Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Welk anticonceptiemiddel

Gestart door Iwan, 4 juni 2007, 02:55:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welk anticonceptiemiddel gebruik jij?

Sterilisatie
0 (0%)
De Pil
8 (61.5%)
Prikpil
0 (0%)
Spiraaltje, Hormonenstaafje
0 (0%)
Condooms, Pessarium, Hormonenring
3 (23.1%)
Anders, ....
2 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 11

Iwan

Welk Anticonceptiemiddel gebruik jij?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

De pil, maar wil binnenkort wat anders.

Metalholic

Ik in principe niets. Vriendin pil. En zo niet dan maar rubber,  :P

jaantje




Lynn

Nog steeds de pil... al hoop ik dat dat niet meer voor lang is ;)

Iwan

Condooms,
(en de dame is meestal wel aan de pil, maar daar doe ik niets aan)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tyz

Mn vriendin wil (voorlopig) nog niet aan de pil dus condooms.

gjk

gewoon lekker ouderwets het condoom.

Lynn

Volgende maand eindelijk voor een spiraaltje naar de huisarts!

Lejah

Niets

Nadat het eerste kind jaren op zich heeft laten wachten hebben wij nooit meer iets gebruikt. Daarna is er nog 1 kindje gekomen maar daarna niets meer. We hebben het dus niet nodig en als er ooit meer komt of gekomen was dan waren we daar alleen maar dankbaar voor geweest.

carola


Iwan

Met Linda gebruikten ik/wij in het begin condooms. (zij was ook aan de pil)
De eerste keer waren er dus nergens condooms te vinden, was koninginnedag, zijn de hele stad doorgelopen
om condooms te vinden, maar of ze hadden ze niet of ze waren uitverkocht. Uiteindelijk in Grijpskerk nog
een condoomautomaat gevonden waar nog condooms in zaten, terwijl ik dacht dat die automaat niet meer in gebruik was.  *G

Henriëtte had een spiraaltje, maar ook met haar gebruikten we in het begin het condoom.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Sowieso de pil en afhankelijk van een relatie condoom of geen condoom....

Lynn

Momenteel niets :). Na de bevalling ga ik borstvoeding geven en dus niet aan de pil. Ik wil daarna graag een spiraaltje.

Lejah

Citaat van: Lynn op  6 januari 2012, 19:46:02
Momenteel niets :). Na de bevalling ga ik borstvoeding geven en dus niet aan de pil. Ik wil daarna graag een spiraaltje.

En tijdens de borstvoeding dan? Condoom?
Je zal versteld staan van hoeveel vrouwen nog steeds denken dat borstvoeding geven ook beschermd tegen zwangerschappen.

Lynn

Gelukkig ben ik niet zo naïef :). Moet er niet aan denken om gelijk weer zwanger te worden. We gebruiken dan condooms

Margje

Ik kreeg een relaas over de anticonceptie na de geboorte (bij controle thuis van de kleine)...Over spiraaltjes e.d. en het inbrengen daarvan geloof dat ze me toen vertelde 6 weken na de bevalling is het het minst pijnlijk....en dat ik daar over na moest gaan denken...nah ik had net een week geleden een kind eruit gegooid...was daar nog ff niet mee bezig haha ;)

Lynn

Citaat van: Margje op  7 januari 2012, 10:47:12
Ik kreeg een relaas over de anticonceptie na de geboorte (bij controle thuis van de kleine)...Over spiraaltjes e.d. en het inbrengen daarvan geloof dat ze me toen vertelde 6 weken na de bevalling is het het minst pijnlijk....en dat ik daar over na moest gaan denken...nah ik had net een week geleden een kind eruit gegooid...was daar nog ff niet mee bezig haha ;)

Mijn huisarts zet een spiraaltje 8 weken na de bevalling (voor mij over ongeveer 2 weken). Omdat ik borstvoeding geef is de baarmoeder nog wat week en maakt het moment van plaatsen niet uit.

Ik wil echt nooit meer aan die rotpil! Kon er niet goed tegen. In mijn stopweek werd ik gewoon agressief! Toen ik met de pil stopte om zwanger te worden had ik daar geen last meer van. Ook een goede reden voor mij om een spiraaltje te nemen.