Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wanneer ga je van samenwonen over op trouwen?

Gestart door Iwan, 26 april 2012, 17:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: carola op 31 december 2013, 01:23:55
wij hebben 3 jaar een relatie, wonen nu 2 jaar samen, ik wil heel graag trouwen of geregistreerd partner schap, als er nu wat met GJ gebeurt heb ik nergens recht, en vind gj zijn achternaam leuker dan mijn achternaam dus ben benieuwd of we gaan trouwen
Kan me wel iets bij voorstellen, jullie hebben samen een leven opgebouwd en naar ik heb begrepen willen jullie ook een kind.
Als een van jullie iets overkomt kan het zomaar zijn dat de ander alles kwijt is wat jullie samen hebben opgebouwd.

Wanneer ik een (langdurige) relatie zou hebben dan zou ik het wel een fijn idee vinden dat wanneer mij iets zou overkomen
dat mijn partner niet onverzorgd achterblijft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Als je een samenlevingscontract hebt kun je die dingen ook regelen. Zo heb ik recht op het pensioen van Cedric als hij komt te overlijden en het huis wordt met de helft afbetaald mocht er iets gebeuren. Dit hebben wij met het kopen van het huis geregeld met onze notaris. Zulke dingen zijn te regelen en daar hoef je echt niet perse voor te trouwen. Een kind erken je en als papa krijg je via de rechtbank ook het justitiële gezag over je kind ook dat kan zonder te trouwen. Ik hoor de laatste tijd nog maar weinig als reden "omdat we van elkaar houden". Er komt altijd dat zinnetje achter "omdat het dan allemaal zo goed geregeld is" Maar ondertussen (hoe graag ik ook wil trouwen) heb ik het ook prima geregeld en zijn we niet getrouwd. En trouwen omdat je de ander z'n achternaam mooier vindt......die reden heb ik nog nooit gehoord, haha! :D

Goitske

Ooh ik ben heel blij dat ik van mijn achternaam af ben hoor was bij mij ook een van de redenen, Marcel wist dat ik zijn naam zou aannemen heb dus ook totaal mijn eigen naam laten vervallen dus geen Buurman-Brinkman maar gewoon Buurman.

Als je een samenlevingscontract, testamenten en erkenning hebt is het bij wet nog steeds beter geregeld als je kinderen heb als een van de twee wat overkomt, dus voor ons ook de reden geweest om te trouwen. Trouwen omdat we van elkaar houden was natuurlijk wel zo anders trouw je niet maar ook zonder het trouwen was dat niet anders geweest.