Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Scheiden

Gestart door Iwan, 18 februari 2009, 01:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

De 3 belangrijkste redenen tot echtscheiding zijn (in volgorde van belangrijkheid):

  • Gebrek aan aandacht en liefde;
  • Niet met elkaar kunnen praten;
  • Ontrouw.

Wat zou voor jou een reden zijn om te scheiden of uit elkaar te gaan?

Vind je dat je in geval van bovenstaande, of onderstaande, redenen
toch bij je partner zou kunnen blijven?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Citaat van: Iwan
Wat zou voor jou een reden zijn om te scheiden?
Ontrouw zeker te weten!!

Iwan

ontrouw zou voor mij wel een reden zijn om te scheiden, ik zou me denk ik dan zo verraden voelen.
Niet met elkaar kunnen praten en gebrek aan aandacht zijn denk ik wel problemen die te overbruggen zijn in een relatie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ik denk dat onderstaande 3 redenen om te scheiden uit het feit komen dat mensen tegenwoordig te snel geneigd zijn om te trouwen omdat dit of door de omgeving verwacht wordt, of dat dit de stap is die gedaan moet worden in een relatie. Ten eerste heb ik nu niet echt het idee dat ik ooit zou trouwen maar wie weet wat er in de toekomst gebeurt. In ieder geval zou ik bij onderstaande 3 redenen niet gelijk gaan scheiden...Mocht er echt geen heil meer in het huwelijk zitten...ja dan zou ik wel scheiden...

p.s.: Tevens denk ik ook dat mensen tegenwoordig te snel gaan scheiden....dat je als je getrouwd bent verliefd kan worden op iemand anders of gevoelens kan krijgen is logisch....we zijn allemaal mens...het is inderdaad alleen in hoeverre doe je er wat mee....Je kunt beter kijken naar wat je hebt en wat je er aan kan doen dan gelijk in een nieuw avontuur te springen....

Linda2009

alle 3....

mijn ouders zijn gescheiden wegens geen communicatie binnen de relatie... en de liefde was ook gewoon over.

carola

als er ontrouw is in het huwelijk als hij bijv een slippertje heeft gemaakt, hierdoor krijg je ook vaak strubbelingen en dan kan je het niet meer geod maken door een kindje te maken , wandt die kan het niet door je oploosen

Iwan



Citaat van: Margje op  1 september 2010, 12:39:35
p.s.: Tevens denk ik ook dat mensen tegenwoordig te snel gaan scheiden....dat je als je getrouwd bent verliefd kan worden
op iemand anders of gevoelens kan krijgen is logisch....we zijn allemaal mens...het is inderdaad alleen in hoeverre doe je er wat mee....
Je kunt beter kijken naar wat je hebt en wat je er aan kan doen dan gelijk in een nieuw avontuur te springen....
Of mensen tegenwoordig te snel gaan scheiden.... dat weet ik niet. Het lijkt me ook geen pretje om bij elkaar
te blijven wanneer je op elkander uitgekeken bent of wanneer er iets is voorgevallen die de relatie onhoudbaar maken..
Misschien dat relatietherapie kan helpen om je relatie weer op het juiste spoor te zetten en moet je niet te snel trouwen,
want verliefd is ook denk ik ook niet eeuwig houdbaar. Ik zou in elk geval niet gaan trouwen alleen omdat ik iemand zwanger
gemaakt zou hebben ofzo, een huwelijk moet wel als basis liefde hebben in mijn optiek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Voor mij zou een reden van uit elkaar gaan zijn:

- gebrek aan liefde
- weinig tot geen communicatie
- veel ruzie