Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Tuin & Tuinieren

Gestart door Iwan, 24 oktober 2011, 22:36:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Hebben jullie een tuin en zoja, tuinieren jullie dan zelf, doet jouw partner dat,
of hebben jullie daar iemand voor die de tuin voor jullie onderhoud?


Indien je geen tuin hebt zou je dan graag een tuin willen hebben en wat voor een tuin?

Hoe ziet jullie tuin eruit.
post eventueel een foto
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb geen tuin bij mijn huis, gelukkig, ben dan ook totaal geen tuinier-type, zou niet weten wat ik er mee zou moeten beginnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Volgens Derk heb ik geen groene maar zwarte vingers. Ben gewoon niet van het verzorgen van planten. Ik ben allang blij als een plant het een paar maanden bij me volhoud. We hebben geen tuin (wel een balkon) en als we ooit wel een huis met een tuin hebben leggen we tegels in de tuin ;)

carola

wij hebben een aardbeientuin achter ons huis, en voor bij het huis een bloementuin, van het weekend als mooi weer is maar even oude planten eruit halen en nieuwe bloembollen erin doen  ;)

mary-kate

Heerlijk tuinieren. Het voelt zo goed om bezig te zijn dan wel als het klaar is.
En daarna met een colaatje en een goed boek in een ligstoel onder de parasol  :tU:
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Kattenhuis

Citaat van: mary-kate op 29 december 2012, 20:34:21
Heerlijk tuinieren. Het voelt zo goed om bezig te zijn dan wel als het klaar is.
En daarna met een colaatje en een goed boek in een ligstoel onder de parasol  :tU:

Ik neem niet in deze tijd van het jaar. ;D
Ik heb geen tuin, want ik woon in een bovenwoning.

Goitske

Citaat van: Iwan op 24 oktober 2011, 22:39:29
Ik heb geen tuin bij mijn huis, gelukkig, ben dan ook totaal geen tuinier-type, zou niet weten wat ik er mee zou moeten beginnen.

Heel simpel Rias in je tuin zetten en roepen succes er mee!

Goitske

Wij hebben een tuin van ongeveer 15 meter diep. Ik haat tuinieren we hebben dus een deel betegeld, deel grind en een border.. helaas groeit onkruid ook in grind dus tja heb er wel werk aan. Afgelopen jaar heb ik amper wat gedaan door de zwangerschap en heeft mn schoonvader alles gedaan :-)
Normaal doe ik de klussen die weinig kracht kosten maar dat is wel het meeste, de rest doet Marcel

Kim

We hebben een voortuin en een achtertuin.....

Voortuin

Klinkers en een stukje waar we planten moeten planten.
Nu staan er 3 dode boompjes met houtsnippers op de grond.

Achtertuin

Eigenlijk alleen maar tegels. Aan de achterkant van de tuin hebben we
klimop met een tuinschilderij. Oh en nog een paviljoentje met een lounge set.

We hebben totaal geen groene vingers, maar willen het wel netjes houden.
Mijn ideale tuin zijn tegels met cement voegen en hier en daar een pot met
een buxus bolletje erin! Ben meer van de tuinaccessoires....vogelhuisjes,
slingertjes e.d.


Goitske

Een paar fotos van vorig jaar.





Aan de voorkant van het huis hebben we geen tuin, dat is bestraat iedereen op de buurt heeft daar de auto staan want op het woonerf heb je te weinig parkeerplekken

Lynn

Wat leuk! Wij hebben hetzelfde textiel voor onze kleine :)

Iwan

Ziet er erg mooi uit Kim!
Ik heb alles bestraat bij mij achterhuis, de buren hebben daar de auto staan.  *gaat er binnenkort een parkeermeter neerzetten  *G*


Jullie hebben lekker voor ruimte achterhuis Goitske, kunnen de kinderen fijn spelen of je kunt er een BBQ houden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Citaat van: Iwan op 19 april 2013, 18:13:56
Ik heb alles bestraat bij mij achterhuis, de buren hebben daar de auto staan.  *gaat er binnenkort een parkeermeter neerzetten  *G*

Wat dacht je van een hek of schutting? Het is toch belachelijk dat mensen de
auto plaatsen in jouw stuk tuin??

Iwan

Citaat van: Kim op 31 mei 2013, 15:30:08
Citaat van: Iwan op 19 april 2013, 18:13:56
Ik heb alles bestraat bij mij achterhuis, de buren hebben daar de auto staan.  *gaat er binnenkort een parkeermeter neerzetten  *G*

Wat dacht je van een hek of schutting? Het is toch belachelijk dat mensen de
auto plaatsen in jouw stuk tuin??
Het is geen tuin, en daarbij hebben de buren toestemming gevraagd, welliswaar nadat de auto er al een tijdje stond...  ;D
De andere buren hebben de caravan er wel eens staan, maar die vragen het altijd en bovendien vind ik dat logisch.
Anders moeten ze de caravan verder van hun huis zetten en nu staat die er naast, dus kunnen ze hem makkelijker schoonmaken
en de spullen erin/eruit stoppen.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Dat is toch gewoon de stoep? En zoniet dan zou ik er een border plaatsen met plantjes!  ;D

Iwan

Citaat van: Kim op 31 mei 2013, 15:48:27
Dat is toch gewoon de stoep? En zoniet dan zou ik er een border plaatsen met plantjes!  ;D
Ik bedoel dat stukje voor mijn garage/schuur, en de stoep naast het huis staan ook regelmatig auto's,
daar heb ik wel een bloedhekel aan want dan loop ik tegen een auto aan te kijken als ik diepzinnig uit het raam staar.
(de stoep ligt ook gedeeltelijk op eigen terrein dus ik geef wel eens iemand toestemming om daar te parkeren,
zoals Rias wanneer hij bij zijn ouders gaat eten, kunnen ze geen bekeuring voor krijgen als ze daar parkeren)

En ik had er ooit paaltjes staan, maar daar joeg geregeld een auto bovenop.

Ik heb er wel eens overgedacht om een schutting te plaatsen, maar de buren hebben daar een raam en is een beetje
raar als ik een schutting plaats vlakbij hun raam... Toen ik het huis kocht stonden er coniferen die het stukje afzette,
maar die heb ik eruit gesloopt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Nu heb ik dus echt geen idee welk stuk je bedoelt! :P

Iwan

Citaat van: Kim op 31 mei 2013, 23:50:08
Nu heb ik dus echt geen idee welk stuk je bedoelt! :P
Dit stukkie bedoel ik...

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser

Heeft eerder ijzeren hek gestaan he. Met een afschrikwekkende herder erachter. Maar je kunt ook achter het raam doen van die buren heb je nog een soort parkeerstrook.

Iwan

Vanmiddag ff een duidelijke foto gemaakt. .


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."