Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Acteur Robin Williams (63) overleden

Gestart door Iwan, 12 augustus 2014, 10:18:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

Acteur Robin Williams overleden

De Amerikaanse acteur en komiek Robin Williams is gisteren op 63-jarige leeftijd overleden.
Dat meldt de politie in Californië.

Hij werd gevonden in zijn huis in het noorden van de Amerikaanse staat. De politie vermoedt dat Williams
door zelfmoord om het leven is gekomen, maar er is nog een onderzoek gaande naar de precieze toedracht.

'Deze ochtend heb ik mijn echtgenoot en beste vriend verloren', aldus Susan Schneider, de vrouw van Williams,
in een verklaring. 'De wereld verloor daarmee een van haar meest geliefde artiesten en een van de mooiste mensen.
Ik ben er helemaal kapot van. Op verzoek van de familie van Robin vragen wij om onze privacy tijdens deze moeilijke
rouwperiode te respecteren. We hopen dat iedereen hem herinnert als iemand die ontelbare momenten van vreugde creëerde
en een lach op het gezicht van miljoenen mensen kon toveren.
'

'Zware depressies'
Williams, die in 1997 door weekblad Entertainment Weekly 'de grappigste man ter wereld' werd genoemd,
speelde in zijn leven in talloze speelfilms. Voor zijn rol in Good Will Hunting uit 1997 won hij een Oscar
voor de beste mannelijke bijrol. Ook verdiende hij Oscarnominaties voor zijn optredens in The Fisher King (1991),
Dead Poets Society (1989) en Good Morning, Vietnam (1987).

'Robin Williams is vanmorgen overleden. Hij kampte de laatste tijd met zware depressies.
Dit is een tragisch en plotseling verlies. Zijn familie verzoekt hun privavcy te respecteren in deze moeilijke tijd van verdriet
',
meldde Williams' publicist Mara Buxbaum aan The Hollywood Reporter.

Grote diversiteit
Williams kreeg bekendheid bij het grote publiek met zijn rol in de serie Mork and Mindy (tussen 1978 en 1982).
In 1981 speelde hij zijn eerste grote rol in een speelfilm, als spinazie etende zeeman Popeye.
Die film werd zijn springplank naar grotere, succesvolle rollen in zowel komische als dramatische films.

De rollen die hij speelde, getuigen van zijn grote diversiteit. Zo vertolkte hij de rol van komische dokter in Patch Adams (1998),
maar ook die van naargeestige fotograaf in One Hour Foto (2002). In de komische film Mrs. Doubtfire (1993) speelt Williams
een gescheiden man, die zich vermomt als oud dametje zodat hij als huishoudelijke hulp zijn kinderen kan blijven zien.

Zijn veelzijdige stemgeluid gebruikte hij niet alleen als acteur, zoals in Good Morning Vietnam. Ook in tekenfilms kon Williams
zijn vocale talent kwijt, zoals in Alladin (1991), waarin hij de rol van de geest uit de fles voor zijn rekening nam.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

zeer jammer dat deze man is overleden!!

Iwan

Een geweldig acteur, en naar het schijnt ook een geweldig mens.
Dieptriest als zo'n iemand zichzelf van het leven beroofd....

In de publiciteit was hij altijd vrolijk en opgewekt en dan blijkt zo iemand in zijn privéleven
aan zware depressies te lijden en te kampen (gehad) met alcohol- en drugsverslaving.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."