Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Alleenstaande Ouders

Gestart door Iwan, 25 augustus 2007, 21:58:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Ben jij een alleenstaande moeder/vader?
Hoe combineer je je kind(eren) met je werk en hoe maak je tijd voor jezelf?

Heb je nog tips voor andere alleenstaande ouders?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

M_Amarins

Ben jij een alleenstaande moeder/vader?
Hoe combineer je je kind(eren) met je werk en hoe maak je tijd voor jezelf?

Heb je nog tips voor andere alleenstaande ouders?


Ik ben een alleenstaande mama van bijna 2 kindjes. Nr. 2 is onderweg.
Duco gaat naar een gastouder toe als ik naar school toe ga. En tijd voor mezelf, dat heb ik als hij op bedje ligt of als hij het weekend bij zijn vader is. Hij gaat 1 weekend per 2 weken naar zijn vader toe te logeren.

De baby zal strakjes gewoon altijd thuis zijn, dit omdat haar vader niets met haar te maken wil hebben... :(

Of ik tips voor andere alleenstaande ouders heb?
Zorg dat je wel wat steun van familie of vrienden hebt, dan is alles een stuk makkelijker.

Minnie_Mouse

*Amarins, jij zit toch ook op ouderskwebbel..... * ?


But anyway:
Ik zit op 't moment in de 'ziektewet' ik ben arbeidsongeschikt nog steeds, vanwegen mijn bekken. Ik heb geprobeert te werken, maar dat hield ik niet vol, dat ging teveel pijn doen.  Anders paste oma's op, omdat oma's afgekeurd is vanwegen longkanker en niet meer mag werken wilt zij me heel graag helpen als ik werken moet bijv. of naar school ga.

Tijd voor mezelf heb ik wel genoeg hoor, hij kan goed zelf spelen, maar tuurlijk je houdt t altijd in de gaten! En als hij eenmaal slaapt, dan slaapt hij ook wel goed. Soms dan neemt oma's 'm een dagje, en dan ist even 'n dagje vol met rust..

En inderdaad, wat Armarins zegt, zorg dat je ten allen tijden genoeg steun krijgt van je familie, kenissen, vrienden of vriendinnen dat maakt het voor jezelf wat fijner, en makkelijker al is het nog steeds moeilijk op sommigen momenten !

Iwan

Ik ben geen alleenstaande ouder, ben sowieso geen ouder,
maar het lijkt me erg moeilijk om alleen voor de opvoeding van je kind te staan, ik denk niet dat ik het zou kunnen.
Ik zou denk ik wel de hulp van mijn moeder en andere familieleden inroepen mocht ik ooit voor zo'n situatie komen te staan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ik ben een alleenstaande ouder, het geluk dat ik heb is dat ik vanaf de geboorte veel steun heb gehad van mijn moeder alhoewel net na de geboorte de situatie niet makkelijk was doordat moeders een tijd in het ziekenhuis was en ik dus op een gegeven met moeders in de rolstoel en mijn zoon in de maxi cosi bij haar op schoot door de stad liep...Achteraf gezien wel een vreemde maar grappige situatie...

Ik weet ook niet beter dat dan dit en voor mij is het dus geen complexe situatie, het is soms niet makkelijk met regelingen treffen wat betreft werken e.d. maar uiteindelijk heb ik altijd kunnen werken en kon er voor zoverre als mogelijk mijn tijden aangepast worden op bvb de kinderopvang en/of mijn moeder haar werktijden....

Nadelen zie ik dan ook niet zozeer misschien juist doordat de situatie nooit anders is geweest...
En een groot voordeel is natuurlijk dat je zelf de beslissingen kan maken over je eigen kind! :)
Eigenlijk komt het er op neer...het is maar net hoe de situatie is en je past je daarop aan!

Iwan



Citaat van: Margje op 16 oktober 2010, 19:59:54
Nadelen zie ik dan ook niet zozeer misschien juist doordat de situatie nooit anders is geweest...
En een groot voordeel is natuurlijk dat je zelf de beslissingen kan maken over je eigen kind! :)
Eigenlijk komt het er op neer...het is maar net hoe de situatie is en je past je daarop aan!
Misschien een beetje persoonlijke vraag, is de vader van Yaël helemaal niet meer in beeld dan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op 17 september 2011, 22:44:16


Citaat van: Margje op 16 oktober 2010, 19:59:54
Nadelen zie ik dan ook niet zozeer misschien juist doordat de situatie nooit anders is geweest...
En een groot voordeel is natuurlijk dat je zelf de beslissingen kan maken over je eigen kind! :)
Eigenlijk komt het er op neer...het is maar net hoe de situatie is en je past je daarop aan!
Misschien een beetje persoonlijke vraag, is de vader van Yaël helemaal niet meer in beeld dan?

Kort maar krachtig....nee.....

Iwan



Citaat van: Margje op 19 september 2011, 20:14:19
Citaat van: Iwan op 17 september 2011, 22:44:16
Citaat van: Margje op 16 oktober 2010, 19:59:54
Nadelen zie ik dan ook niet zozeer misschien juist doordat de situatie nooit anders is geweest...
En een groot voordeel is natuurlijk dat je zelf de beslissingen kan maken over je eigen kind! :)
Eigenlijk komt het er op neer...het is maar net hoe de situatie is en je past je daarop aan!
Misschien een beetje persoonlijke vraag, is de vader van Yaël helemaal niet meer in beeld dan?

Kort maar krachtig....nee.....
Hij weet wel van het bestaan van Yaël?
en zoja was/is het zijn eigen keuze ook geen contact meer te hebben met Yaël of zou jij dat wel willen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op 22 september 2011, 19:53:41


Citaat van: Margje op 19 september 2011, 20:14:19
Citaat van: Iwan op 17 september 2011, 22:44:16
Citaat van: Margje op 16 oktober 2010, 19:59:54
Nadelen zie ik dan ook niet zozeer misschien juist doordat de situatie nooit anders is geweest...
En een groot voordeel is natuurlijk dat je zelf de beslissingen kan maken over je eigen kind! :)
Eigenlijk komt het er op neer...het is maar net hoe de situatie is en je past je daarop aan!
Misschien een beetje persoonlijke vraag, is de vader van Yaël helemaal niet meer in beeld dan?

Kort maar krachtig....nee.....
Hij weet wel van het bestaan van Yaël?
en zoja was/is het zijn eigen keuze ook geen contact meer te hebben met Yaël of zou jij dat wel willen?

Ja dat weet hij....
Eigen keuze alhoewel hij Yaël 1 keer heeft gezien toen hij 2 was.....
Voor de rest ga ik er niet al te veel op in....vragen staan vrij via pb...