Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Wat heb je gedroomd?

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 06:55:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan


Wat heb je Gedroomd Vannacht?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik heb gedroomd dat ik op de wolken liep  :-\

Iwan

Ik vergeet mijn dromen meestal  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

jaantje

Ik zou het niet meer weten.
Als ik wakker word weet ik ze meestal nog,maar ze vervagen erg snel.

Lynn

Ik droomde dat ik in het Dolfinarium werkte en een show deed met zeeleeuwen  :-\

mary-kate

vannacht niks wand ben zowat de hele nacht wakker geweest met een verstopte neus maar meestal droom ik niet zoveel leuks
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Lynn

Ik had gedroomd dat de broer van mijn vriend (Hij werkt in een asiel) me belde dat er bij het asiel een doos met fawn-kleurige (Dat is een soort rode kleur) Franse Bulldog puppy's waren afgeleverd.
Hij vroeg of ik even langs wou komen omdat ik volgens hem veel verstand van Franse Bulldogs had.
Daar aangekomen moest ik een cursus geven  :-\
En als dank mocht ik een puppy mee naar huis nemen.
Jammer dat het een droom was :(

Maar een fawn Franse Bulldog komt er zeker nog ;)

Margje

Ik heb heel raar gedroomd over het afdelingshoofd van het werk maar die zag er heel anders uit en deed ook heel erg vreemd....niet echt 'normaal' zeg maar!

Iwan

Had vannacht een hele vage droom, waar ik nog maar stukjes van weet;
oa dat ik op de klok keek en het was 9uur 's avonds en ik besloot een vriendin te gaan bellen,  maar zij werd boos
omdat ik midden in de nacht belde, het was namelijk 4uur 's nachts bij haar en toen vroeg ze waarom ik haar belde,
maar dat wist ik niet en toen zei ik sorry en hing ik op en keek ik weer op de klok en was het 6uur 's morgens.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik ging kijken naar een wedstrijdje basketbal van de kinderen van groep 8
waar ik stage heb gelopen en er stond een oudere man als scheidsrechter
te fluiten. Nadat iedereen weg was liep hij naar een kamertje en daar stond
heel toevallig MIJN bed. Dus ik begon tegen mijn bed te duwen, want ik wilde
hem meenemen, maar de poten bleven in de vloer steken dus ik ging maar ff
op dat bed liggen. Begint opeens die man te huilen en hij komt naast mij liggen.
Ik vraag wat er aan de hand is...ja mijn vrouw heeft me bedrogen en ik krijg de
kinderen niet en het huis is voor haar. Dus ik ga rechtop zitten en wrijf over zijn
rug....begint hij mij opeens te zoenen. Ik schrik en zeg "Ik heb een vriend" en
hij biedt zijn excuses aan, maar een paar tellen later begint hij mij weer te zoenen
en toen....overwon de lust het van de trouw die ik naar mijn vriend had en gebeurde
er meer dan zoenen.

Zoooo'n rare droom zeg!!  ???

bertus

de droom die het best is blijven hangen dat ik een paar jaar terug.
Ik was in een gebouw dat verdacht veel weghad van school en er liepen leraren rond die ik herkende. Ik was aan het rondlopen maar het maakte niet uit welke kant ik opliep het liep altijd dood.
vervolgens werd ik wakker met een naar gevoel.  :(

Margje

Ik heb vannacht gedroomd dat een aantal tanden uit mijn mond vielen/braken...(droom ik soms wel meer)..heb het even opgezocht:

Tanden

Dromen waarin je tanden uit je mond vallen komen heel veel voor. Een typisch scenario is dat je tanden in kruimels uiteen vallen, of dat je tanden uit je mond vallen na slechts een klein tikje. Zulke dromen voelen meestal horrorachtig en eng aan, en laten een blijven 'droombeeld' achter wat je goed kan herinneren. Dit soort droom is op meerdere manieren uit te leggen:

Tanden worden gebruikt om mee te bijten, scheuren en malen. Als je het zo ziet, staan tanden voor kracht. Het verlies van tanden zou dan kunnen staan voor een gevoel van krachteloosheid. Voel je je zwak in enig opzicht? Mischien ervaar je moeilijkheden in het verwoorden van je bedoelingen. Je kan je gefrustreerd voelen als je niet gehoord wordt. Mischien voel je zelfs enigszins minderwaardig en ervaar je een gebrek aan zelfvertrouwen in een bepaalde situatie of relatie. Deze droom geeft aan dat je wat assertiever zou moeten worden en geloven dat jouw mening er wel degelijk toe doet.

Een andere uitleg is dat dromen over tanden werkelijk gaan over onzekerheden over je uiterlijk en hoe je op anderen overkomt. Een 'tandpasta glimlach' is bijvoorbeeld een symbool van uiterlijk in de media. Tanden zijn ook belangrijk bij flirten, zij het een eerste glimlach of een tedere nekbeet. Deze droom kan daarom ook voortkomen uit een angst over gebrek aan libido en de gevolgen van het ouder worden. Iedereen maakt zich weleens zorgen over zijn uiterlijk. Dat we moeite doen voor ons uiterlijk is heel natuurlijk en gezond.

Nog een uitleg voor slechte tanden in je droom kan gevonden worden in je angst om voor schut gezet te worden of dat je jezelf belachelijk maakt in een specifieke situatie. Deze droom is een uitvergroting van je angsten..

Vrouwen in de overgang schijnen relatief veel over tanden te dromen. Dit zou gerelateerd kunnen zijn aan het concept van ouder worden, en het gevoel minder aantrekkelijk of vrouwelijk te zijn.

droominfo .nl

Iwan

Ik heb gedroomd over de SP, mijn SP obsessie begint ernstige vormen aan te nemen.
Mijn broer was lid geworden van de SP en Jan kwam op de thee.   :o
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

de nacht van eergisteren op gisteren droomde ik over een meisje/vrouw die ik ken.
Ze zat voor haar webcam te praten en liet me even later via haar webcam haar huis zien,
erg raar. Had nog nooit eerder over haar gedroomd, want ken haar niet zo heel goed
(is wel lid geweest van het forum), maar bleek dat ze eergisteren jarig was,
dus misschien dat ik dat heb gezien op Hyves en dat mijn onderbewuste daarmee is gaan spelen.


Vanmiddag ff geslapen op de bank en toen droomde ik dat ik een prins was,
en toen ik wakker werd was er een programma over over europese prinsen en prinsessen.
(schijnbaar hoor ik wel wat er om me heen gebeurd als ik slaap en verwerk ik dat dan in mijn dromen)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

ik heb gedroomd dat ik uit eten was met een paar vrienden.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Lynn

Ik droom de laatste tijd erg vaak over Wick.
Ik ben dan met haar aan het wandelen..
Als ze zo'n 10 meter van me vandaan is roep ik haar en komt ze op me afrennen   :smitt:

DonWoozy

vannacht niet bewust gedroomd maar heb wel vast geslapen omdat ik met hoofdpijn wakker werd!

Lynn

Ik droomde zaterdagnacht dat ik samen met Tijn op vakantie was in Sierra Leone   :-\

Kim

Vanacht gedroomd dat er een forummeeting was in Groningen.
Ik eindigde bij Iwan in bed, vraag me niet hoe het komt, maar toen ik
wakker werd voelde ik me ontzettend schuldig tegenover mijn vriend,
want het was serieus net echt!!  :-\

Iwan

Citaat van: Kim op  8 februari 2009, 10:28:54
Vanacht gedroomd dat er een forummeeting was in Groningen.
Ik eindigde bij Iwan in bed, vraag me niet hoe het komt, maar toen ik
wakker werd voelde ik me ontzettend schuldig tegenover mijn vriend,
want het was serieus net echt!!  :-\
:o
Nouja was maar een droom, je hoeft je dus nergens schuldig over te voelen,
want in het echt zal dat nooit gebeuren immers.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."