Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Goede doelen

Gestart door Margje, 16 september 2012, 11:40:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Geef jij geld aan een goed doel en welke? Doe je dit regelmatig of sporadisch en waarom wel/niet?

Iwan

Ik geef meestal geld aan collectanten die aan de deur komen en heb een tijdje greenpeace ondersteunt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

House

Ik heb jaren lang het Leger des Heils gesteund zowel aan de heilsoldaat door de stad, als via een bijdrage per jaar. Alleen toen ik op mijzelf ging wonen was alles wat krapper. Dus ik geef nu alleen via de heilsoldaat, dat loopt toch op tot een kleine 50 euro per jaar. Bij mijn verjaardag bij de Griek is er denk ik 200 euro door de hele groep opgehoest.
Ik heb zelf ook als goede doel enkele bomen gekocht in Palastina.
Eveneens als voor mijn toenmalige vriendin Lynn toen.
Zelf beheer ik nu 5 bomen.

mary-kate

Ik steun Plan Nederland. Dat doe ik al jaren. En soms krijgen de collectanten aan de deur wat ligt eraan wie eraan de deur staat
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Goitske

Meestal geef ik aan de collectanten aan de deur, ik heb wel een hekel aan van die verhalen aan de deur dat ze kaarten voor het goede doel verkopen krijg daar altijd heeeel erg twijfels bij. Laatste keer toen ik nee zei kreeg ik me toch een grote mond terug dat ik niks geef om het gehandicapte kind. Ben toen dus even boos geworden aan de deur en toen durfde hij niks meer te zeggen

Lejah

Er zijn een paar goede doelen die wij op jaarbasis steunen. Helaas niet meer zoveel als vroeger, dat kan ik niet meer opbrengen.
Verder probeer ik elke collectant aan de deur wat te geven.
Voor een paar goede doelen doe ik ook wat in natura zeg maar, als vrijwilliger.

Goede doelen zijn er niet voor niets. Hoewel ik sommigen belangrijker vind dan anderen, maar dat is natuurlijk ook een persoonlijk iets.
Ik probeer veel aan goede doelen te geven (zowel qua geld als qua werk), omdat ik, heel ideologisch, vind dat je moet proberen de wereld iets beter te maken.

House

Met een jaarbeurs nee dat is echt niet te doen.
Maar ik denk trouwens dat door de grote achteruitgang van koopkracht in 2013 dat mensen minder geld gaan geven aan goede doelen. Ik denk dat steeds minder gaat worden omdat mensen het gewoon niet meer kunnen opbrengen als een paar jaar geleden.

Goitske

Ohja vergeet nog elk jaar het pinkribbon armbandje kopen. Die van dit jaar zit al weer om mn pols en natuurlijk de hele oktobermaand hem dragen!

mary-kate

Ik heb vorige week het blad pinkribbon gekocht
Zo steun je ook het goede doel en je hebt wat te lezen
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Mijn moeder heeft met de kerst al haar kleingeld wat ze bij zich had aan de verkoopster van de daklozenkrant gegeven
die altijd bij de AH in Marum staat. Vond ik wel een mooi idee en dat is iets wat ik vanplan om volgende jaren rond de kerst
ook te gaan doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

@ Iwan: kun je toch ook doen als het geen kerst is? Die mensen staan er het hele jaar! :D

Iwan



Citaat van: Kim op  1 januari 2014, 20:11:47
@ Iwan: kun je toch ook doen als het geen kerst is? Die mensen staan er het hele jaar! :D
Jazeker.... dat zou ik kunnen doen, maar de rest van het jaar koop ik wel eens een straatkrant
of geef ik het wisselgeld wat ik in de winkel gekregen heb. Met de kerst geef ik dan wat extra.

Jij kunt ook je maandloon overmaken naar het goede doel, immers jouw partner heeft ook een inkomen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Wij doneren al genoeg!!  :tU:

Iwan

Citaat van: Kim op  1 januari 2014, 22:53:39
Wij doneren al genoeg!!  :tU:
Gelukkig maar....   ;D

Als iedereen dat doet komen we een heel eind.
Zij die het missen kunnen natuurlijk...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Gisteren kaartjes gekocht aan de deur voor een stichting die wensen in vervulling laat gaan voor ziekte kinderen.
Stichting Wens komt uit! van het van, vraag me af of het hetzelfde is als Make a Wish/Doe en wens,
die twee lijken me wel dezelfde stichting te zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op  1 januari 2014, 22:59:14

Als iedereen dat doet komen we een heel eind.
Zij die het missen kunnen natuurlijk...


Je zou ook nog aan steun in natura kunnen denken.
Iets doen kan ook heel waardevol zijn, soms net zo waardevol als (alleen) geld doneren.

Iwan

Citaat van: Lejah op  8 januari 2014, 17:52:24
Citaat van: Iwan op  1 januari 2014, 22:59:14

Als iedereen dat doet komen we een heel eind.
Zij die het missen kunnen natuurlijk...


Je zou ook nog aan steun in natura kunnen denken.
Iets doen kan ook heel waardevol zijn, soms net zo waardevol als (alleen) geld doneren.
Ja inderdaad... Vrijwilligerswerk bv. Persoonlijk zou ik dat liever zien dan mensen die alleen geld geven.
Met het geven van geld is het toch een beetje alsof je je schuldgevoel afkoopt, wanneer je iets doet
dan steek je er tijd en energie in.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Citaat van: Iwan op  1 januari 2014, 19:13:32
Mijn moeder heeft met de kerst al haar kleingeld wat ze bij zich had aan de verkoopster van de daklozenkrant gegeven
die altijd bij de AH in Marum staat. Vond ik wel een mooi idee en dat is iets wat ik vanplan om volgende jaren rond de kerst
ook te gaan doen.

Die geef ik dus geen rooie rotcent meer. Ben er al 3x ingetrapt dat ze daarna in een Mercedes terug naar huis rijden

mary-kate

Citaat van: Sugamilk op  8 januari 2014, 20:53:10
Citaat van: Iwan op  1 januari 2014, 19:13:32
Mijn moeder heeft met de kerst al haar kleingeld wat ze bij zich had aan de verkoopster van de daklozenkrant gegeven
die altijd bij de AH in Marum staat. Vond ik wel een mooi idee en dat is iets wat ik vanplan om volgende jaren rond de kerst
ook te gaan doen.

Die geef ik dus geen rooie rotcent meer. Ben er al 3x ingetrapt dat ze daarna in een Mercedes terug naar huis rijden

Ja dat ken ik erg he
Zo ook bij de voedselbank. Ze komen in een Mercedes hebben de nieuwste mobieltjes en dan wel een voedselpakketje op komen halen en dan nog niet tevreden zijn met wat ze krijgen
Ik werk fulltime en heb nog geen Mercedes of de nieuwste mobiel laat staan dat er internet op zit
Er zullen echt wel mensen zijn die de voedselbank nodig hebben absoluut maar bij sommige heb ik mijn bedenkingen en dan gaan ze wel vanuit hun uitkering maar die mensen kunnen ook werken al is het vrijwilligers werk als ze de hele dan bank kunnen hangen en rond kunnen rijden (kost toch ook benzine) kunnen ze ook zelf naar de winkel wand zo worden dadelijk de echte arme mensen weer de dupe van die krijgen niks meer terwijl ze het hard nodig hebben omdat hun de zaak bezeiken

Ik heb lang Plan Nederland gesteund en doe het eigenlijk nog heel graag zeker als je weer post en een foto van je Plan kindje krijgt maar ik heb het op gezegd het geld kan ik momenteel zelf heel goed gebruiken zeker als je weet dat die dik koppen meer krijgen dan het Plan kind zelf
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Lejah

Ik begrijp daar echt niks van.
Ik heb nog nooit een Mercedes bij de voedselbank gezien!
Hebben jullie dat echt zelf gezien of is dat allemaal van horen zeggen?