Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

DNA Onbekend

Gestart door Iwan, 10 november 2009, 15:03:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Als je kind niet jouw kind zou zijn zou je het dan willen weten?

Ja, omdat .....
3 (50%)
Nee, omdat .....
2 (33.3%)
Anders, namelijk ......
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

Ruim 1,3 miljoen televisiekijkers hebben donderdagavond afgestemd
op het nieuwe NCRV-programma DNA Onbekend op Nederland 1.
Dit blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.

In het programma wordt aan de hand van DNA-onderzoek bepaald
of deelnemers aan het programma al dan niet biologisch gerelateerd zijn.
DNA-onbekend wordt gepresenteerd door Caroline Tensen.


Als je kind niet jouw kind zou zijn zou je het dan willen weten?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik denk niet dat ik het zou willen weten als mijn kind mijn kind niet zou zijn.
Ik zou wel meewerken als een programma als DNA-onbekend als mijn kind
zou willen weten wie zijn/haar vader zou zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

ik zou het wel willen weten, vraag me niet waarom maar ik zou het wel willen weten.

Iwan



Citaat van: gjk op  4 januari 2010, 21:24:16
ik zou het wel willen weten, vraag me niet waarom maar ik zou het wel willen weten.
Zou je dan niet bang zijn dat je het kind anders zou behandelen als het niet je eigen kind zou blijken?
of dat de wetenschap jou hele leven overhoop zou halen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik zou het ook willen weten, en voor het kind geeft het ook duidelijkheid

Iwan

Citaat van: carola op  3 november 2011, 21:33:11
ik zou het ook willen weten, en voor het kind geeft het ook duidelijkheid
Voor een vrouw is het meestal wel duidelijk of zij de moeder van het kind is, of het kind zou bij de geboorte verwisseld moeten zijn.
Maar bij mannen is het nog maar de vraag of hij echt de biologische vader van het kind is. Stel mijn vriendin zou zwanger worden,
dan bestaat altijd de kans nog dat zij een affaire heeft gehad en dat die andere man haar bezwangerd heeft. Het schijnt, al is het
meermaal bewezen onjuist te zijn, dat 10% van kinderen een andere vrouwen en/of moeder heeft dan de personen waarvan zij
denken dat het hun vader en/of moeder is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Citaat van: Iwan op 12 december 2013, 18:11:34
Citaat van: carola op  3 november 2011, 21:33:11
ik zou het ook willen weten, en voor het kind geeft het ook duidelijkheid
Voor een vrouw is het meestal wel duidelijk of zij de moeder van het kind is, of het kind zou bij de geboorte verwisseld moeten zijn.
Maar bij mannen is het nog maar de vraag of hij echt de biologische vader van het kind is. Stel mijn vriendin zou zwanger worden,
dan bestaat altijd de kans nog dat zij een affaire heeft gehad en dat die andere man haar bezwangerd heeft. Het schijnt, al is het
meermaal bewezen onjuist te zijn, dat 10% van kinderen een andere vrouwen en/of moeder heeft dan de personen waarvan zij
denken dat het hun vader en/of moeder is.

@ Iwan, dan kunnen die vaders het beste een test doen, dan weten ze gelijk of ze de vader zijn. Tenzij de moeder het niet wil van dat kind

Iwan



Citaat van: carola op 14 december 2013, 01:21:58
Citaat van: Iwan op 12 december 2013, 18:11:34
Citaat van: carola op  3 november 2011, 21:33:11
ik zou het ook willen weten, en voor het kind geeft het ook duidelijkheid
Voor een vrouw is het meestal wel duidelijk of zij de moeder van het kind is, of het kind zou bij de geboorte verwisseld moeten zijn.
Maar bij mannen is het nog maar de vraag of hij echt de biologische vader van het kind is. Stel mijn vriendin zou zwanger worden,
dan bestaat altijd de kans nog dat zij een affaire heeft gehad en dat die andere man haar bezwangerd heeft. Het schijnt, al is het
meermaal bewezen onjuist te zijn, dat 10% van kinderen een andere vrouwen en/of moeder heeft dan de personen waarvan zij
denken dat het hun vader en/of moeder is.

@ Iwan, dan kunnen die vaders het beste een test doen, dan weten ze gelijk of ze de vader zijn. Tenzij de moeder het niet wil van dat kind
Ja dat natuurlijk wel, maar ik bedoel meer als een vrouw een kindje in haar buik heeft dan is dat haar kind,
maar haar partner heeft nooit de 100% zekerheid dat zijn vrouw zijn kind draagt.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
Wie is je papa? Bij 1 op 3 kan dit antwoord verbazen

Ongeveer een derde van de Australiërs en Amerikanen is mogelijk niet het biologische kind van de persoon die ze papa noemen.
Dat blijkt uit een onderzoek bij Australische en Amerikaanse vrouwen.

Een nieuwe rondvraag door het Australische onderzoeksbureau Roy Morgan naar de seksuele gewoonten van Australische
en Amerikaanse moeders heeft aan het licht gebracht dat velen het niet zo nauw nemen met trouw en tal van mama's
niet zo zeker zijn van wie de vader van hun kind is. De onderzoekers vroegen de deelneemsters of ze de afgelopen maand
seks hadden met meer dan een man de afgelopen maand en of ze ooit al meer dan één seksuele partner hadden
in een korte tijdspanne. Dat was het geval voor 30 procent van de Australische vrouwen.

De cijfers
En het zijn niet enkel jonge vrouwen die genieten van hun seksuele vrijheid, 36 procent van de dames tussen 35 en 49 jaar
heeft met meerdere mannen geslapen in een maand tijd. Bij de leeftijdsgroep 24 tot 35 jaar was dat 35 procent.
Van degenen die verschillende seksuele partners hadden op korte tijd gaf 8 procent van de Australische vrouwen toe
een vaste partner te hebben, dat geldt voor 12 procent van hun Amerikaanse evenknieën.

Maar wat het toegeven van onzekerheid van het vaderschap betreft, waren de vrouwen niet zo duidelijk.
Slechts een procent onthulde dat ze een kind hadden verwekt terwijl ze een vaste relatie en meerdere
seksuele partners hadden, toch gaven deze vrouwen aan zeker te zijn dat hun vaste partner de biologische vader van hun kind was.

Documentaire
De resultaten worden voorgesteld in een documentaire op de Australische zender SBS. In de reeks vergelijken de onderzoekers
de onzekerheid over het vaderschap in Australië en de Verenigde Staten. Ze volgen ook vaders en kinderen in de zoektocht
naar hun echte papa.

Bevestiging
De resultaten van dit onderzoek liggen erg dicht bij een Britse studie uit 1972 die aantoonde dat een op de drie kinderen
niet verwant was met de persoon die zij vader noemen.

Niet hoger?
Volgens evolutionair bioloog Rob Brook is de kwestie van het vaderschap erg belangrijk en kan dit mogelijk families uit elkaar halen.
"Deze kwestie gaat over wat het betekent om een mens te zijn. Het fascinerende aan deze documentaire is dat het toont dat mensen
willen weten wie ze zijn, niet alleen sociaal maar ook genetisch. Dit is belangrijk voor vaders, want zij investeren tijd en geld
en verbinden zich emotioneel aan hun kinderen. Als je erop begint te letten, dan valt op dat wanneer een kind geboren wordt
veel mensen zeggen dat het op de vader lijkt. Zo willen ze de man geruststellen dat hij zeker kan zijn van het vaderschap.
Ik ben zelfs verbaasd dat de aantallen uit dit onderzoek niet hoger zijn, want vrouwen genieten meer dan ooit van hun seksuele vrijheid.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."