Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Een op vijf mist 'vuur' in relatie

Gestart door Iwan, 4 februari 2008, 14:25:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Een op vijf mist 'vuur' in relatie

Een op de vijf Nederlanders vindt dat de vonk binnen zijn relatie gedoofd is.
Meer dan de helft van de ondervraagden noemt zijn relatie minder leuk dan in het begin of 'hetzelfde'.
Dat blijkt uit een onderzoek van prijs- en productvergelijker Vergelijk.nl met het oog op Valentijnsdag.

Van de ruim 2500 ondervraagden denkt 14 procent dat de partner vreemdgaat als die daar de kans toe krijgt.
Ook ruzies bekoelen de relaties. Onderwerpen van hoogoplopende meningsverschillen zijn rommel in huis,
schoonouders en geldzaken.

Volgens Vergelijk.nl is Valentijnsdag een geschikt moment om meer aandacht te besteden aan een relatie.
Toch verrassen lang niet alle geïnterviewden hun partner. Uit het onderzoek blijkt dat zes van de tien
respondenten nog nooit een Valentijnscadeau van hun partner hebben gekregen.

Vorig jaar gaf twee derde van de Nederlanders aan dat Valentijnsdag door de commercie wordt verpest.
Toch stuurde vijftien procent toen een elektronische Valentijnskaart. Voor die e-mails waarschuwde
de Consumentenbond vorig jaar omdat anonieme mailtjes niet te vertrouwen zouden zijn.
Internetcriminelen kunnen volgens de bond virussen met Valentijnsmail meesturen.
Ook dit jaar vraagt de Consumentenbond weer om waakzaamheid.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Hoewel ik niet echt ervaring hem met een langdurige relatie,
kom het mij wel erg bekend voor, uiteraard treft mezelf daarin ook blaam.

Bij de meeste 'relaties' die ik heb gehad ging ik al snel denken, is dit alles?
Dan had je eindelijk een weekendje samen en dan zat je naast elkaar op de bank tv te kijken.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Chaozcruiser

Welk vuur en welke relatie, Het artikel gaat niet over mij in elk geval :)

Margje

Ik vind niet per definitie dat Valentijnsdag het juiste moment is om meer aandacht te besteden aan een relatie...dat moet altijd het geval zijn..welke dag van het jaar dan ook...
Een relatie moet je aan werken...altijd en ook om het leuk te houden...het zou wel makkelijk zijn als het vanzelf ging maar helaas heb ik dat nog niet gezien....Als je beide je best ervoor doet...en er voor wilt gaan...moet je een heel eind komen...
En natuurlijk in het begin is alles nieuw, spannend e.d....ja logisch dat dat na 5 jaar anders kan zijn...maar je kan er zelf ook veel aan doen (oftewel) lees samen...

Sugamilk

Klopt je moet samen moeite doen voor een goede relatie, en over valentijnsdag ben ik het met je eens!

Iwan



Citaat van: Sugamilk op 30 januari 2012, 17:29:12
Klopt je moet samen moeite doen voor een goede relatie, en over valentijnsdag ben ik het met je eens!
Je moet het wel samen doen idd, wanneer ik het gevoel dat ik alle moeite moet doen dan is dat moeite doen
bij mij ook snel afgelopen.... (ik is best wel een luie-romanticus)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

hier zit het na 12 jaar nog steeds goed  ;D
Ik denk ook dat het is wat je zelf van een relatie verwacht, kijk de kriebels van de eerste weken veranderen natuurlijk wel maar je moet het zelf ook een beetje spannend houden door elkaar te verrassen met een leuk uitje, maar het zijn ook de kleine onverwachte dingen die het gezellig en spannend houden. Bijv als iemand nat geregend thuis komt lekker al een pyjama klaar leggen, handdoek en kop warme choco, spontaan bij de bus halte staan als je weet dat die persoon op dat moment uit stapt, om iets kleins elkaar aan het lachen maken etc

Je moet alleen wel de juiste persoon hier voor vinden die je die "kriebel" met die kleine dingetjes kan geven en anders is het vrees ik niet de juiste persoon voor je