Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vrouw meest zelfverzekerd op 52ste

Gestart door Margje, 29 december 2011, 19:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Meest zelfverzekerd op je 52e

AMSTERDAM -  Je moet er even op wachten, want pas rond je 52e levensjaar ben je écht gelukkig en tevreden met je lichaam.

Dat blijkt uit onderzoek van ontbijtgranenfabrikant Kellogg's onder 3.000 Britse vrouwen, meldt Daily Mail. Tweederde zegt zich op hun 52e van binnen en buiten het gelukkigst te voelen. De helft gaf aan dat de reden voor deze piek een versterkt gevoel van eigenwaarde was. Zij hadden het gevoel alle belangrijke doelen, zoals gewichtsverlies, te hebben behaald.

Zelfacceptatie

De Londense psycholoog Rebekah Fensome zegt: "Met de jaren komt er een bepaalde hoeveelheid zelfacceptatie om de hoek kijken. Een vrouw van in de 50 weet wie ze is, wat haar waarden en sterke punten zijn, maar kent ook haar zwaktes en tekortkomingen. Bovendien krijg je meestal rond die leeftijd wat meer tijd voor jezelf, doordat bijvoorbeeld de kinderen het huis uit zijn gegaan. Ook dat kan je zelfvertrouwen een boost geven."
Verder bleek uit de enquête dat vrouwen graag rood dragen wanneer zij zich goed voelen. Ze grijpen naar zwart wanneer ze niet graag gezien willen worden.

Dieptepunt op je 46e

Uit eerder onderzoek bleek dat het zelfvertrouwen van vrouwen op hun 46e een dieptepunt beleeft. Belangrijke redenen daarvoor zijn de extra pondjes, grijze haren en verminderde aandacht van mannen.

bron: telegraaf.nl

Iwan

Vrouwen doen er dus gewoon tot hun 52ste toe voordat ze zichzelf accepteren.
Ik vraag me af wanneer mannen  het meest zelfverzekerd zijn, op welke leeftijd, maar ik gok dat dat een stuk eerder is.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."