Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Borstvoeding?

Gestart door Margje, 15 oktober 2011, 17:12:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Goitske

Dan zou ik er ook heel snel klaar mee zijn! Flessen zijn tegenwoordig ook goed

Lynn

Borstvoeding! Mis het nu soms nog. Niet dat ik haar nu nog zelf gevoed zou hebben,  maar toch :)

Sugamilk

Ik geef ook bv. en zou nog niet anders willen

Kim

Bij Lars 1 week bv gegeven, volgende kindje krijgt meteen de fles!

Sugamilk

Niet om aan te dringen, maar wat is je reden daarvoor? Als ik dat mag vragen

Kim

- te grote borsten dus kon alleen in rugbyhouding met vinger bij zijn neus
- veel te veel melk -> steeds zeiknat ook met lillypads
- kloven en pijnlijk tot bloedens toe
- Lars dronk slecht en bleef afvallen tot 2300 gram
- ik vond het vreselijk

Op aanraden van kinderarts kunstvoeding om bij te voeden
en toen kwam Lars bij en waren wij klaar met de bv!

Sugamilk

Ah zo!

Ik moet bekennen dat de eerste 2 weken ook een regelrechte ramp hier waren, maar heb toen een lactatie kundige laten komen, deze heeft ons enorm geholpen. Nu ook geen kloven meer en gelukkig is mijn overproductie gezakt. :-)

Kim

Ik had de eerste week non stop lactatiedeskundige om me heen wandelen aangezien Lars
op de Medium care lag. Was een vreselijke kraamperiode!  :'(

Goitske

ik ga wederom voor borstvoeding, bij jan helaas maar 2 weken kunnen doen toen tepelkloven, borst en baarmoeder ontsteking. Door de ontstekingen was de productie tot 0 terug gelopen was wel weer op te starten maar zat er toen zelf zo erg door heen dat ik voor de fles gekozen heb. Voor mij was de keuze of borstvoeding tenkoste van mij en het moeder zijn voor Jan of fles voeding geven, snel beter worden en moeder kunnen zijn voor Jan.

Nu nieuwe ronde nieuwe kansen en we zien het wel hoe het loopt. Ik heb Jan 2 weken alles mee kunnen geven en hij is gewoon goed groot geworden op de fles en hooguit soms wat snotterig maar tot nu toe nog steeds niet echt ziek geweest wel eens een dagje maar niet echt.

Sugamilk

Met bv. kunnen ze natuurlijk ook snotterig worden.
Ik geef nu bijna 4mnd bv en ben blij dat het zo goed gaat.
In het begin was ik het zo beu, ze hapte niet aan. Gelukkig nog nooit tepelkloven en ontstekingen gehad!

Sugamilk

Inmiddels poosje verder maar bv loopt nog steeds prima.

Lynn

Ik geef nu wederom borstvoeding. Het gaat weer super! Het is alleen wel een erg gulzig mannetje. Hij komt nu nog om de vier uur. Omdat hij al flink doorslaapt laat hij er in de nacht meer uren tussen.

Sugamilk

Super Lynn!

Ik heb met Esmee uiteindelijk 2jaar borstvoeding gegeven! Mis het nu nog soms! Vond het een fijn moment samen.

Lynn

Citaat van: Sugamilk op  7 oktober 2017, 12:52:59
Super Lynn!

Ik heb met Esmee uiteindelijk 2jaar borstvoeding gegeven! Mis het nu nog soms! Vond het een fijn moment samen.

Zoveel respect voor jou! Super fijn!

Mijn doel is minimaal een jaar. Bij Lux ging het rond de vijf maanden niet meer goed. We wachten het af :)

Sugamilk

Dank je! Ik vond het steeds makkelijker worden dus hield het ook vanzelf steeds langer vol! Succes :)

Kim

Bij Fenne meteen de fles en geen moment spijt van gehad!  ;D