Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Het schaamhaar verven

Gestart door Iwan, 11 maart 2007, 17:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan




Volgens de Elle mag het 'tuintje' alleen nog worden 'aangeharkt', een geschoren poes is zo volks.
Wel wordt het helemaal hot om je schaamhaar te ververven.
De Site Betty verkoopt zwarte, blonde en knalroze verf speciaal voor de poes.

Voor de Egyptenaren was een glad lichaam het toppunt van schoonheid.
Dus werd er vooral door de dames en heren van stand fanatiek gewaxt,
met een mengseltje van olie en honing. Overigens niet alleen 'van onderen',
maar overal, behalve op het hoofd. De Grieken en na hen de Romeinen namen
het schoonheidsideaal van de Egyptenaren over. Glad stond voor jong en mooi.
Harig was lelijk en volks. "Zorg ervoor dat je oksels niet naar wilde geit ruiken
en dat je benen niet als borstels zijn"
waarschuwde de Romeinse dichter Ovidius
de jonge meisjes die zich verdiepten in zijn Kunst van het Liefhebben.
In de Middeleeuwen was het helemaal gedaan met het scheren en waxen.
Volgens de kerk was alles wat maar naar seks riekte zondig. Hel en verdoemenis voor wie
in een speciaal daarvoor gereserveerde ruimte in het Romeinse badhuis zijn of andermans
kruis ging zitten plukken! Beter nog: weg met die badhuizen.
In het Oosten bleef men echter fanatiek ontharen. Schaamhaar werd als onrein beschouwd
en moest (moet nog steeds) om religieuze én hygiënische redenen verwijderd worden.
Dat men lichaamshaar lelijk bleef vinden, blijkt ook uit het feit dat de meisjes weer driftig gingen scheren
toen hun kleren vanaf de jaren twintig van de vorige eeuw alsmaar kleiner werden. In eerste instantie,
toen mouwen en rokken korter werden, werden alleen benen en onderarmen geschoren.
Later, toen mouwloze en strapless jurken in de mode kwamen, waren ook de oksels aan de beurt.
De bikinilijn volgde vanzelf, toen het badpak of de zwembroek met pijpjes haar pijpjes verloor
en er steeds hoger uitgesneden broekjes kwamen. Wat benen, oksels en bikinilijn betreft,
is er in al die jaren weinig veranderd. Wie niet scheert, is een viezerik. Of (in de jaren zestig en zeventig)
een al dan niet lesbische feministe. Wie vergeten is te scheren en betrapt wordt met stoppels schaamt zich dood.

Volgens ene Betty Dobson, sextherapeute uit New York, is de kale poes een blijvertje.
En dat omdat onze ideeën over wat openbaar is en wat privé veranderd zijn. Bloot is niet meer zo privé
als vroeger. We gaan massaal naar de sauna, naar het naaktstrand, ach, zelfs naar de parenclub.
En velen van ons vinden dat dan toch mooier zonder haar.




©nietvoordepoes.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Schaamhaar verven?  *G Nog ff en we worden verplicht om vlechtjes in te leggen, krulspelden in ons schaamhaar te doen, of misschien zelfs wel vaginadreadlocks ...wat een idioot gedoe!

Bo

Jeemig de peemig, schaamhaar verven??
Ik heb nu al moeite om mijn lingerie uit te zoeken uit mijn nachtkastje ;D , mijzelf kennende wil ik dan ook aangepast aan de kleur van mijn ( schaam ) haar een setje uit zoeken.
Moet ik nog eerder op staan, nee hoor ,niks voor mij  *G

Iwan

Schaamhaar verven lijkt mij helemaal niets, kan me ook niet voorstellen dat mensen het echt doen.
Ik vind een geschoren poes helemaal niet volks, ik hou niet zo van schaamhaar, heb bij een vrouw het liefste een streepje of alles eraf.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Haha verven? ik zie het al helemaal voor me :)
Nee ik scheer het er liever allemaal af.

Joost

Wel een uitkomst hoor denk ik.

Layla

Het lijkt me niks... Moet je je ook nog zorgen maken over de uitgroei schaamhaar  8*)

Goitske

He jammer dat het niet in het zeegroen is wel zo zomers!  ;D

Iwan

Citaat van: Goitske op 15 mei 2013, 21:40:33
He jammer dat het niet in het zeegroen is wel zo zomers!  ;D
Die kleur, zeegroen, zal vast wel beschikbaar zijn, maar waarom zou je je schaamhaar verven....
er is toch bijna niemand die het ziet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
Nieuwste beautytrend: gekleurd okselhaar

Heel wat vrouwen laten hun okselhaar wat groeien omdat ze het beter vinden of de schoonheidsidealen
van vandaag uit de weg willen ruimen. Daar komt nu nog een schepje bij: heel wat dames op Instagram
en Twitter posten namelijk trotse foto's van zichzelf met hun gekleurde okselhaar. Groen, roze, blauw: alles kan.

Roxie Hunt, een haarstyliste uit Amerika, is een van de grote voorbeelden van de nieuwste trend.
"Ik wilde al lang het okselhaar van mijn collega verven omdat het zo zou passen bij haar blauwe kapsel.
Ik vroeg haar of ze het gekke idee zag zitten en ze antwoordde meteen 'ja'. Het is trouwens geen geheim
dat heel wat vrouwen hun haar soms liever laten floreren dan een hard scheermes tegen hun zachte huid te wrijven
",
schrijft Hunt op haar blog.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

pfff wat een trend joh, maar dat is dan wel voor de "hairy" types weg gelegd haha

Iwan

Ik vind het er maar vies uitzien..... Zou niets voor mij zijn, hoewel ik mijn okselhaartjes ook niet eraf haal.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."