Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

'Acteur Dennis Hopper is opgegeven'

Gestart door Iwan, 26 maart 2010, 16:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citeer

'Acteur Dennis Hopper is opgegeven'

(Novum/AP) - Dennis Hopper is terminaal en kan geen chemokuur meer ondergaan.
Dat zegt de scheidingsadvocaat van de 73-jarige acteur, die aan prostaatkanker lijdt.

De doodzieke Dennis Hopper wil van zijn vrouw scheiden. Daarvoor zou hij ondervraagd moeten worden
door de advocaten van zijn vrouw, maar volgens Hoppers raadsman is de 73-jarige niet in staat
zich te verweren. De acteur kan niet meer lang aan een stuk praten, zegt een van zijn artsen.
Hopper weegt nog maar 45 kilo en is 'extreem zwak'.

De gezondheidstoestand van Hopper werd in eerdere rechtbankdocumenten veel rooskleuriger geschetst.
Vorige maand stelde de acteur dat hij een chemokuur ondergaat en hoopvol was.
"Ik hoop dat deze therapie succesvol is, zodat ik snel weer met volle teugen van mijn leven en werk kan genieten."

Hoppers vrouw beweert dat de acteur wil scheiden vanwege zijn erfenis.
Na de scheiding zou Hopper zijn echtgenote uit zijn testament willen schrappen.
De acteur ontkent de beschuldigingen van zijn vrouw.

Volgens een arts is Hopper te zwak om door de tegenpartij aan de tand gevoeld te worden.
"Een verklaring afleggen vormt een bedreiging voor zijn gezondheid", schreef de dokter.
Wel kreeg Hopper goedkeuring van zijn arts om vrijdag een ster op de Hollywood Walk of Fame te onthullen.
Volgens de dokter heeft dat waarschijnlijk wel een positief effect op Hoppers conditie.

Dennis Hopper speelde is films als; Rebel without a cause en Giant (naast James Dean),
Easy Rider, Apocalypse Now, True Romance, Speed en Waterworld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citeer
Acteur Dennis Hopper (74) overleden

De Amerikaanse acteur Dennis Hopper is zaterdag thuis in de Amerikaanse staat Californië
overleden aan de gevolgen van prostaatkanker. Dat heeft een vriend van de acteur laten weten.

Dennis Lee Hopper was een Amerikaanse fotograaf, schilder, beeldhouwer en acteur. Hij werd in 1970 genomineerd
voor een Academy Award voor het schrijven van de film Easy Rider, waar hij in 1987 een tweede nominatie kreeg
voor zijn bijrol in Hoosiers. Hopper kreeg meer dan vijftien andere filmprijzen daadwerkelijk toegekend, waaronder
een Gouden Palm voor Easy Rider.

Al op jonge leeftijd volgde Dennis schilderlessen, maar op de middelbare school werd zijn interesse gewekt voor acteren.
Zijn eerste (kleine) filmrollen speelde de tiener naast James Dean in Rebel Without a Cause (1955) en Giant (1956).

De dood van zijn vriend en mentor Dean bracht Hopper aan het twijfelen over zijn acteercarrière en jarenlang richtte hij zich
vooral op fotografie. Zo was hij in 1966 onder meer verantwoordelijk voor de platenhoes van River Deep Mountain High
van Ike en Tina Turner.

Nadat Hoppers ster gedurende de jaren 70 behoorlijk doofde, maakte hij in 1986 een comeback als agressieve driftkikker
in Blue Velvet van David Lynch. In 2001 had Hopper een rol in de televisieserie 24. Zijn levensverhaal telt anno 2009
vijf huwelijken, zeven regies en ruim 200 film- en televisieoptredens. Ook werkte hij mee aan het nummer
'Fire Coming Out Of The Monkeys Head' van de Gorillaz. Daarvan sprak hij de tekst in.

Gedurende zijn loopbaan als acteur speelde Hopper in ruim 130 films van films waarvan; Rebel without a Cause en Giant,
beiden naast James Dean, Easy Rider, Apocalypse Now!, True Romance, Speed en Waterworld zijn bekenste zijn.
Hopper was 74 jaar.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een briljant acteur en een opmerkelijke man....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."