Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Huur- of Koopwoning?

Gestart door Iwan, 2 mei 2008, 01:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Heb je een huur- of een koopwoning?
Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Heb je een huur- of een koopwoning?
Ik heb momenteel ene koopwoning

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Wij hebben de keuze gemaakt en vooraf gezegd dat we niet trouwen of trouwen en een koopwoning.
Wanneer je in een huurwoning woont, kan gemakkelijk zijn als je niet veel kosten kunt dragen maar
als je kijkt dat je bijv. 15 jaar ergens woont in een huurhuis dus aan het einde van die jaren nog niets
van jezelf is en met een koopwoning wel en heb je ook altijd een flink onderpand, kan ook handig zijn!

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
nee absoluut niet!

Lynn

Heb je een huur- of een koopwoning?
Momenteel een huurwoning

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Het was op dat moment de makkelijkste keuze

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
We zijn zeker van plan om te switchen.
We zijn al een tijdje op zoek naar een leuke koopwoning.
Na bijna 2 jaar heb ik het hier wel gezien.
Het is nogal een klein huis.

Iwan

Heb je een huur- of een koopwoning?
Ik heb een koopwoning.

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Het ouderlijk huis gekocht nadat mijn vader in 2000 overleed, ik woonde toen nog bij mijn moeder.

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
Ik zou niet willen switchen want een koopwoning zie ik ook als spaarpotje,
mocht ik ooit wat anders willen dan kan ik mijn huis verkopen en dan heb ik mooi wat geld omhanden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Heb je een huur- of een koopwoning?
Een huurwoning

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Ik ging alleen wonen (na 5 jaar te hebben samengewoond) en had niet het inkomen om te gaan kopen,

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
We willen hier nu eerst wel een paar jaar blijven wonen (toplocatie!)
Uiteindelijk willen we beide wel een huis met een tuin. Daarbij wil ik niet dat onze kinderen hier opgroeien, omdat de binnenstad nou niet echt leuk is voor kinderen (geen speeltuin, vriendjes enz). Maar de eerste levensjaren van een kind zijn hier wel te doen.

Linda2009

Heb je een huur- of een koopwoning?
Huur woning. Ons huis zit vast aan een pand waarin het hoofdproductschap Akkerbouw gevestigd is. Dat pand en dit huis is van hun. Wij huren het van hun ( omdat mijn vriend er zomerwerk gedaan heeft, zijn moeder er jaren gewerkt heeft, en zijn vader er al ruim 36 jaar werkt )

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Mijn schoonouders hebben er jaren ingewoond.  toen was er zou t bedrijf gaan verhuizen, en hebben mijn schoonouders een huis gekocht. Toen ging toch de verhuizing van het bedrijf niet door, maar het koopcontract van het huis was al getekend...
Toen hebben er zo'n 2 jaar krakers ingewoond. Deze hebben t hele huis naar hun eigen stijl ingericht ( lees overal gravitie spuiten, nooit schoonmaken/opruimen enz enz enz).
Die zijn er uiteindelijk door een rechter uitgezet onder de voorwaarde dat het huis binnen 2 week weer bewoond was.
Toen had de voorzitter van het bedrijf gevraagd of mijn vriend er niet in wou komen wonen...
Dat wou hij wel

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
We wonen hier prima :D

carola

Heb je een huur- of een koopwoning?
wij hebben een huurwoning


Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Koopwoning kunnen we op dit moment niet doen, en in een huurwoning als er dan wat is je hoeft maar te bellen en de wningstichting staat voor je neus ideaal  :)


Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
nee op dit moment nog niet, en als we het wel van  plan zijn dan eerst weer een huurwoning

Goitske

Heb je een huur- of een koopwoning?
- Koop

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
- Hiervoor huurden we, Apeldoorn heeft alleen een wat lastig huur beleid en je hebt veel punten nodig voor een redelijke woning. De huurwoning die we hadden was te klein na 3 jaar voor ons (1 slaapkamer, woonkamer, keuken halletje etc). In Apeldoorn kom je in eerste instantie alleen voor een huurwoning in aanmerking die als starterswoning bekend staat, een eengezinswoning kom je pas voor in aanmerking als je een andere woning achter laat maar aangezien wij er maar 3 jaar woonden hadden we te weinig punten voor een redelijke woning in een redelijke buurt. De keuze voor kopen was dus snel gemaakt.
Je moest toen ongeveer 8 jaar geschreven staan voor de eerste woning en daarna nog 8-10 jaar ingeschreven staan voor de eengezinswoning of je moet particulier huren en dan is kopen goedkoper

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
Nee

muisje

Heb je een huur- of een koopwoning?
huur woning

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Kan alleen maar huren

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?

zou wel groter willen wonen

Sugamilk

Heb je een huur- of een koopwoning?
Koopwoning (Ex huurwoningen)

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Toen ik mijn man leerde kennen woonde ik in een huurwoning en ben toen naar een tijdje bij hem ingetrokken in zijn huurappartementje.
Dit was naar een poosje toch te klein aan het worden met onze kinderwens in het vooruitzicht.
Eerst hebben wij op huurwoningen gereageerd, maar daar stonden we nog lang niet in de top 10.
Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij het huis wat we nu hebben, het waren huurwoningen die opgeknapt en verkocht zijn.

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
Echt niet! Het is E.smee dr geboortehuis en wij wonen hier zalig!

Droopy

Ik woon in een koophuizen.
Mijn vriend woonde hier al toen we elkaar leerde kennen. Ik ben later (na2jaar) bij hem ingetrokken.
Voorlopig wonen we prima zo en hier.

liezie

Wij hebben ons huisje gekocht, meteen door de zure appel gebeten.
Wij vonden huren maar weggegooid geld.

carola

Heb je een huur- of een koopwoning?

Wij hebben weer een huurwoning, dit maal in leek. Het is een mooie hoekwoning met eigen oprit, en ook een mooi groot huis ideaal

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
wij moesten uit onze vorige huurwoning, omdat de woningstichting hun handen van het huis aftrok, werd te duur voor hun. Wij kregen toen de kans om een huurwoning in Leek te krijgen de keus was toen heel snel gemaakt, omdat wij heel graag naar een dorp wouden, waar veel voorzieningen zijn. Ook is het ideaal om in dit dorp te wonen, want GJ zijn werk zit hier ook.

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
Nee, bevalt hier nog steeds prima

Kattenhuis

Heb je een huur- of een koopwoning?

Huurwoning.
Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?

Huren is met mijn inkomen de enige optie.

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?

Ik ben pas verhuisd van een oud energieslurpend huis naar een net opgeleverd energieneutraal huis. (ook huur).

carola

Wij wonen nog steeds in een huurhuis in leek zijn wel aan het kijken of we wat kunnen kopen

mary-kate

Ik woon in een huurhuis altijd al gedaan
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Sugamilk

Citaat van: Sugamilk op 16 december 2013, 13:54:08
Heb je een huur- of een koopwoning?
Koopwoning (Ex huurwoningen)

Waarom heb je de keuze gemaakt voor huren/wonen en was het wel een keuze?
Toen ik mijn man leerde kennen woonde ik in een huurwoning en ben toen naar een tijdje bij hem ingetrokken in zijn huurappartementje.
Dit was naar een poosje toch te klein aan het worden met onze kinderwens in het vooruitzicht.
Eerst hebben wij op huurwoningen gereageerd, maar daar stonden we nog lang niet in de top 10.
Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij het huis wat we nu hebben, het waren huurwoningen die opgeknapt en verkocht zijn.

Zou je willen switchen of ben je dat van plan?
Echt niet! Het is E.smee dr geboortehuis en wij wonen hier zalig!
helaas woont mijn ex nog jn dit huis en zit ik nu in een (mooie) huurwoning