Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Japanners willen mammoet tot leven wekken

Gestart door Iwan, 17 januari 2011, 22:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: AD.nl
Japanners willen mammoet tot leven wekken

TOKIO - Japanse onderzoekers willen volgens de krant Yomiuri Shimbun over vijf jaar een mammoet doen herrijzen.
De wetenschappers hopen op deze wijze meer inzicht te krijgen in het zoogdier dat duizenden jaren geleden uitstierf.
De Japanners onttrokken afgelopen zomer celweefsel uit een mammoetkarkas dat in een Russisch laboratorium wordt geconserveerd.
Vervolgens willen zij de celkernen daarvan implanteren in de geprepareerde eicellen van een olifant.

Die eicellen zijn ontdaan van de celkernen en daardoor denken de onderzoekers een embryo met mammoetgenen tot leven
te kunnen wekken. Dat embryo wordt vervolgens geplaatst in de baarmoeder van een olifant, die dan als alles als goed gaat
bevalt van een babymammoet.

De wetenschappers hopen de mammoet op deze manier binnen zes jaar ter wereld te brengen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Loopt mammoet nog steeds op aarde rond?

Beelden van een beest dat door ijskoude Siberische wateren waadt zouden volgens experts bewijzen
dat de mammoet helemaal niet uitgestorven is. Anderen trekken de echtheid van deze beelden in twijfel.
Wetenschappers schatten dat de mammoet sinds zo'n 4000 jaar uitgestorven is.
Maar nu een filmpje suggereert dat dit dier nog in Siberië rondloopt, groeit de twijfel.
De beelden werden vorige zomer in de Okrugregio gemaakt door een ingenieur van de regering.
Hij zag een dier met de grootte van een olifant door het water stappen. De haren van zijn vacht
komen overeen met de resten van mammoeten die wetenschappers aantroffen in het permafrost van Rusland.

Grootste ontdekking
Expert Michael Cohen: 'Er zijn heel wat geruchten dat mammoeten nog steeds op aarde rondlopen in Siberië.
Lokale inwoners getuigden al meermaals dat ze deze dieren zagen rondlopen. Het is een gigantisch gebied,
in een groot deel ervan kwam is nog onbekend terrein voor de mens. Het is mogelijk dat het dier daar nog steeds rondloopt.
'

De meeste mamoeten stierven 10.000 jaar geleden uit, maar een klein aantal bleef rondzwerven
op het eiland Wrangel aan de Siberische kust. Zij zouden 3.500 jaar geleden uitgstorven zijn.


Beer
'Als dit waar blijkt te zijn, kan dit de plannen van Rusland storen om dit gebied te ontwikkelen.
Dit filmpje kan een van de grootste ontdekkingen ooit zijn.
'
Maar niet iedereen is het eens dat het echt om een mammoet gaat. Sommigen zeggen dat de beelden zijn gefabriceerd,
ze denken dat het om een verloren gegane olifant gaat. De derde theorie is dat het een beer is met een grote vis in zijn bek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik zie er ook een beer in met een vis in de bek.
Heb mijn moeder het filmpje laten zien en gevraagd wat het was, zonder dat ze het berichtje had gelezen,
ze wist dus niet waar het over ging. Ze zei meteen dat is een beer met een vis in de bek.

Ik vraag me wel altijd af bij dit soort berichtjes wie de experts zijn die hun mening geven en wat hen tot expert maakt.
Heb het idee dat bij soort filmpjes dat de experts 'gelovers' zijn en dat ze als experts worden genoemd omdat ze
een mening hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Naar mijn idee is het ook een beer met een vis in de bek.....Vraag is wat degene heeft gezien die het filmpje heeft gemaakt...als ze daar nou eens beginnen ;) Bedoel het filmpje is wat vaag....

Lejah

Een van mijn kinderen, een kind van deze tijd, zag dit filmpje ook en reageerde: hee een beer met een gephotoshopte slurf!.