Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Douchen na het sporten

Gestart door Iwan, 3 maart 2012, 16:46:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: RTVNoord.nl
Nieuw op school: de schaamdouche

Samen douchen na het sporten stond vroeger nog symbool voor saamhorigheid en teamgevoel,
tegenwoordig lijken jongeren, vooral jongens, er steeds zenuwachtiger van te worden.
Is Nederland aan het verpreutsen?

Klungelen met een handdoekje om het lichaam, de onderbroek aanhouden, of gewoon helemaal niet douchen.
In vrijwel alle kleedkamers komt het na de gymnastiekles voor. Op twee splinternieuwe scholen in de stad Groningen
is er nu een manier om gene weg te nemen: de schaamdouche. Een apart douchehokje, naast de gezamenlijke doucheruimte.
Vooral vanuit de islamitische gemeenschap is er vraag naar.

Zowel de Feniks, de school in Gravenburg die eind 2010 afbrandde, als het nieuwe gebouw in Reitdiep van de Meander
en de Hoeksteen zijn voorzien van een aparte doucheruimte. Een nieuw fenomeen in het onderwijs, denkt woordvoerder
Martin van den Bogaerdt van de landelijke Vereniging van openbare en algemeen toegankelijke scholen (vos/abb).
"Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel een leuk woord overigens. Iets voor het woord van het jaar."
Volgens Van den Bogaerdt zou de douche wel eens problemen kunnen oplossen. Scholen kloppen geregeld aan bij vos/abb.
"Er worden veel vragen gesteld over islamitische kinderen niet bloot willen." Leraren en scholen weten soms niet
hoe ze met die situatie moeten omgaan. Ook de islamitische Schoolbesturen Organisatie juicht de douche toe.

Na het sporten/gymen op school douchen of sla/sloeg jij het douchen over?
Douche jij na het sporten of wacht jij met het douchen tot je thuis bent?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik weet eigenlijk niet meer of ik toen ik vroeger op school zat na het sporten en/of gymmen douchte of niet.
Volgens mij douchte ik niet altijd, maar hing het er bij mij vanaf hoe erg ik gezweet had, ik was niet zo'n sporter
dus dat zweten viel bij mij heel erg mee. Ik heb in elk geval nooit in mijn ondergoed of zwembroek gedoucht na het gymmen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Joost


Kattenhuis

Ik heb jaren aan fitness gedaan en daar had iedereen zijn eigen douchecabine.

Iwan

Toen ik naar de sauna was heb ik daar na afloop wel gedouched, had de hele dag lopen zweten
dus vond ik het wel zo fris om even te douchen. En daarbij had iedereen daar mij toch al naakt gezien....
Alleen heb ik me niet zo uitgebreid gedouched, om mijn zaakje daar uitgebreid te gaan lopen wassen
leek me wat ongepast, sowieso om aan mijn geslachtsdeel te zitten in het bijzijn van andere mensen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Douchen na het sporten zien de meeste mensen als een hygienisch iets.
Maar daarnaast heeft douchen na het sporten ook nog een fysiek iets; het douchen beschermt nl tegen het overhaast afkoelen van de lichaamstemperatuur, waardoor je ziek kunt worden, spierpijn kunt krijgen ed. Jammer dat dat een kind nooit wordt aangeleerd als hij op school al moet douchen en dat we dat massaal niet weten.

Goitske

Citaat van: Iwan op  3 maart 2012, 16:48:43
Ik weet eigenlijk niet meer of ik toen ik vroeger op school zat na het sporten en/of gymmen douchte of niet.
Volgens mij douchte ik niet altijd, maar hing het er bij mij vanaf hoe erg ik gezweet had, ik was niet zo'n sporter
dus dat zweten viel bij mij heel erg mee. Ik heb in elk geval nooit in mijn ondergoed of zwembroek gedoucht na het gymmen.

Op de mavo was het in elk geval niet verplicht werd bij ons nooit gedaan door niemand.
Ook op de lagere school niet de ruimte was er wel om te douchen maar je had daar gewoon geen tijd voor je moest je haasten naar de volgende les

Iwan



Citaat van: Goitske op  7 april 2013, 17:50:29
Op de mavo was het in elk geval niet verplicht werd bij ons nooit gedaan door niemand.
Dus als mijn mannelijke klasgenoten stonden voor niets na de gym door het sleutelgat te loeren naar de meisjeskleedkamer?  ;D

Ik heb dat gluren trouwens nooit gedaan, zou me te veel geschaamd hebben om dat te doen waar anderen bij waren.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik ging in m'n sportkleding heen en terug en dan gelijk douchen maar woonde ook om de hoek van sportschool dus 1 minuut en was thuis onder de douche

liezie

Citaat van: Sugamilk op 21 december 2013, 23:27:23
Ik ging in m'n sportkleding heen en terug en dan gelijk douchen maar woonde ook om de hoek van sportschool dus 1 minuut en was thuis onder de douche

Dit is hier ook zo  *G

Iwan

Ik douche meestal niet op de sportschool. Na het sporten kleed ik me om en ga dan thuis douchen en doe dan meteen al mijn kleren,
de sportkleding en de kleren die ik droeg voor en na het sporten, meteen in de was. We gaan met de auto naar de sportschool.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik douche meteen na het sporten. Ik doe regelmatig aan spinning.....nou dat zweet zit overal. Ik kan dan echt niet in die zweetkleren naar huis.

carola

Ik douchte altijd thuis toen ik aan zumba deed, er was te weinig douche gelegenheid

Iwan

Gisteren wel gedouched op de sportschool, had ook wat meer gezweet in de keren daarvoor.  :bad:
Vind het toch niet zo lekker douchen op de sportschool, grote ruime en de douches kun je niet instellen qua temperatuur en douches gaan vanzelf uit na een bepaalde tijd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik douche nu eigenlijk altijd op de sportschool.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

attje

Heel apart, maar ligt aan het weer. Als het slecht weer is pak ik de auto, ga sporten en stap zonder me om te kleden weer in de auto om thuis te douchen. Ga ik op de fiets, dan douche ik wel. Reden dat ik het zo doe is omdat ik geen zin heb om half bezweet in me sportkleding op de fiets te zitten.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

carola

Ik douche altijd thuis na het sporten vind ik lekkerder dan in de sportschool.  Vroeger op school moesten we altijd douchen na de gymles

DonWoozy

ik douche ook altijd thuis, in de sportschool vind ik niet prettig zijn wel aparte hokjes maar toch niet prettig

Iwan



Citaat van: DonWoozy op  5 februari 2016, 10:49:46
ik douche ook altijd thuis, in de sportschool vind ik niet prettig zijn wel aparte hokjes maar toch niet prettig
Waarom vind je het niet prettig als ik vragen mag?
Vanwege je eigen naaktheid of dat van anderen, of vanwege de doucheruimte zelf?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

mijn naaktheid is nog niet echt "problematisch" maar gewoon de douche ruimte waar vele anderen ook douchen en jah weet ik veel het algemene gevoel ofzo, ik doe het liever thuis