Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Tien geeft 't op

Gestart door Iwan, 18 maart 2007, 17:11:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

HILVERSUM - John de Mols zender Tien lijkt niet langer zelfstandig verder te gaan met het keiharde
gevecht om de kijkersgunst. De samenwerking tussen RTL Nederland (4, 5 en 7) en Tien is op een haar na rond.

De partijen zijn het op hoofdlijnen met elkaar eens. Naar verwachting worden komende week de puntjes
op de "i" gezet, zo melden goed ingevoerde bronnen in omroepland.

Mededelingen
RTL-baas Fons van Westerloo wil niet meer kwijt dan dat er geruime tijd is gesproken en verwacht
,,dat binnen enkele dagen beide bedrijven mededelingen kunnen doen over een op handen zijnde deal ".
John de Mol zegt dat er over Tien serieuze gesprekken worden gevoerd met diverse partijen, maar ontkent
dat er bijna een akkoord is met RTL. Hoe de nieuwe constructie - die op korte termijn tot stand moet
komen - precies eruit zal zien is nog niet bekend. Mogelijk dat de Eredivisie straks te zien is bij familiezender
RTL 4 en dat de andere succesnummers van Tien worden verspreid over vier tv-zenders. John de Mol
heeft de uitzendrechten van de Eredivisie nog tot de zomer van 2008. Onduidelijk is welke gevolgen de
samenwerking heeft voor het personeel van Tien, waar circa honderd man werkzaam zijn. De verwachte
overeenkomst tussen de zenders moet vervolgens wel nog worden goedgekeurd door de Duitse Bertelsmann
AG, eigenaar van de Luxemburgse RTL Group (waar RTL Nederland onder valt). Ook de Nederlandse Mededingingsautoriteit zal de coöperatie van de stations toetsen.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Ik hoorde het net bij Life&Cooking.

mary-kate

tja er is ook niet veel aan eerlijk gezegt
ik had meer verwacht van die zender wand iedereen vloog erheen maar ik zie niemand terug
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

AMSTERDAM - De televisiezender van John de Mol, Tien wordt overgenomen door RTL.
Het personeel van beide televisiestations is aan het eind van de middag ingelicht.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

HILVERSUM - Door de NMa-goedkeuring aan de samenwerkingsovereenkomst tussen RTL en Talpa
(moederbedrijf van zender Tien) kunnen beide bedrijven nu echt beginnen met de uitvoering van hun
plannen. De nieuwe RTL-zender RTL8 gaat daarom zaterdag in de lucht, meldde een RTL-woordvoerster maandag.

Gevolg is dat Tien vrijdag zijn laatste uitzending beleeft. Het groots aangekondigde tv-station van John
de Mol maakte de verwachtingen niet waar, maar wil wel vrolijk afscheid nemen van de kijkers.
Daarom brengt de zender vrijdag vanaf 20.30 uur een ââ,¬Å¾vrolijk afscheidsprogrammaââ,¬Â dat wordt gepresenteerd
door RTL-iconen Albert Verlinde en Daphne Bunskoek. Met zes Tien-presentatoren kijken ze terug
op twee jaren Tien-/Talpa-geschiedenis.

Het programma komt rechtstreeks uit de villa van De Gouden Kooi. Het tweetal praat met Linda de Mol,
Gordon, Beau van Erven Dorens, Bridget Maasland, Humberto Tan en Jack Spijkerman.
De laatste speelt een bijzondere editie van zijn tv-spelletje De Kop Van Jut.

ââ,¬Å¾Gezamenlijk maken zij de balans op, waarbij ook de minder geslaagde programma's niet uit de weg gegaan
zullen worden
ââ,¬Â, beloofde een Tien-woordvoerder maandag.

Hoe RTL8 zaterdag gaat beginnen met uitzenden kon een RTL-woordvoerster maandag nog niet zeggen.
ââ,¬Å¾We komen met een speciaal openingsprogramma, maar wat we precies gaan doen is nog niet duidelijk.
We zijn erg blij met de goede keus van de NMa. Nu kunnen we echt aan de slag.
ââ,¬Â




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

En waar gaat De Gouden Kooi dan heen?? :P
Misschien let ik even niet goed op :P

bertus

Talpa, rtl8, het is nog steeds niks! alleen nog meer oprah en dr phil  :(