Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sparen jullie?

Gestart door Iwan, 11 maart 2015, 00:38:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Spaar jij of sparen jullie?

Zetten jullie elke maand bv een bepaald bedrag apart, voor tegenvallers of voor de vakantie?
Sparen jullie ook voor de 'oude dag'?

Of leven jullie financieel in het nu en zet je geen geld opzij?


Als je een partner hebt.... sparen jullie samen of spaart ieder voor zich?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Wij sparen zeker!! Zo was onze riolering stuk en moesten we ff 3200 Euro betalen.......dan ben je wel blij als je steeds een buffer hebt die je aanvult. Voor vakantie sparen we niet, want we maken geen dure reizen.

Iwan

Ik spaar niet echt, als ik wat geld over heb dan gaat het op aan drugs, drank of vrouwen....  *G

(eigenlijk aan het huis en/of achterstanden, maar dat klinkt minder stoer)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

We hebben spaargeld, voor als we straks gaan trouwen

Kattenhuis

Na aftrek van de vaste lasten ben ik al blij dat ik het red met mijn salaris. Van sparen komt momenteel niet zo veel.

DonWoozy

wij proberen wel zoveel mogelijk te sparen. Je kunt altijd ineens kosten hebben waar je gewoon weg geld voor
nodig hebt dan is het wel zo gemakkelijk om dan ook een voorraad te hebben

Nevyn

Ik moet wel sparen. Voor mijn pensioen, voor de eventuele bruiloft, voor de kinderen straks.  Ik vind dat je tegenwoordig ook niet meer onder sparen uitkomt.

mary-kate

Ik spaar wel een beetje voor als er iets in huis kapot gaat zoals een koelkast of een diepvries en zo
Life can be so beautyfull
so follow your heart

attje

Ben meestal wel aan het sparen. Altijd handig om wat achter de hand te hebben.
Qua pensioen heb ik het opgezocht wat ik netto per maand zal krijgen als ik met pensioen ga. Dan moet het pensioen nog wel continue geïndexeerd worden.

Voor de geïnteresseerden, op www.mijnpensioenoverzicht.nl kan je inloggen met je DigiD en checken hoeveek je per maand zou krijgen als je met pensioen gaat.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo