Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

orgasme zonder aanraking

Gestart door Iwan, 3 december 2006, 04:30:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Met deze oefening zou je een orgasme moeten kunnen bereiken
zonder dat je jezelf aanraakt en enkel door het spannen van je spieren
en het gebruiken van je fantasie.



Je gaat op je bed liggen en spant al je spieren in , en ontspant ze dan weer,
dit doe je spiergroep voor spiergroep , dus bij benen beginnen en dan omhoog werken
totdat je alle spieren gehad hebt vergeet hierbij niet je gezicht.

Dan ga je zo liggen dat je zo comfortabel mogelijk is, maar niet zo comfortabel dat je snel in slaap valt
(lichte trance is het broertje van slaap dus meestal val je tijdens een meditatie in slaap)
hoe meer energie je hebt hoe makkelijker het is om in trance te komen.

Als je eenmaal ontspannen bent probeer dan even nergens aan te denken
en bij elke gedachte die opkomt moet je denken dat je daar nu even geen tijd voor hebt.

Dan als je mentaal ook ontspannen bent ga je je concentreren op je diepe ademhaling,
je kan als je dit doet om energie te winnen indenken dat je een blauwe heldere lucht inademt en
een doorzichtige lucht uitademt waarbij je indenkt dat die blauwe lucht door je hele lichaam verspreid wordt.

Dan ga je je ademhaling tellen, bij 50 of 100 heb je meestal wel lichte trance.

Mocht dit niet werken en of wil je dieper gaan dan moet je indenken dat je een ladder of trap omlaag beklimt.
Met elke uitademing ga je een treedje lager op deze manier denk je brein op de een of andere manier
dat je ademhaling geasocieert is met ontspannen en kan je een zeer diepe trance krijgen,
al is dit streng af te raden.

Als je eenmaal in trance bent kan je visualiseren wat je wilt ,
hete sex met een filmster of een wilde achtbaanrit.
Als je het nog mooier wilt maken concentreer dan ook op het gevoel dat het teweeg brengt
en denk je in dat je dat voelt.

Vergeet te aller tijden niet dat je ALTIJD uit trance kan komen,
je zit nooit vast en als je genoeg hebt dan probeer je je vingers te bewegen
en het is heel normaal als dat eerst niet meteen lukt omdat je nog ontwaakt.


Kort samengevat is het dus:
  • Lichamelijk ontspannen
  • Geestelijk ontspannen (ademhaling)
  • Neerwaartse beweging inbeelden (trap)


    veel succes,
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Talloze vrouwen beleven wereldwijd een orgasme tijdens het fitnessen.
Amerikaans fitnessinstructeur Adam Cambell noemt het een 'coregasm', een hoogtepunt dat je
met je hele lichaam voelt. We leggen je uit hoe dit kan en geven tips zodat je het zelf kan beleven.

Spanning
Sekstherapeute Victoria Zdrok legt uit hoe je een orgasme kan beleven tijdens een work-out:
"Veel vrouwen bouwen spanning op in hun benen voor ze tot een hoogtepunt komen.
Wanneer een vrouw sport, maakt ze endorfines en dopamine aan. Deze stoffen zijn nodig om
een orgasme te bekomen, in combinatie met spanning in de spieren van de onderbuik stimuleert dit de clitoris.
"

Bekkenbodemspieren
Ook fitnessexperte Joy Davidson zegt dat het mogelijk is dat vrouwen een orgasme krijgen door te sporten.
"Het gebeurt het vaakst bij vrouwen die heel sterke bekkenbodemspieren hebben. Wanneer ze oefeningen doen
die deze stimuleren, kunnen ze tot een hoogtepunt komen. Ook door het trainen van de beenspieren
stimuleer je de zenuwuiteinden in het bekkengebied. Het is zeldzaam dat je een orgasme krijgt door je spieren
één keer op te spannen. Maar als je reeksen van oefeningen na elkaar doet, kan het wel.
"

Intenser orgasme
De Amerikaanse Kristin krijgt het beste resultaat met beenoefeningen, maar het aantal oefeningen
verschilt elke keer. "Ik gebruik soms tegelijkertijd mijn vibrator. Het geeft me elke keer weer een fantastisch gevoel."
Ook de Amerikaanse Kali doet haar fitnessroutine nu regelmatig in bed.
"Tijdens het vrijen span ik mijn buikspieren op en hef ik mijn schouders en benen op.
Het maakt mijn orgasme intenser. Ik ben blij te ontdekken dat ik niet te enige ben die sport zo opwindend vindt.
"

Tips
Op basis van deze getuigenissen stelden de experts van 'Woman's Health' enkele oefeningen op
die vrouwen moeten helpen een orgasme te beleven. Als je het bij jou niet lukt, heb je toch stevige buikspieren.

  • Span je buikspieren op en hef vervolgens langzaam je benen en schouders op. Ben je op het hoogste punt, laat dan alles weer rustig zakken. Herhaal deze oefening 10 keer.

  • Doe sit-ups, maar leg daarbij je benen in een L-vorm op de grond. Na 15 keer verwissel je van kant en herhaal je de oefening.

  • Ga op je zij liggen en hef je bovenste been langzaam omhoog. Ben je op het hoogste punt, laat je dan je been weer rustig zakken. Herhaal dit 15 keer en wissel dan van kant.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: HLN.be
Een orgasme door hypnose, iets voor jou?

Om een orgasme te bereiken, is het niet noodzakelijk dat je de geslachtsdelen stimuleert.
Ook door hypnose kan je een orgasme bereiken, zowel door een hypnotiseur als door zelfhypnose,
eventueel met je partner. Hoe dat gebeurt? 'Simpelweg' door het opbouwen van innerlijke erotische spanning.

Erotische hypnose steunt op het geloof dat het kan, en dan lukt het ook. Een soort 'self fulfilling prophecy' dus.
Ook de gekende hypnotische trucjes worden toegepast zoals de monotone stem en het denkbeeldige touw.

Het verschil met gewone hypnose is dat erotische hypnose drijft op vertrouwen en zelfkennis.
Hoe beter je de ander (of jezelf) kent, hoe sneller je resultaten zal boeken.

Het begin
Hoe begin je daar concreet aan? Je bouwt innerlijke erotische spanning op, door seksuele fantasieën
te bespreken en opwindende gedachten te herhalen. Als je dit als koppel toepast,
is het de persoon onder hypnose die 'luistert', en de andere die vertelt.

Oefenen maar
Door het ophalen van deze erotische gedachten en het scheppen van een erotische sfeer,
bouwt de seksuele spanning in het lichaam zich op en kan een orgasme bereikt worden.
Oefening baart kunst, zeggen experts. "Hoe meer je oefent, hoe meer kans op een intens orgasme."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Onderzoek: Vrouwen ervaren 'coregasm' tijdens sporten

Het kan gebeuren tijdens een intensieve spinning-les in de sportschool, bij het doen van een reeks buikspieroefeningen
of juist tijdens heel ontspannende yoga-oefeningen. Onderzoek wijst uit dat veel vrouwen wel eens een orgasme hebben
zonder dat er sprake is van directe seksuele stimulatie of fantasie, maar wel van (licht) intensieve activiteit.

Vrouwen kunnen dus zonder partner en zelfs zonder aanraking of seksuele gedachten al een hoogtepunt bereiken.
Seks-onderzoeker Debby Herbenick verdiepte zich in het fenomeen wat al jaren 'coregasm' (core verwijst naar de buikspieren
die bij bepaalde sportoefeningen worden aangespannen en die bij vrouwen als bijwerking een prettig gevoel kunnen oproepen.)

wordt genoemd.

Buikspieren
Voor haar studie evalueerde ze de antwoorden van 370 vrouwen in de leeftijd 18 tot 63 jaar, die online reageerden.
45 procent van de respondenten ervoeren een inspanningsgerelateerd orgasme of een intens seksueel gevoel tijdens
het doen van buikspieroefeningen. 26,5 procent voelde dat bij gewichtheffen, gevolgd door yoga (20 procent),
fietsen (15,8 procent), rennen (13,2 procent) en wandelen (9,6 procent).
Een handjevol vrouwen gaf aan zelfs seksuele gevoelens te ervaren tijdens het lopen of dweilen.

Oefeningen waarbij met name de lage buikspieren worden aangespannen, lijken dat gevoel op te roepen.
Als de benen in min of meer ontspannen toestand zijn en vervolgens naar de buik worden getrokken, is het gevoel het sterkst.

Fysieke verklaring
Vanuit fysiek oogpunt valt 'coregasm' goed te verklaren, vinden fitness experts.
Zowel tijdens een work-out als tijdens de seks gaat de hartslag omhoog, en de ademhaling en bloedsomloop zijn sneller.

Debby Herbenick publiceerde de resultaten van haar exploratieve onderzoek, gedaan aan het Center for Sexual Health Promotion
aan het Kensey Institute van de Indiana University in de Verenigde Staten, in een speciale editie van het medische tijdschrift
Seksuele en Relatie Therapie.

Beter seksleven
De wetenschapper stelt dat er nog weinig bekend is, met name op het gebied van de wetenschap, over het orgasme.
Herbenick zou dan ook graag verder onderzoek doen naar het psychologische proces tijdens seks.
Op die manier kunnen vrouwen mogelijk ook meer opgewonden raken tijdens masturbatie of seks met hun partner.

'Het kan zo zijn dat inspanning, waarvan al bekend is dat het significant positieve effecten heeft op ons welzijn,
mogelijk ook het seksleven van vrouwen kan verbeteren,
' aldus Herbenick.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

marie

Citaat van: Iwan op 17 oktober 2010, 17:17:09
Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:
Van fietsen is het een keer gekomen bij mij :juh:

Iwan



Citaat van: marie op 22 maart 2012, 14:13:08
Citaat van: Iwan op 17 oktober 2010, 17:17:09
Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:
Van fietsen is het een keer gekomen bij mij :juh:
Gewoon/normaal fietsen?  :o
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

marie

Citaat van: Iwan op 22 maart 2012, 14:15:29


Citaat van: marie op 22 maart 2012, 14:13:08
Citaat van: Iwan op 17 oktober 2010, 17:17:09
Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:
Van fietsen is het een keer gekomen bij mij :juh:
Gewoon/normaal fietsen?  :o
Tsja.........ben een beetje raar. Is maar een keer gebeurd trouwens.

Iwan



Citaat van: marie op 22 maart 2012, 14:18:21
Citaat van: Iwan op 22 maart 2012, 14:15:29
Citaat van: marie op 22 maart 2012, 14:13:08
Citaat van: Iwan op 17 oktober 2010, 17:17:09
Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:
Van fietsen is het een keer gekomen bij mij :juh:
Gewoon/normaal fietsen?  :o
Tsja.........ben een beetje raar. Is maar een keer gebeurd trouwens.
Stond je toen misschien al een tijdje droog, als ik mag vragen, want dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Heb je nog wel een extra reden om een vaker op de fiets te stappen behalve dat het gezond is en goed voor je lichaam.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

marie

Citaat van: Iwan op 14 april 2012, 12:07:52


Citaat van: marie op 22 maart 2012, 14:18:21
Citaat van: Iwan op 22 maart 2012, 14:15:29
Citaat van: marie op 22 maart 2012, 14:13:08
Citaat van: Iwan op 17 oktober 2010, 17:17:09
Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:
Van fietsen is het een keer gekomen bij mij :juh:
Gewoon/normaal fietsen?  :o
Tsja.........ben een beetje raar. Is maar een keer gebeurd trouwens.
Stond je toen misschien al een tijdje droog, als ik mag vragen, want dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Heb je nog wel een extra reden om een vaker op de fiets te stappen behalve dat het gezond is en goed voor je lichaam.
Nee, volgens mij niet. Het kwam zomaar spontaan en is ok bij 1x gebleven.

Metalholic

Maar op een paard danwel fiets worden de erogene zones toch wel aangeraakt niet dan?

mary-kate

Citaat van: Iwan op 17 oktober 2010, 17:17:09
Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:

Ik heb paard gereden maar nooit een orgasme gehad. Als je op een bepaalde manier gaat zitten dan word het wel een beetje gestimuleerd ook op de (gewone,geen racer of mountainbike ofzo) fiets. Maar ik denk ook dat als je een strak broekje aan hebt toch al een beetje een sexy gevoel geeft dat je je al opgewonden door voelt
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: mary-kate op 25 december 2012, 14:13:53
Citaat van: Iwan op 17 oktober 2010, 17:17:09
Ik heb wel een gehoord dat vrouwen van paardrijden een orgasme kunnen krijgen, van fitness een orgasme krijgen
had ik nog nooit gehoord. Wel zielig voor die vrouwen die nooit van hun leven een orgasme bereiken.   :cry:

Ik heb paard gereden maar nooit een orgasme gehad. Als je op een bepaalde manier gaat zitten dan word het wel een beetje gestimuleerd ook op de (gewone,geen racer of mountainbike ofzo) fiets. Maar ik denk ook dat als je een strak broekje aan hebt toch al een beetje een sexy gevoel geeft dat je je al opgewonden door voelt
Nooit een orgasme gehad van het paardrijden of uberhaubt nog nooit een orgasme gehad?  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

De vijf gekste orgasmes die een mens kan krijgen

We hebben allemaal onze eigen voorkeuren als het aankomt op het bereiken van een climax. Dat je daarbij gerust
verder mag denken dan het stimuleren van de genitaliën, bewijzen deze vijf bizarre soorten orgasmes.

Thumbjob
Een climax bereiken wanneer je lichaam bijna verlamd is, dat kan. Het verhaal van Rafe Biggs toont in ieder geval aan
dat je lijf zeer inventief omspringt met seksueel genot.

Sinds zijn ongeval kon Biggs vanaf zijn taille niets meer voelen, een trauma dat zijn seksleven uiteraard ernstig saboteerde,
tot zijn vriendin hem een 'thumbjob' gaf. Vanaf dat moment deed zijn duim dienst als surrogaatpenis.

Het fenomeen wordt een 'orgasmetransfer' genoemd. Je kan het zien als een poging van de hersenen om zichzelf aan te passen
aan de fysieke veranderingen door de bedrading als het ware opnieuw te leggen.

Hersenclimax
Een spontaan orgasme krijgen, gewoon door er alleen maar aan te denken? Het kan! Je brein wordt door sommigen niet voor niets
het grootste seksorgaan genoemd. Tijdens een onderzoek aan Rutgers University werd aan de hand van hersenscans ontdekt dat
de vrouwelijke proefpersonen effectief in staat waren zichzelf een climax te bezorgen, zonder een tikkeltje fysieke stimulatie.

Al sinds het prille begin van de 19de eeuw wordt er melding gemaakt van vrouwen (en soms ook mannen) die zichzelf in
een orgastische toestand konden fantaseren. Uiteenlopende cijfermateriaal legt het aantal ergens tussen 2 en 64 procent
van de totale bevolking. Tijd voor een persoonlijk experiment?

Wat de MRI-scans laten zien, is dat het spontaan orgasme gepaard gaat met activiteit in de hersenregio's die corresponderen
met de effectieve stimulatie van erogene zones. Wat je brein betreft, is het net zo goed als een levensechte vrijpartij.

Voetpret
Als je een orgasme kan krijgen via je duim, waarom dan niet met dank aan andere, doorgaans niet zo seksueel getinte lichaamsdelen?
In dit specifieke verhaal, proberen de hersenen echter niet te compenseren voor een verlies van sensatie in de genitaliën.

In het geval van de anonieme mevrouw A. zorgde haar linkervoet 5 tot 6 keer per dag voor een plaatselijk orgasme.
De bizarre afwijking ontstond na een intensieve ingreep. Tijdens het genezingsproces staken de 'voetgasmes' plots de kop op.

Artsen vermoeden dat de operatie zenuwschade veroorzaakt heeft, waardoor bepaalde signalen verkeerd geïnterpreteerd
worden door de hersenen en aanzien als seksuele stimulatie. De orgasmes konden ontstaan na een gevoel van opwinding,
maar ook gewoon uit het niets. Hoewel de sensatie enkel in de voet zelf voelbaar was (stel het je eens voor), had A. soms
ook plots last van de vaginale vochtproductie die gepaard gaat met een normaal orgasme.

Yogasme
In het Engels worden vrouwelijke orgasmes die voorkomen tijdens het sporten 'coregasms' genoemd omdat ze meestal
ontstaan tijdens oefeningen die de kern van je lichaam en dus ook je buik- en bekkenbodemspieren trainen.

Denk - naast yoga en pilates - maar aan touwklimmen, gewichtheffen, buikspieroefeningen en zelfs zwemmen.
Hoe yogasmes precies ontstaan is nog niet helemaal helder. Eén theorie is dat de actie stimulerende druk op de clitoris
zou zetten en dat er door de inspanning ook een verhoogde bloeddoorstroom is naar de vrouwelijke geslachtsorganen.

Bevallingsgenot
Het klinkt zeer ondenkbaar dat je tijd of zin kan hebben in een orgasme op het moment dat je een minimensje uit je lijf
moet persen, maar ongeveer 0,3 procent van alle bevallende vrouwen zou het meemaken. Als we Google mogen geloven
komen elke dag meer dan 1.000 vrouwen (370.000 geboortes/dag) klaar op de bevallingstafel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."