat je anders met je container door je huis moet
ga dan niet zeuren en eisen stellen. De andere buren heb ik nooit problemen mee, hoewel die wel redenen en aanleidingen
hebben om te zeuren. Zo ligt mijn troep tegen hun huis, kunnen zij hun caravan niet meer naast hun huis zetten,
wat was afgesproken dat dat altijd mocht en staat mijn fietsenschuurtje volgens mij gedeeltelijk op hun terrein.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Buren links
5 kinderen, heeeeeel veel kabaal!

Buren rechts
Groot indonesisch gezin met kleine keffers
die in de tuin poepen en plassen.

Overburen hebben we goed contact mee!  ;)

Japser

Heb heel goed contact met de buren.
Komt ook omdat we allemaal tegelijk bijna zijn komen wonen en redelijk in dezelfde leeftijden zitten.

Nog geen bonje gehad. En anders zou het nu met mij moeten zijn, met de crossauto naast de deur..

carola

hebben geen last van onze buren, wij wonen tussen de oude mensen in. We zeggen alleen hoi en af en toe een praatje. Als we wat nodig hebben, dan bellen we bij hun aan, verder gaan we nooit bij elkaar op visite

Peaches

We hebben maar aan 1 kant buren, een alleenstaande moeder met 3 kinderen. Ze zijn erg luidruchtig, hoewel het wel minder is dan eerst. Buuf trekt erg naar mijn vriend toe en maakt regelmatig een praatje met hem. Hij heeft aangegeven dat ze best veel lawaai maken, sindsdien houdt ze er wel wat meer rekening mee. Doordeweek vinden we het niet zo erg, maar in het weekend wel.

attje

Heb aan drie zijden buren, naast en boven me. Met de ene buren naast me heb ik beter contact dan met de andere buren. Daar ga ik soms nog wel eens op de koffie. Dat komt meer doordat haar dochter ook hard loopt, heb je toch iets gemeenschappelijks. Met de andere buren maak ik wel eens een praatje, maar daar houdt het wel mee op. Heb ik het verleden genoeg burenruzies gehad.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Elle

Schatten van buren! Je hoort wel eens dat mensen willen verhuizen omwille van hun buren;
bij ons is het andersom, wij willen juist liever niet verhuizen om de buren. We lopen de deur beslist
niet plat bij elkaar, maar als er hulp nodig is, dan zijn we er voor elkaar. Van tijd tot tijd zien we elkaar
ook op feestjes, zoals verjaardagen etc. Heel gezellig kortom: happy met onze buurtjes!

mary-kate

Ik heb goeie buren. En sinds de buurman overleden is heb ik een nog beter contact met de buurvrouw. Het contact was al goed maar nu beter. We ruilen met bloemen zaad, ik pas op haar hondje als ze een middagje of dagje weg is. Eten word over de schutting door gegeven wat over is of als ik wat gemaakt heb en zij kan proeven of wat dan ook. Dinsdag had ik cake gemaakt en toen ze haar hondje kwam halen had ik haar een flink stuk mee gegeven
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Ik heb sinds een tijd een nieuwe buurvrouw.
Voor ze het huis daadwerkelijk kocht wilde ze van mij op papier dat ze door mijn fietsenschuurtje mag,
omdat het huis van de buren geen echte achteruitgang heeft.

Ik was er wel huiverig over om haar schriftelijk toestemming te geven, omdat ik niet wist wie er kwam wonen.
Uiteindelijk wel gedaan en heb gelukkig geen overlast van haar, ze gebruikt mijn fietsenschuurtje wel als uitgang, maar ik merk er niets van.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Ik woon nu ruim een maand op deze plek. Woon in een hoekhuis, dus heb aan 1 kant buren. Heel enkele x spreek ik de buurvrouw wel even. We zijn aan deze kant van de straat allemaal nieuwe bewoners omdat dit nieuwe huizen zijn. Geen bonje met buren dus. Het scheelt altijd dat deze huizen in tegen stelling tot het vorige huis waar ik tot voor kort woonde veel beter geisoleerd is.

carola

Met ene buurvrouw geen contact. Met andere buurvrouw af en toe wel praatje. Met onze schuinachterburen veel contact die man helpt ons vaak wel met klusjes