Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Omkoping in de Champions League??

Gestart door Iwan, 8 december 2011, 00:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denk jij dat er sprake is van omkoping?

Ja, Dinamo is omgekocht.
Ja, de Portugese grensrechter is omgekocht.
Ze zijn allebei omgekocht.
Nee, dat geloof ik niet.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Omkoping in de Champions League??

Olympique Lyon heeft vanavond een onmogelijk geachte opdracht volbracht. De Franse ploeg vermorzelde Dinamo Zagreb
met 7-1 en passeerde door die monsterscore Ajax op doelsaldo in de stand van groep D van de Champions League.


Onterecht afgekeurde doelpunten
Bij Ajax, dat verder voetbalt in de Europa League, wees iedereen na afloop van de laatste groepswedstrijd met de beschuldigende
vinger naar de Portugese leiding. Zo keurde de Portugese scheidsrechter Manuel De Sousa Neves Moreira de Sousa voor rust
op advies van zijn assistent twee keer ten onrechte een doelpunt van de thuisclub af. Nicolas Lodeiro (32ste minuut)
en Miralem Sulejmani (36ste minuut) stonden niet buitenspel toen ze doelman Antonio Adan passeerden.

Frank de Boer
Trainer Frank de Boer noemde het woensdag na de uitschakeling van Ajax in de Champions League
opvallend dat Dinamo Zagreb in de tweede helft maar liefst zes treffers tegen Olympique Lyon heeft geïncasseerd.
'Ik weet dat ze met tien man speelden', zei hij. 'Maar ik heb ook begrepen dat die ballen er wel heel makkelijk in gingen.
Daarbij heb ik ook wel eens met tien man gevoetbald. Dan kun je het een tegenstander heel moeilijk maken.
'

De Boer reageerde pas op de ruime uitzege van Lyon (1-7) na verschillende vragen van journalisten.
'Want ik vind dat we altijd eerst naar ons zelf moeten kijken', zei hij. 'Wij geven ook twee doelpunten weg.
Maar helaas worden er ook nog eens twee doelpunten van ons onterecht wegens buitenspel afgekeurd.
'

'Ik kan ook niet zo veel met die uitslag van Lyon. Het is alleen opvallend. Maar ook al zou er iets vreemds zijn gebeurd.
Dan moet je het ook maar kunnen bewijzen. Daarom richt ik me op de wedstrijd van zondag tegen RKC.
Al zullen we eerst even moeten rouwen. Daarom geef ik mijn spelers ook vrijdag vrij.
'

Omgekocht
Voetbalanalisten Jan van Halst en Youri Mulder suggereerden in de nabeschouwing dat de voetballers van Dinamo Zagreb
zijn omgekocht en expres met 1-7 hebben verloren van Lyon. Dat zeiden de analytici zojuist voor de camera's van de NOS.

Op tv-beelden is duidelijk te zien hoe de doelman van Dinamo een knipoog geeft aan Bafétimbi Gomis
nadat deze kort daarvoor een goal heeft gemaakt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een grensrechter die een ploeg 2× in 1 wedstrijd zwaar benadeeld door 2 doelpunten onterecht af te keuren
hoort al niet thuis op het niveau van de CL. Ik ga er vanuit dat de beste man nooit meer een wedstrijd fluit op dit niveau.

Het belabberde spel van Zagreb, metname in de 2de helft, tegen Lyon deed mij mijn wenkbrauwen ook wel fronsen,
maar volgens mij kun je nooit bewijzen dat er sprake was van doorgestoken kaart. Al gaf de keeper een knipoog,
liep hij te stuntelen alsof het de eerste keer was dat hij een bal aanraakt en houd hij wel van een gokje, en hangt
er om Zagreb al jaren de zweem van een ploeg die te koop is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Het zou mij niet verbazen als er in de voetbalwereld veel meer te koop is dan menigeen denkt. Nog afgezien van dit gedoe.
Voetbal is geen sport meer, maar een bedrijfstak waar grof geld in omgaat.  Het lijkt mij raar als daar nooit een spoortje
van fraude of smeergeld voorkomt.
Kijk maar naar de wielrennerswereld daar komt het stukje bij beetje aan het licht, terwijl sommige dingen toch al jaren bekend waren,
terwijl men daar gewoon niet aan wilde en het dus maar verzweeg.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Drama Ajax nóg groter: twee buitenspelgoals Lyon?

De pijn van de uitschakeling in de Champions League zal nog wel even aanwezig zijn in Amsterdam.
Na de twee onterecht afgekeurde doelpunten bij Ajax - Real Madrid (0-3) en het opvallende gemak waarmee Olympique Lyon na rust
over Dinamo Zagreb heen walste (1-7), lijkt het er nu ook nog eens op de de Fransen woensdag twee keer in buitenspelpositie scoorden.

Fans op internet analyseerden de zeven doelpunten van Lyon in de laatste groepswedstrijd van de Champions League.
De afgelopen dagen leidde de goals - wegens merkwaardig slap verdedigings- en keeperswerk van Zagreb - tot geruchten over omkoping.

En wat blijkt? Terwijl in de Arena voor de theepauze twee keer een zuivere goal van Ajax werd teruggevlagd,
lijken de 1-4 (Bafétimbi Gomis) en 1-7 (Jimmy Briand) van Lyon in Zagreb wél buitenspel geweest te zijn.

Vandaag meldde een Kroatische nieuwssite net.hr overigens dat de spelers van Dinamo Zagreb in de rust ruzieden
met de inmiddels ontslagen trainer Krunoslav Jurcic. Aannemelijker dan omkoping is daarom dat de Kroatische voetballers
een vertrek van hun trainer - na de zevenklapper de laan uitgestuurd - hebben geforceerd.

Michel Platini
UEFA-preses Michel Platini ziet geen aanknopingspunten dat het Champions Leagueduel tussen Dinamo Zagreb en Olympique Lyon (1-7)
gemanipuleerd zou zijn. Dat liet Platini weten na een zitting van de UEFA in het Italiaanse Venetië.
"Er zijn nou eenmaal wedstrijden waarin de doelman een slechte dag heeft.
Ook komt het wel eens voor dat een team minder gemotiveerd aan de aftrap verschijnt, omdat het al uitgeschakeld is
", aldus Platini.

Eerder liet de UEFA al weten dat het op basis van een analyse van gokpatronen geen aanleiding ziet
om verder onderzoek te doen naar de wedstrijd in Kroatië. "Dus zijn mijn twijfels vervlogen."

Mede door de opmerkelijke uitslag in Zagreb liep Ajax de volgende ronde van de Champions League mis.
Op doelsaldo plaatste Lyon zich voor de laatste zestien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Zeker weten doen we het niet natuurlijk, maar het zou mij niet verbazen als er inderdaad omkoping in het spel is.