Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vader schrijft brief aan zoon: “Ook al ben je homoseksueel, ik hou van je”

Gestart door Iwan, 19 maart 2013, 22:47:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HPdeTijd
Vader schrijft brief aan bange zoon: "Ook al ben je homoseksueel, ik hou van je"

Het is, zeker in het conservatieve Amerika, niet gemakkelijk om uit de kast te komen. Nate ondervond dat aan den lijve.
Hij besprak met zijn geliefde Mike hoe hij zijn ouders zou vertellen dat hij van de mannenliefde was.
Hij vertelde zijn vriend aan de telefoon dat hij nerveus was: hoe zouden ze reageren?

De vader van Nate hoorde per abuis het telefoongesprek van zijn zoon en was verdrietig.
Niet omdat zijn zoon homoseksueel was, maar omdat zijn zoon zo angstig was het aan zijn ouders te vertellen.
Hij besloot hem de volgende ochtend een geruststellende en troostende brief te schrijven.
Hij sluit af met: "Ik heb al sinds je zesde geweten dat je homoseksueel bent.
Ik hou al van je sinds je geboren bent. Papa.
P.S. Mama en ik denken dat jij en Mike een leuk stel zullen zijn."

Homorechtenorganisatie FCKH8 vond dit zo'n ontroerend verhaal dat ze het kattebelletje met toestemming
op Facebook plaatsen. En ze waren niet de enige die door de brief werden geraakt: binnen een paar uur
had de brief al tienduizenden likes op Facebook en werd duizenden malen gedeeld op Twitter en andere social media.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."