Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

EK2012 - Oranje treft rivaal Duitsland

Gestart door Iwan, 2 december 2011, 19:11:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Oranje treft rivaal Duitsland

Kiev - De loting van het Europees Kampioenschap in Polen en Oekraïne is in volle gang.
Nederland zit in poule B en speelt dus in Charkov (Oekraïne).

De eerste wedstrijd is tegen Denemarken op zaterdag 9 juni om 18:00 uur.
De tweede tegenstander van Nederland is Duitsland op 13 juni om 20:45 uur.
De laatste groepswedstrijd is tegen Portugal op 17 juni om 20:45 uur.

Zowel aan Portugal als aan Duitsland heeft Nederland slechte herinneringen.
De Portugezen schakelden Oranje uit op het EK van 2004 en het WK van 2006.
Duitsland was vorige maand met 3-0 te sterk in een oefenwedstrijd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Het is zonder twijfel de zwaarste poule denk ik, maar als we dat overleven dan komen we weer heel ver verwacht ik. ik denk dat we zeker een goede kans maken om tegen de duitsers te winnen, dat we de vorige keer hebben verloren in een oefenwedstrijd dat zegt niets, bovendien waren er heel veel spelers van oranje toen niet bij.

Iwan



Citaat van: gjk op 24 december 2011, 15:19:07
Het is zonder twijfel de zwaarste poule denk ik, maar als we dat overleven dan komen we weer heel ver verwacht ik.
ik denk dat we zeker een goede kans maken om tegen de duitsers te winnen, dat we de vorige keer hebben verloren
in een oefenwedstrijd dat zegt niets, bovendien waren er heel veel spelers van oranje toen niet bij.
Als Nederland de groepsfase overleeffd dan ligt de weg open voor ze om ver te komen, maar de groepsfase is wel ongekend zwaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het word tegen Duitsland erop of eronder voor Nederland na het verlies tegen Denemarken.
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat Nederland gaat winnen. Heb er nu meer vertrouwen in
dat Nederland de groepsfase doorkomt dan voor het toernooi. Duitsland kunnen we denk ik wel hebben
en dan hangt alles van de laatste wedstrijd af. Als Portugal ook nog wint van Denemarken
en Nederland van den Duitscher dan staat iedereen weer gelijk en gaan de winnaars van de laatste
beide wedstrijden door.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Zit ik klaar in mijn EK-Boxer en oranje shirt, verliezen ze van de duitsers!!!!!!  :WAB:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Route Oranje nog nooit vertoond

CHARKOV - Het Nederlands elftal zorgt zondag voor een unicum als het de kwartfinales van het EK bereikt.
Nog nooit slaagde een land er in na twee nederlagen in de eerste twee wedstrijden door te gaan in het toernooi.
Oranje kan dat wel als het zelf met twee doelpunten verschil wint van Portugal en Denemarken onderuit gaat tegen Duitsland.

De ploeg van bondscoach Bert van Marwijk opende het EK zaterdag met een nederlaag tegen de Denen (0-1)
en moest woensdag buigen voor Duitsland (1-2). Zodoende verloor Oranje voor het eerst in 17 jaar twee interlands op rij.
Het was woensdag voor het eerst dat het Nederlands elftal op een eindtoernooi na 45 minuten met twee doelpunten verschil achterstond.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."