Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

The Irresistible force paradox

Gestart door Iwan, 5 april 2010, 02:47:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: WikipediaThe Irresistible force paradox, also the unstoppable force paradox,
is a classic paradox formulated as "What happens when an irresistible force meets an immovable object?"
This paradox is a form of the omnipotence paradox, but that paradox is most often discussed
in the context of God's omnipotence ("Can God create a stone so heavy it cannot be lifted, not even by God Himself?").

Wat gebeurd er als een onstuitbaar object zou botsen met een onverplaatsbaar object?
'Ketst' het onstuitbare object slecht af, en blijft het zodoende in beweging,
of heffen beiden objecten elkanders krachten op waardoor er een evenwicht ontstaat??
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Volgens mij sluit het een het ander uit. Als er zoiets als een onstuitbaar object bestaat dan kan een onverplaatsbaar object
niet bestaat en vice versa, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bestaan beide niet (in hetzelfde universum).
Volgens mij zouden er 2 dingen kunnen gebeuren, als een onstuitbaar object zou botsen met een onverplaatsbaar object.
1) Ze heffen elkaar op, wat erg onwaarschijnlijk is, daar ze beiden niet (simultaan) kunnen bestaan.
2) Of er zou zoveel energie vrijkomen bij het botsen van de massa's dat niets meer zou bestaan. (annihilatie)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."