Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

'Egyptische mannen mogen seks hebben met dode echtgenote'

Gestart door Iwan, 26 april 2012, 18:25:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Egyptische mannen mogen seks hebben met dode echtgenote'

Er is grote ophef ontstaan in Egypte over een wetsvoorstel waarin mannen toestemming krijgen om tot zes uur na de dood
van hun echtgenote 'afscheidsseks' met haar te hebben. Over het voorstel moet nog gestemd worden in het parlement.

Het idee achter het voorstel tot deze wet komt uit een fatwa uit 2011 van de Marokkaanse radicaal islamistische prediker Mustafa al-Adawi.
Het voorstel is er een in een golf van wetswijzigingen gericht tegen de rechten van vrouwen in Egypte, die aanzienlijk zijn verslechterd
sinds de val van het Moebarak-regime.

Het plan heeft kwaad bloed gezet bij Egyptische vrouwenorganisaties die het -door islamisten gedomineerde- parlement
hebben opgeroepen het voorstel te verwerpen. In het voorstel staat ook het plan om de minimum huwelijksleeftijd van meisjes
te verlagen naar 14 jaar. Kenners verwachten niet dat de wet wordt aangenomen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."


Iwan

Ik kan me niet voorstellen dat zulk een wet echt word aangenomen.
Een land dat zo'n wet heeft kan zich, in mijn optiek, geen beschaafde samenleving noemen.
Kan me trouwens ook niet voorstellen dat een man wiens vrouw net is overleden ook maar denkt aan seks....
laat staan aan seks met zijn net overleden vrouw. Bovendien is het totaal respectloos om seks te hebben
met een dood lichaam, als je ooit een greintje liefde voor iemand gevoeld hebt onteer je diens lichaam niet lijkt mij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Egyptisch wetsvoorstel voor seks met dode is hoax'

De website Moslim Vandaag claimt dat het bericht over een Egyptisch wetsvoorstel dat seks met een kort daarvoor
overleden partner toestaat een 'broodjeaapverhaal' is. De oproep tot het wettelijk goedkeuren van de zogenaamde
'afscheidsseks' zou de wereld in zijn geholpen door Gaber el-Qarnouty, een lokale 'mafkees' met een eigen satellietkanaal.

Het bericht, dat melding maakt van de vermeende onrust in het Arabische land naar aanleiding van het wetsvoorstel,
waarmee het een man zou worden toegestaan tot zes uur na het overlijden van zijn vrouw betrekkingen met haar te hebben,
kwam vandaag in het nieuws door toedoen van Daily Mail-journalist Lee Moran.

Moran zou echter het slachtoffer geweest zijn van een hoax. Moslim Vandaag haalt een bericht van onderzoekster Sarah Carr aan.
Carr werkt voor het Egyptian Initiative for Personal Rights, dat zich bezighoudt met de persoonlijke rechten en seksueel misbruik
van vrouwen in Egypte.

'Tulbanddragende maniakken'
Carr zegt in een artikel op haar Facebook-profiel dat het wetsvoorstel niet bestaat. 'Hoewel ik de Daily Mail waardeer
voor het dagelijks afstruinen van het internet naar nieuwsfeiten die het beeld bevestigen dat moslims boekverbrandende,
necrofiele, tulbanddragende maniakken zijn
', zegt Carr.

Carr stelt dat de tv-uitzending van Gaber el-Qarnouty volledig is gebaseerd op een column in de Egyptische krant Al-Ahram.
Hoewel er wel degelijk sprake is van een fatwa uit 2011, uitgesproken door de radicale islamprediker sheik Mustafa al-Adawi,
wordt er door el-Qarnouty nergens gezegd door wie, waar en wanneer het wetsvoorstel is ingediend. Ook wordt niet vermeld
wanneer het voorstel is behandeld.

Perversiteit
'Hoewel ik begrijp dat dit nieuwsitem in het bijzonder aantrekkelijk is vanwege de perversiteit ervan, had Lee Moran
beter de moeite kunnen nemen om een beetje onderzoek te doen buiten het vertalen van een opiniestuk en een tv presentator.
Dan had hij ontdekt dat er in werkelijkheid helemaal geen wetsvoorstel bestaat die mannen toestaat om hun overleden echtgenotes
te bespringen.
'

Volgens Carr is er ook geen sprake van een formeel protest door de Nationale Vrouwenraad van Egypte.
'Een partij onzin', is Carrs conclusie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Bij een land waar nog steeds meer dan 90% van de vrouwen besneden worden, verbaas ik me nauwelijks nog over zoiets.