Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Harry Potter

Gestart door Iwan, 21 november 2006, 12:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Harry Potter;
en de Steen der Wijzen
                   
                    Harry Potter;
                    en de Geheime Kamer

Harry Potter;
en de Gevangene van Azkaban
                   
                    Harry Potter;
                    en de Vuurbeker

Harry Potter;
en de Orde van de Feniks
                   
                     Harry Potter;
                     en de Halfbloed Prins

Harry Potter;
en de Relieken van de Dood




Wie leest of heeft er wel eens een Harry Potter boek gelezen?
Wat vond je ervan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Super mooi en spannend..

Ik wil ze nog in het engels gaan lezen, om mijn engels te verbeteren!

Iwan

Ik heb de eerste 5 gelezen, de eerste vond ik niet zoveel aan,
maarja wilde wel weten hoe het afliep en begon ze toen leuker te vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

ik vind ze super goed
ik wacht al op deel 7 kan eigenlijk niet wachten

de films zijn minder vind ik de boeken zijn mooier en uitgebreider en je denkt er zelf een verhaal bij hoe allees eruit ziet enzo
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Ik heb deel 6 inmiddels ook gelezen, heb er 2 dagen over gedaan.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op 12 december 2006, 19:04:31
Ik heb deel 6 inmiddels ook gelezen, heb er 2 dagen over gedaan.  ;D

sow ik deed er 4 maanden over ??? het was ook zo dik
en kon alleen s'avonds en in het weekeind lezen wat ben ik langzaam :o
*G
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Het laatste boek over tovenaarsleerling Harry Potter gaat 'Harry Potter en de Dodelijke Heiligen' heten.
De titel, in het Engels 'Harry Potter and the Deathly Hallows',
verscheen donderdag op de website van uitgever Bloomsbury.

Waneer het zevende boek van schrijfster J.K. Rowling over Harry Potter verschijnt, is niet bekendgemaakt.
Rowling onthulde op de website wel dat zij bezig is de laatste hoofdstukken te schrijven.



Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

ja dat las ik ook eindelijk
het zal wel eind volgend jaar zijn denk ik ergens in november dat was de vorige keer ook
komt ook goed uit net voor sinterklaas en de feestdagen ;D
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

LONDEN - J.K. Rowling moet het laatste deel van de Harry Potter-serie nog voltooien,
maar de Britse wedkantoren nemen al volop weddenschappen aan op de afloop van de reeks.
De lezers gaan er massaal van uit dat Harry Potter deel zeven niet zal overleven en gokken erop
dat zijn aartsvijand Voldemort daar persoonlijk de hand in zal hebben.

"Ze zijn het erover eens dat Harry de laatste horcrux is en opgeofferd moet worden
om ervan verzekerd te zijn dat Voldemort sterft
", verklaarde een woordvoerder van
het wedkantoor William Hill tegen de BBC. In een horcrux kan volgens het verhaal
een deel van iemands ziel worden bewaard, zodat die onsterfelijk is. 

De 41-jarige Rowling schrijft momenteel aan het zevende deel,
dat de titel Deathly Hallows (Dodelijke heiligen, red.) krijgt.
Van de eerste zes delen zijn wereldwijd 52 miljoen exemplaren verkocht.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

ik ben benieuwd hoe het zal aflopen wand er word inderdaad gezegt dat hij het niet gaat overleven ik heb zelf geen flauw idee het is tenslotte ook weer het laatste deel he
ik wacht wel af
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Het laatste deel in de immens populaire kinderboekenserie Harry Potter verschijnt op 21 juli.
Dat heeft uitgever Bloomsbury van de Schotse schrijfster J.K. Rowling donderdag bekendgemaakt.
Harry Potter and the Deathly Hallows is het zevende en laatste deel van de serie.

De Nederlandse uitgeverij De Harmonie kan nog niet zeggen wanneer de vertaling van het boek
in de winkels komt. Wegens veiligheidsmaatregelen krijgen de uitgevers die het boek in 64 landen
in vertaling uitbrengen, het manuscript pas op 21 juli.

,,Het hangt van de omvang van het boek af hoelang de vertaling duurt, maar een voorzichtige schatting
is dat we die eind van het jaar kunnen uitbrengen''
, zei een woordvoerder.

De werktitel van de Nederlandse vertaling is Harry Potter en het fatale heiligdom.
,,Maar we weten pas zeker hoe het boek heet, als we de inhoud kennen.''
De uitgave van de Potter-boeken is omgeven door grote geheimzinnigheid.
Fans speculeren al geruime tijd over het lot van de hoofdrolspeler,
waarover ook De Harmonie volledig in het duister tast.
,,Het wordt ongetwijfeld een omvangrijk deel, want alle verhaallijnen moeten worden uitgewerkt'',
zei de woordvoerder.



Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

zal wel weer in november uit komen denk ik net als de laatste keer
leuk sinterklaas kado :D
Life can be so beautyfull
so follow your heart

gjk


LONDEN (ANP) - Een Britse boekhandelsketen wil een hulplijn opzetten voor fans van Harry Potter die overstuur raken door het laatste deel van de reeks jeugdboeken. Schrijfster J.K. Rowling liet eerder al doorschemeren dat in Harry Potter and the Deathly Hallows enkele hoofdpersonen zullen sterven.

De boekhandelsketen Waterstone's vreest vergelijkbare scénes als toen de popgroep Take That uit elkaar viel, meldde de Britse krant Daily Telegraph vrijdag. Een woordvoerster van Waterstone's verwacht dat meteen een half miljoen exemplaren over de toonbank zullen vliegen bij de verschijning van deel zeven op 21 juli.

www.home.nl

mary-kate

pfff  wat een boek al niet teweeg kan brengen zeg
Life can be so beautyfull
so follow your heart

jannie

Zeg dat wel, ik las op teletekst dat Rowling in de rouw was,beetje maf eigenlijk ze is notabene de schrijfster,had ze het maar anders moeten laten verlopen.
Maar ja nu ben ik ook geen fan vam Harry Potter.

mary-kate

ja idd dan moet ze verder gaan met de boeken aals harry potter volwassen is ofzo

anders komt er nog een nieuwe soort van harry potter boeken kan ze weer opnieuw beginnen
wie weet doet ze dat ook wel
Life can be so beautyfull
so follow your heart

mary-kate

komt gister bij shownieuws iets over harry potter ,ik opblijven zeggen ze alleen dat daniel rathcliff ook nog de andere 2 delen mee speelt  :-\  en ik maar denken dat ze zouden zeggen dat waneer de laatste deel uitkomt ben ik voor niks op gebleven   >:(
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Het laatste Harry Potter-boek heeft maanden voor verschijning al diverse records gebroken.
Het Britse persbureau Reuters meldt dat het zevende boek over de tovenaarsleerling al
vijfhonderdduizend keer is besteld bij de Britse boekhandelketen Barnes & Noble.
Daarmee is het record van aanvragen in de voorverkoop van de boekhandel verbroken.

Vorige maand werd al bekend dat in Amerika een eerste druk van twaalf miljoen exemplaren van het boek
uitkomt. Uitgeverij Scholastic noemde die oplage al een record. 'Harry Potter and the deathly hallows'
komt op 21 juli uit. Van de eerste zes boeken uit de fantasyserie gingen wereldwijd meer dan 325 miljoen
exemplaren over de toonbank. De verschillende delen verschenen in 64 talen.



Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

ja dat hoorde ik ook tis wat he
alleen wij moeten weer tot november of december wachten  :-\
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Benieuwd naar het plot van de Harry Potter-reeks? Een hacker zegt dat hij het weet.

Laatste boek
Over een maand komt het laatste boek in de Harry Potter-reeks uit, 'Harry Potter and the Deathly Hallows'.
Alle dreuzels willen natuurlijk weten of Harry zelf of zijn vrienden Ron Wemel en Hermelien Griffel
om het leven komen. Geruchten over een gewelddadig einde doen al lang de ronde.

Boek gehackt
Een hacker, 'Gabriel', claimt dat hij een computer van de Britse uitgever heeft gekraakt
en een digitale versie van het boek heeft ingezien. Op InSecure.org heeft hij gepost hoe het boek afloopt.

Geen commentaar
De Britse uitgever, Bloomsbury Publishing, wil niet reageren op het bericht. De Amerikaanse verspreider
van het boek doet het bericht af als een van de vele geruchten die op internet de ronde doen.



Ã,©rtlnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."